Smerter i lænden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

190 visninger
5 svar
4 synes godt om
30. december 2017

BabyMama2016

Profilbillede for BabyMama2016
Happy

Andre der døjer med smerter i lænden? :/

jeg har siden jeg fik min datter haft ondt i lænden

men de sidste 6 dage har jeg haft stærk smerter 24/7 :/

jeg gider ikke til lægen da jeg var for 2 måneder siden og jeg går til fysioterapi.

- jer der også har smerter i lænden hvad gøre i så det bliver bedre ?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. december 2017

Miti's mama

Profilbillede for Miti's mama

Varmepude, og en god massage. Hvis jeg har ondt i lænden, er det som regel musklerne i ballen der er problemet. Og har bedre erfaring med en god massør end en fysioterapeut lige til det.

Anmeld Citér

30. december 2017

FruSteffensen

Profilbillede for FruSteffensen

Jeg havde konstant smerter i lænden i flere år af at sidde for meget ned på arbejde (sidder ved en computer hele dagen). Massage var lækkert som symptombehandling, men i længden er den kun styrketræning af lænden der giver en varig bedring. Og det er vel det din fysioterapeut hjælper dig med

Hvis det er dine muskler i lænden som giver dig ekstra smerter i disse dage, kan du prøve at få få lidt bevægelse ind i dem og derved løsne dem lidt op ved at lægge dig på ryggen på gulvet med bøjede ben. Du skal så trække benene op til din brystkasse og holde en hånd på hvert ben/holde rundt om benene. Vug så stille og roligt benene fra side til side så du kan mærke at lændemusklerne bliver bevæget og slapper lidt af. Det er et råd fra en veninde der er fysioterapeut, og jeg synes det hjælper mig.

Anmeld Citér

30. december 2017

FruSteffensen

Profilbillede for FruSteffensen
FruSteffensen skriver:

Jeg havde konstant smerter i lænden i flere år af at sidde for meget ned på arbejde (sidder ved en computer hele dagen). Massage var lækkert som symptombehandling, men i længden er den kun styrketræning af lænden der giver en varig bedring. Og det er vel det din fysioterapeut hjælper dig med

Hvis det er dine muskler i lænden som giver dig ekstra smerter i disse dage, kan du prøve at få få lidt bevægelse ind i dem og derved løsne dem lidt op ved at lægge dig på ryggen på gulvet med bøjede ben. Du skal så trække benene op til din brystkasse og holde en hånd på hvert ben/holde rundt om benene. Vug så stille og roligt benene fra side til side så du kan mærke at lændemusklerne bliver bevæget og slapper lidt af. Det er et råd fra en veninde der er fysioterapeut, og jeg synes det hjælper mig.

Fandt lige en video med øvelsen

https://m.youtube.com/watch?v=JTOWFDLYfbo

God bedring

Anmeld Citér

31. december 2017

BabyMama2016

Profilbillede for BabyMama2016
Happy
FruSteffensen skriver:

Fandt lige en video med øvelsen

https://m.youtube.com/watch?v=JTOWFDLYfbo

God bedring

Tusind tak!

Anmeld Citér

31. december 2017

HBV

Profilbillede for HBV

Helt enig ! Symptombehandlingen er varme men det der virkelig batter er træning. 

en anden øvelse er at stå på alle 4, først løfte højre arm og venstre ben, langsomt og kontrolleret. Balancen skal måske trænes i starten.  Herefter venstre arm og højre ben. Lav gerne denne øvelse hver dag. 

God bedring med dig 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.