Tallene på scanningensbillede forklaring?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. december 2017

Frk.2019

Vi har været til scanning for nyligt og er lidt i tvivl om hvad tallene egentlig betyder?

I toppen står mit navn, nogen tal for scanneren vil jeg tro, hvor jeg bliver scannet henne og så er der en ny linje.

Der står cpr nummer og så nogen mål. Der står nogen cm / 1. noget/ 13 HZ for eksempel.

Den først cm tal der står, er der nogen der kan fortælle mig hvad det er? Er det længden på barnet, eller er det fra hoved til hale eller noget helt tredje.

Jeg troede jeg havde styr på hvad det var men blev i tvivl så nu spørger jeg de kloge mennesker herinde.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2017

Frk.2019

Er der ingen der ved hvad tallene betyder?

Anmeld Citér

29. december 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

CL er hoved-hale længde.

Men faktisk er tallene ret ligegyldige, hvis alt generelt ser fint ud.

Anmeld Citér

29. december 2017

Frk.2019

Abracadabra skriver:

CL er hoved-hale længde.

Men faktisk er tallene ret ligegyldige, hvis alt generelt ser fint ud.

Okay, mange tak Abracadabra. Jeg var bare nysgerrig om det var hoved til hale mål. Der står nemlig ikke CL men bare tal.

Anmeld Citér

29. december 2017

Vaya

De gange jeg er blevet scannet passede tallet ikke med babys længde overhovedet. Fik også engang at vide, at det ikke havde noget med hinanden at gøre. Jeg har spekuleret på, om det måske har noget gøre med, hvor meget der er “zoomet”. F.eks. at det er højden eller bredden på scanningsområdet, men jeg har ikke regnet på det eller spurgt, så det er vitterligt kun et gæt Hz plejer i andre sammenhænge at betyde Hertz/svingninger/frekvens, så det kan havde noget at gøre med de ultralydsbølger scanneren bruger. Igen er det bare er bud

Anmeld Citér

29. december 2017

Anonym

Vaya skriver:

De gange jeg er blevet scannet passede tallet ikke med babys længde overhovedet. Fik også engang at vide, at det ikke havde noget med hinanden at gøre. Jeg har spekuleret på, om det måske har noget gøre med, hvor meget der er “zoomet”. F.eks. at det er højden eller bredden på scanningsområdet, men jeg har ikke regnet på det eller spurgt, så det er vitterligt kun et gæt Hz plejer i andre sammenhænge at betyde Hertz/svingninger/frekvens, så det kan havde noget at gøre med de ultralydsbølger scanneren bruger. Igen er det bare er bud

De tal er et mål for ham/hende, der skanner og er dermed kun et udtryk for indstillingerne af skanningsapperaturet.

Anmeld Citér

30. december 2017

Frk.2019

Anonym skriver:

De tal er et mål for ham/hende, der skanner og er dermed kun et udtryk for indstillingerne af skanningsapperaturet.

Det giver bare ikke mening i mine øre, men måske jeg kan tage fejl. Til nf skanning fik jeg at vide at det var målene for barnet. På min første skanning stod der nemlig 9,4 cm og der fik jeg fortalt at det vr målene fra hoved til hæl???

Anmeld Citér

30. december 2017

Vaya

Anonym skriver:

Okay, det troede jeg egentlig også, var det jeg prøvede at sige, men jeg må have udtrykt mig uklart. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.