Mærkeligt underlivet 6 måneder efter fødselen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

737 visninger
7 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
5. januar 2018

Anonym trådstarter

På forhånd undskyld  Mine smerter fra syningerne i mellem kødet kommer tilbage hver gang jeg bruger tamponer og jeg får den der fornemmelse af at underlivet er ved at falde ud som man har dagen efter en fødsel. Og så synes jeg virkelig mit underlivet opføre sig underligt. Når jeg før en finger op er det som om der er en blød klump oppe fra blæren som skal skubbes op før jeg kan få en finger ind og det altså mega irriterende når jeg skal have en tampon op,  jeg er derfor nød til at klippe mine tamponer korter ellers bliver de skubbet ud igen  håber det giver mening.  Ved ikke om jeg nogensinde kommer til at ha' sex igen ja jeg har været læge og de er ikke til meget hjælp. Så jeg ville bare høre om jeg er den eneste der har et mærkelig underlivet. Nå jo og det der også er meget underligt er at selvom jeg hiver i snoren så kommer tamponerne baglæns ud, altså med den ende hvor der ikke er snor i og ligner et U når de kommer ud. Desuden kan jeg kun før dem ind i den ene side af skeden..

ej den er jo helt gal  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. januar 2018

Anonym

Anonym skriver:

På forhånd undskyld  Mine smerter fra syningerne i mellem kødet kommer tilbage hver gang jeg bruger tamponer og jeg får den der fornemmelse af at underlivet er ved at falde ud som man har dagen efter en fødsel. Og så synes jeg virkelig mit underlivet opføre sig underligt. Når jeg før en finger op er det som om der er en blød klump oppe fra blæren som skal skubbes op før jeg kan få en finger ind og det altså mega irriterende når jeg skal have en tampon op,  jeg er derfor nød til at klippe mine tamponer korter ellers bliver de skubbet ud igen  håber det giver mening.  Ved ikke om jeg nogensinde kommer til at ha' sex igen ja jeg har været læge og de er ikke til meget hjælp. Så jeg ville bare høre om jeg er den eneste der har et mærkelig underlivet. Nå jo og det der også er meget underligt er at selvom jeg hiver i snoren så kommer tamponerne baglæns ud, altså med den ende hvor der ikke er snor i og ligner et U når de kommer ud. Desuden kan jeg kun før dem ind i den ene side af skeden..

ej den er jo helt gal  

Du bliver nødt til at få en henvisning til en gynækolog, som kan kigge på dig.

Anmeld Citér

5. januar 2018

2017morigen

Hvordan går det med knibe øvelserne? Og hvordan går det går det ellers med bækkenbunden? Kan du holde på vand og luft? 

Og sidst min ikke mindst hvornår var du hos lægen til underlivstjek sidst? 

Anmeld Citér

5. januar 2018

Manna

Det lyder som nedsunken livmoder. Min gjorde det også efter sidste fødsel. Det rettede sig dog igen, men jeg er ret sikker på, at det var indenfor 1-2 mdr. Jeg ville kontakte gynækolog.

Anmeld Citér

5. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Du bliver nødt til at få en henvisning til en gynækolog, som kan kigge på dig.

Okay, der er 2 der har kigget på mig da til 8 ugers tjek. 

Anmeld Citér

5. januar 2018

Anonym trådstarter

2017morigen skriver:

Hvordan går det med knibe øvelserne? Og hvordan går det går det ellers med bækkenbunden? Kan du holde på vand og luft? 

Og sidst min ikke mindst hvornår var du hos lægen til underlivstjek sidst? 

Kniber ca. hver anden eller hver dag. Ja det er da bliver bedre med hensyn til at holde på vandet men det det er stadig ikke som før. Sidst jeg var ved læge var 3 måneder efter og der var 2 læger der kigget på mig. Fik af vide det så fint ud men at skulle lave 400 knibe øvelser om dagen og det sagde hun mens hun grinede. 

Anmeld Citér

5. januar 2018

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Okay, der er 2 der har kigget på mig da til 8 ugers tjek. 

3 måneder efter var det 

Anmeld Citér

5. januar 2018

2017morigen

Anonym skriver:

Kniber ca. hver anden eller hver dag. Ja det er da bliver bedre med hensyn til at holde på vandet men det det er stadig ikke som før. Sidst jeg var ved læge var 3 måneder efter og der var 2 læger der kigget på mig. Fik af vide det så fint ud men at skulle lave 400 knibe øvelser om dagen og det sagde hun mens hun grinede. 

Knibe øvelserne er en rigtig god ide at blive bedre med for det kan ændre virkelig meget. F.eks knibe hver gange baby spiser eller du skifter baby. 

Jeg kan ikke helt blive klog på hvor længe siden det er du var ved læge. Men jeg syntes du skal bestille tid igen og blive tjekket igen. Hvis det ser fornuftigt ud og egen læge ikke syntes du skal til gynækolog, så ville jeg ofre de penge der skal til og få en tid ved fysioterapeut med speciale i gynækologi. De findes derude rundt omkring og kan hjælpe dig med bedre træning af bækkenbunden. Det kan være du træner helt forkert. Det er ikke så usædvanligt som man skulle tro. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.