En baby så dagens lys + spm. Om barsel

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

592 visninger
6 svar
2 synes godt om
28. december 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor

Hej alle, 

Så blev vi forældre til en skøn dreng d. 22 født ga 37+5. Det er vi lykkelige for. Desværre fik først han og sidenhen jeg infektion efter fødslen, og vi er stadig på sygehuset. Det har været værst med mig, og er først begyndt at komme ovenpå nu, og vi bliver tidligst udskrevet lørdag.

Jeg vil derfor vide, om man har ret til at forlænge sin barsel med den tid man var indlagt? Jeh ved godt, nogen måske ville tænke visse vasse, det er jo kun en uge. Men det har også været den hårdeste uge i mit liv. En ting er min søn. Og at han lå i lys sammen med min kæreste, imens jeg lå med kogende feber på en anden afdeling. En anden ting er mit forløb med infektion og et forstuvet skamben, som gjorde mig immobil og ude af stand til at gå i 3-4 dage.

Alt har taget hårdt psykisk og har frataget os vigtig tid som ny familie. Vi vil gerne have den tid på et andet tidspunkt. Kan man det? 

Jeg er ledig og på dagpenge, når jeg ikke er på barsel. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

28. december 2017

L-Lotte

Profilbillede for L-Lotte
Anonymor skriver:

Hej alle, 

Så blev vi forældre til en skøn dreng d. 22 født ga 37+5. Det er vi lykkelige for. Desværre fik først han og sidenhen jeg infektion efter fødslen, og vi er stadig på sygehuset. Det har været værst med mig, og er først begyndt at komme ovenpå nu, og vi bliver tidligst udskrevet lørdag.

Jeg vil derfor vide, om man har ret til at forlænge sin barsel med den tid man var indlagt? Jeh ved godt, nogen måske ville tænke visse vasse, det er jo kun en uge. Men det har også været den hårdeste uge i mit liv. En ting er min søn. Og at han lå i lys sammen med min kæreste, imens jeg lå med kogende feber på en anden afdeling. En anden ting er mit forløb med infektion og et forstuvet skamben, som gjorde mig immobil og ude af stand til at gå i 3-4 dage.

Alt har taget hårdt psykisk og har frataget os vigtig tid som ny familie. Vi vil gerne have den tid på et andet tidspunkt. Kan man det? 

Jeg er ret sikker på at du kan gå forlænget din barsel med de dage i har været indlagt (barnet har været indlagt). Du skal få dokumentation for indlæggelsen på sygehuset og sende den 5il Udbetaling Danmark.

Anmeld Citér

28. december 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
Anonymor skriver:

Hej alle, 

Selvfølgelig. Alle børneafdelinger har en socialrådgiver, som kan vejlede jer. 

Anmeld Citér

28. december 2017

Anonymor

Abracadabra skriver:

Selvfølgelig. Alle børneafdelinger har en socialrådgiver, som kan vejlede jer. 

Det var vi slet ikke klar over, tak for det  

Anmeld Citér

28. december 2017

Anonymor

L-Lotte skriver:

Jeg er ret sikker på at du kan gå forlænget din barsel med de dage i har været indlagt (barnet har været indlagt). Du skal få dokumentation for indlæggelsen på sygehuset og sende den 5il Udbetaling Danmark.

Tak for svaret 

Anmeld Citér

29. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg var indlagt i 3 uger med Thea, dem fik vi "tilbage" i den anden ende. Vh Stine 

Anmeld Citér

30. december 2017

M (:

Profilbillede for M (:
Foto
Elsker mine to skønne børn - Hjalte og Augusta
Anonymor skriver:

Hej alle, 

Man har ret til forlængelse af barsel med antal dage svarende den/de perioder ens barn måtte være indlagt under barsel. Dog kan man længst få forlænget med tre måneder. Du skal få dokumentation fra den børneafdeling barnet hr været indlagt på, og dette sendes til udbetaling Danmark. Så går det hele automatisk. 

Farens barsel kan først forlænges/erstattes efter 12 indlæggelsesdage af barnet (medmindre han selvfølgelig er på forældreorlov i stedet for moren, så er ovenstående regler også gældende for ham). 

Dernæst kan man ikke være på barsel, mens man selv er sygemeldt, så skulle du blive indlagt igen eller være indlagt længere end baby, så burde du kunne få pauseret barslen under indlæggelsen. 

Venligst M (:

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.