D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Thea14 skriver:
Er der nogen der kan svare på forskellen på de biligere fast vikler og de dyre?
Har været glad for min strækvikle, men han er efterhånden for tung til at jeg føler den støtter ordentligt. Har dog ikke brugt den så meget at jeg føler behov for at laste flere tusinde kroner efter en fast vikle.
Har fundet nogle fine vikler til 400 kr, og vil helst ikke ofre mere end der omkring på en måde at bære den lille på, da han faktisk helst vil ligge i sin barnevogn. Men er de gode nok dem til den pris eller vil de blive ubrugelige efter ganske få gange?
De billige fastvikler er sådan set fine nok. Dog er der (for det meste) tydelig forskel på kvaliteten fra billig til dyr. Tit er de dyre også dyre fordi de bruger noget særligt garn og spændende materialer der er svært at få fat på. Nogle af de billige er lavet af lagenslærred, og de er ikke særligt behagelige at binde med, og meget svære at få bundet ordenligt. Little Frog er et super og billigt mærke, men mange af deres vikler er ret tynde. Det gør dem nemme at binde, men gør også at de forholdsvis hurtigt kan komme til at skære lidt i skuldrene hvis man bærer et tungt barn.
Yaro er også et budget-venligt mærke der leverer fastvikler i en virkelig lækker kvalitet i forhold til prisen. De er lidt brede ifht mange andre, men det er en smagssag om man synes om det.
Didymos er også en mærke der laver billige kvalitets-vikler.
Liams.dk, sneglehuset.dk og tidsel.dk er gode sider at købe fra hvis du mangler inspiration.
Og ellers er der mange sider på facebook hvor du kan finde en brugt vikle. - Brugte vikler koster ofte ca det samme som en ny, men vil være lettere at vikle med fordi den er gået til og er blevet meget blødere. Og vil typisk kunne sælges igen til ca samme pris. Måske lidt mindre.
Anmeld
Citér