Åh den jobsøgning.. først og fremmest skal du have et overskueligt CV!kort og præcist - husk altid at skrive din mail adr i CV!
skriv i ansøgningen hvad du kan bidrage med - godt humør, struktur, overblik etc
Undersøg alt hvad du kan om firmaet.. dets styrker og svagheder og hvad deres værdier er.. så viser du at du er engageret!
Jeg er kreativ og har sendt flere mere kreative ansøgninger.. men det skal passe til jobbet! Jeg søgte engang et job hos et børnetøjsfirma og lavede en t-shirt i pap (A3) og skrev ansøgningen i hånden som en del af designet. Kom til samtale.. ikke fordi de havde noget men fordi de synes at jeg havde gjort noget ekstra ud af det - og husk at alle har et netværk! Hun kunne ikke bruge mig men kendte måske nogen som kunne!
kan godt se at dine job måske ikke passer til en kreativ ansøgning.. men prøv alligevel at tænke lidt ud af boksen! Send i en kasse, flot kuvert! Hvis du er hurtig så send nytårs ansøgning.. en lille kasse med cerpentiner og ønsk dem et godt nytår og at du håber de vil se dig i det nye år!
det værste der kan ske er et nej!
held og lykke med jobsøgningen!
Anmeld
Citér