Sove på siden??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

329 visninger
7 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. december 2017

Mysonsmama

Hvordan sover jeres babyer?

Ved de skal sove på ryggen pga vuggedød, i starten af min søns liv var jeg os helt hysterisk.

Men nu (snart 4 mdr), har jeg opdaget han sover SÅ godt på siden. Han putter med hænderne oppe ved sutten og sover med det samme. Om natten sover han på ryggen.

Er jeg en rædselsfuld mor, eller sover jeres børn også på andre måder end ryggen?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. december 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Mine har sovet bedst på siden, var også helt hysterisk med den første. Men måtte til sidst vælge nattesøvn frem for principper.

Anmeld Citér

25. december 2017

Christabelle

Profilbillede for Christabelle
Mila 4 år... Baby 14+6

Min datter sov på siden og på maven. Hun kunne ikke finde ro på ryggen. Holdt selvfølgelig øje med hende om dagen og om natten (hvor hun kun sov på siden) sørgede jeg for at lægge noget der støttede hende så ikke hun kunne trille om på maven i løbet af maven.

Anmeld Citér

25. december 2017

Thea14

Vores søns nakke låste sig, så han kun kunne se til den ene side. Der gik 2,5 dag før vi kunne få tid hos en kiropraktor og de dage var nok til at han blev meget skæv i baghovedet. Han var ca. 2 mdr. Han har siden da sovet på modsatte side, støttet af dyne og en lille pude, så han ikke kunne trille. Så længe de ikke kan komme om på maven burde der ikke være noget kæmpe risiko for noget.

bare husk at skifte side af hensyn til hovedformen.

Anmeld Citér

25. december 2017

Mysonsmama

Thea14 skriver:

Vores søns nakke låste sig, så han kun kunne se til den ene side. Der gik 2,5 dag før vi kunne få tid hos en kiropraktor og de dage var nok til at han blev meget skæv i baghovedet. Han var ca. 2 mdr. Han har siden da sovet på modsatte side, støttet af dyne og en lille pude, så han ikke kunne trille. Så længe de ikke kan komme om på maven burde der ikke være noget kæmpe risiko for noget.

bare husk at skifte side af hensyn til hovedformen.

Årh hvor synd ..

Ja det blir så hurtig fladt. Min søn er også flad i højre side, men har ikk turde ligge ham på siden før nu.. Det retter sig vel ud, ikke??

Anmeld Citér

25. december 2017

Mysonsmama

Meyer skriver:

Mine har sovet bedst på siden, var også helt hysterisk med den første. Men måtte til sidst vælge nattesøvn frem for principper.

Bliver man også nødt til. Man blir nogengange mere skræmt end klog af alle de regler

Anmeld Citér

25. december 2017

AnoMom

Mysonsmama skriver:

Hvordan sover jeres babyer?

Ved de skal sove på ryggen pga vuggedød, i starten af min søns liv var jeg os helt hysterisk.

Men nu (snart 4 mdr), har jeg opdaget han sover SÅ godt på siden. Han putter med hænderne oppe ved sutten og sover med det samme. Om natten sover han på ryggen.

Er jeg en rædselsfuld mor, eller sover jeres børn også på andre måder end ryggen?

Min søn sov på maven fra vi kom hjem fra hospitalet. Han sov på min mave de første 4 mdr. Derefter sov han på maven ved siden af mig. Sådan har han altid sovet bedst. Synes bestemt ikke du er frygtelig fordi dit barn sover på siden  

Anmeld Citér

25. december 2017

Thea14

Mysonsmama skriver:

Årh hvor synd ..

Ja det blir så hurtig fladt. Min søn er også flad i højre side, men har ikk turde ligge ham på siden før nu.. Det retter sig vel ud, ikke??

En stor del vil rette sig ud, men vores datter eri en alder af næsten 5 år skæv. Vi har aldrig bemærket det, og som baby var det baghovedet der var fladt. Men kiropraktoren så med det samme at hun havde haft højre side som favorit, da øret sad længere fremme i den side i forhold til venstre. Hun har desuden en smule skæv kæbe som tydeligt ses på hendes tænder og har selv en mistanke om at det kan skyldes det. Hverken læge, tandlæge eller kiropraktor kan be- eller afkræfte det.

Så desto tidligere man kan gøre noget for at mindske presset på den udsatte side, desto bedre. Og jeg er endnu mere bange for at få en dreng med skævt hoved end en pige, da en pige kan skjule det med langt hår.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+