Min datter er 9 uger men synes det virker som om hun kan de ting som de kan efter 3. Tigerspring, altså ved 12 uger. Kan det lade sig gøre hun allerede kan de ting ?
Mvh Cæcilie
Trines svar
Kære Cæcille
Der er stor forskel på børn og på hvor hurtigt de udvikler sig. Derfor kan jeg heller ikke sige om din datter kan noget hun først "burde" kunne når hun er ældre.
Og det er heller ikke så vigtigt. Det vigtigste er, at hun er i en god udvikling og, at hun trives.
Fælles for alle bøger om børns udvikling er, at de kun er guidelines. Det er altså ikke sikkert, at alle børn følger samme kurver for deres udvikling.
Så mit bedste råd er, slap af og nyd dit barns udvikling. Og lad vær med at fokusere på hvad hun kan og ikke kan.
Hav en fantastisk jul.
Mange hilsner
Trine
www.naturligopdragelse.dk
Trine yder personlig rådgivning, i spørgsmål omhandlende opdragelsen, institutionslivet, trivsel, leg og børns sociale udvikling enten via e-mail eller ved at kommer ud i jeres hjem, hvor I føler jer trygge og derved bedre kan fortælle om de vanskeligheder I oplever. Endvidere holder Trine foredrag inden for 3 overordnet områder. Det, som hun kalder naturlig opdragelse, børn laver mad og natur oplevelser både med og uden et pædagogisk indhold.
Se Trines hjemmeside: www.naturligopdragelse.dk
Anmeld
Citér