Ansøgning...??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

502 visninger
5 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. december 2017

Anonym trådstarter

Nogen der vil hjælpe mig lidt??.

Jeg skal ha sendt nogle ansøgninger af sted til lidt forskellige firmaer. Men det der med at komme i ang med skrive en ansøgning. Det har jeg det noget svært med.?

Har overvejet om jeg evt skulle aflevere det personligt... eller sende. 

Min job interesse.

Dagligvare butik.

Rengøring 

Blomsterhandlere 

Men er hverken uddannet desværre.. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. december 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige
Anonym skriver:

Nogen der vil hjælpe mig lidt??.

Jeg skal ha sendt nogle ansøgninger af sted til lidt forskellige firmaer. Men det der med at komme i ang med skrive en ansøgning. Det har jeg det noget svært med.?

Har overvejet om jeg evt skulle aflevere det personligt... eller sende. 

Min job interesse.

Dagligvare butik.

Rengøring 

Blomsterhandlere 

Men er hverken uddannet desværre.. 

Mit nuværende job (rengøring i hjemmeplejen) fik jeg ved at sende en mail til lederen. Dog brugte jeg også lidt forbindelser, da det er en min mor jævnligt har møder med, så hun lagde et godt ord ind for mig. 

Jeg har tidligere søgt mange jobs ved at møde op personligt med en ansøgning, men har næsten altid haft følelsen af at blive fejet lidt af vejen, eller været nødt til at aflevere ansøgningen til en anden end den person der skal se den, og sådan lidt frygtet om den nu også kom frem, eller blev lidt glemt af en medarbejder der i forvejen har nok at se til. 

Så ja, når jeg skal søge job igen om et par år (starter uddannelse til januar), så bliver det nok mest på mail. Dog altid med et vedhæftet billede.

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

26. december 2017

Anonym

Jeg har aldrig fået et job ved at aflevere personligt. Jeg har også altid haft på fornemmelsen at man forstyrrede  når man mødte personligt op. 

Jeg sender derfor hellere (uopfordrede) ansøgninger. 

Jeg er selv jobsøgende lige pt. Jeg har siden medio november sendt 14 ansøgninger. 4 af dem har jeg fået afslag på (3 var uopfordrede). Jeg har været til samtale 1 gang og venter svar om jeg er kommet videre. Resten har jeg ikke hørt fra endnu. 

Så bare klø på med at skrive dem og sende pr. mail. Held og lykke. 

Anmeld Citér

26. december 2017

Anonym trådstarter

Okay... Det vil jeg prøve med med At sende ansøgninger pr mail..

Men lige det med at få skrevet en god ? Ansøgning har jeg det svært ved 

Anmeld Citér

26. december 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige
Anonym skriver:

Okay... Det vil jeg prøve med med At sende ansøgninger pr mail..

Men lige det med at få skrevet en god ? Ansøgning har jeg det svært ved 

Så find noget hjælp. Jeg mener at man på jobcenteret kan blive meldt til noget workshop hvor man får hjælp/støtte til at skrive en god ansøgning. I fælles huset i det boligbyggeri jeg bor i er der også en workshop hver anden uge, mener jeg, hvor man også kan få gratis rådgivning om økonomi og andet. - Det er et socialt belastet område, så det er et tiltag ifht at hjælpe flere af beboerne her i gang og videre. På nogle biblioteker afholdes der også workshops og deslige. Undersøg hvad der er af tilbud i dit nærområde, og få evt en ven eller noget familie til at hjælpe dig. Jeg får altid min mor til at læse mine ansøgninger igennem, og komme med kritik/rettelser ifht hvad hun ville lægge vægt på hvis hun fik sådan en ansøgning (hun sidder blandt andet og ansætter medarbejdere til hendes afdeling).

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

26. december 2017

Maem

Profilbillede for Maem

Åh den jobsøgning.. først og fremmest skal du have et overskueligt CV!kort og præcist - husk altid at skrive din mail adr i CV!

skriv i ansøgningen hvad du kan bidrage med - godt humør, struktur, overblik etc  

Undersøg alt hvad du kan om firmaet.. dets styrker og svagheder og hvad deres værdier er.. så viser du at du er engageret!

Jeg er kreativ og har sendt flere mere kreative ansøgninger.. men det skal passe til jobbet! Jeg søgte engang et job hos et børnetøjsfirma og lavede en t-shirt i pap (A3) og skrev ansøgningen i hånden som en del af designet. Kom til samtale.. ikke fordi de havde noget men fordi de synes at jeg havde gjort noget ekstra ud af det - og husk at alle har et netværk! Hun kunne ikke bruge mig men kendte måske nogen som kunne!

kan godt se at dine job måske ikke passer til en kreativ ansøgning.. men prøv alligevel at tænke lidt ud af boksen! Send i en kasse, flot kuvert! Hvis du er hurtig så send nytårs ansøgning.. en lille kasse med cerpentiner og ønsk dem et godt nytår og at du håber de vil se dig i det nye år!

det værste der kan ske er et nej!

held og lykke med jobsøgningen!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.