Graviditet og Hepatitis vaccine

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

336 visninger
9 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. december 2017

Anonym trådstarter

Hej

Vi er i gang med at planlægge projekt baby nr. 2, så godt som man nu kan Vi skal ud og rejse i uge 27 og 28 2018 til Caribien - Den Dominikanske Republik og jeg skal derfor vaccineres som minimum med hepatitis A og stivkrampe. Jeg ringede til min læge og snakkede med en sygeplejerske der kort fortalt forklarede at man anbefalede at vente med enten at blive gravid eller få vaccinen hvis man allerede var gravid - det er jeg ikke, men planlægger som skrevet at blive det i det nye år. Jeg søger så lidt på nettet og finder egentlig ud af det modsatte af hvad sygeplejersken sagde, at Statens Serums Institut siger god for en hepatitis A og stivkrampe også når man er gravid. Deraf bliver jeg en smule forvirret.

Jeg søger derfor andre der har været ude at rejse fornylig som stod i samme situation som jeg gør, som måske kan svare mig på hvad jeg skal tro på?  

Jeg har fået en tid til vaccination d. 3 jan, stivkrampen er jeg 99,9% sikker på at jeg har i forvejen (skal jeg selvfølgelig have undersøgt 100%) og planlægger så egentlig at forsøge at blive gravid derefter, så har vaccinen vel intet at betyde for en mulig graviditet?

Bonus info, jeg vælger at være anonym, da denne kommende graviditet gerne skulle være så hemmelig som overhovedet mulig, surprise til hele familien

Kram L   

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

22. december 2017

Anonym

Vi er i gang med samme projekt herhjemme, og vi skal til Caribien i 4 uger til april. 

Jeg får alle de påkrævede vaccinationer, da vi har valgt at følge SSI's anbefalinger.

Anmeld Citér

25. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Vi er i gang med samme projekt herhjemme, og vi skal til Caribien i 4 uger til april. 

Jeg får alle de påkrævede vaccinationer, da vi har valgt at følge SSI's anbefalinger.

Okay, men er du gravid eller planlægger at blive det i 2018? Tænker at hvis sygeplejersken ved min læge kan vaccinere mig her den 3 jan. så kan vi starte projektet derefter 

Anmeld Citér

25. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Okay, men er du gravid eller planlægger at blive det i 2018? Tænker at hvis sygeplejersken ved min læge kan vaccinere mig her den 3 jan. så kan vi starte projektet derefter 

Vi er i gang med at prøve 

Anmeld Citér

26. december 2017

Vivienne

Profilbillede for Vivienne
Mor til 2 :)

Vi havde planlagt en rejse til Thailand og bestilt tid til at blive vaccineret. 

Dagen inden vi skal vaccineres får jeg 2 streger på graviditetstesten og ringer til min læge. Hun anbefaler at jeg ikke bliver vaccineret men at jeg i steder passer ekstra godt på hygiejnen og at jeg ikke spiser “skumle steder”/gadestande eller drikker vand fra vandhanen.

Jeg lyttede til hende og alt gik godt.

Held og lykke med pb  

Anmeld Citér

26. december 2017

Anonym trådstarter

Vi er i gang med at prøve 

Uh hvor spændende, vi er stort set i samme båd Held og lykke 

Anmeld Citér

26. december 2017

Anonym trådstarter

Vivienne skriver:

Vi havde planlagt en rejse til Thailand og bestilt tid til at blive vaccineret. 

Dagen inden vi skal vaccineres får jeg 2 streger på graviditetstesten og ringer til min læge. Hun anbefaler at jeg ikke bliver vaccineret men at jeg i steder passer ekstra godt på hygiejnen og at jeg ikke spiser “skumle steder”/gadestande eller drikker vand fra vandhanen.

Jeg lyttede til hende og alt gik godt.

Held og lykke med pb  

Ej det var da også bare uheldigt og heldigt på samme tid  Smil. Jeg tør ikke rejse uden vacc. så hellere vente med baby, selvom jeg ikke kan, fnis. Vi er ikke begyndt at prøve endnu, sidst gik det meget hurtigt og skal som sagt til lægen d. 3 og vac, håber på at et stik er nok, så vi kan begynde at prøve derefter  Må heller ikke blive gravid for hurtig, så ender det med at flyselskabet ikke vil have mig med    

Tak, glæder mig så meget til to streger 

Anmeld Citér

26. december 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg måtte ikke da jeg var gravid, fordi der var tvilv omkring hvilke/om det kunne skade.

- det var sommeren 2015  

Anmeld Citér

4. januar

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Uh hvor spændende, vi er stort set i samme båd Held og lykke 

Øv Øv, var ved lægen i går og få hepatitis A vaccinen og en stivkrampe og gik glad derfra, med tanken om, at nu skulle vi forsøge at forøge familien. Her til morgen bliver den tanke slettet, da sygeplejersken ringer og fortæller mig om Zika virusen og at lige præcis Caribien er kl.1 for at få den virus. Det kan give fostret skader i form af for lille hjerne. Der anbefales derfor, at hvis man er gravid, udskyder rejsen eller venter med at blive gravid til man er hjemme igen. Må indrømme at jeg blev sønder knust og skuffet   Nu hvor vi står i samme båd, tænkte jeg om du har fået fortalt om zika virussen?

Anmeld Citér

4. januar

Anonym

Anonym skriver:

Øv Øv, var ved lægen i går og få hepatitis A vaccinen og en stivkrampe og gik glad derfra, med tanken om, at nu skulle vi forsøge at forøge familien. Her til morgen bliver den tanke slettet, da sygeplejersken ringer og fortæller mig om Zika virusen og at lige præcis Caribien er kl.1 for at få den virus. Det kan give fostret skader i form af for lille hjerne. Der anbefales derfor, at hvis man er gravid, udskyder rejsen eller venter med at blive gravid til man er hjemme igen. Må indrømme at jeg blev sønder knust og skuffet   Nu hvor vi står i samme båd, tænkte jeg om du har fået fortalt om zika virussen?

Vi oplevede samme advarsel (min mand skal arbejde dernede i et halvt år) og sygeplejersken sagde at jeg ikke måtte blive gravid 6 måneder efter han kom hjem netop på grund af risikoen for ZIKA. 

Alternativt kan man få taget en blodprøve når man kommer hjem, som kan påvise om man selv eller manden er blevet ramt, og er man ikke det, så kan man gå i gang.

Du kan læse en del mere her:  https://wwwnc.cdc.gov/travel/page/world-map-areas-with-zika 

Vi har valgt at gå i gang inden han rejser, så jeg forhåbentlig når at være omkring 4 måneder henne, når vi skal derned og besøge ham, og så tage alle forholdsregler mht. Beskyttelse mod myg.

Risikoen for ZIKA er meget lav der hvor han skal hen. Jeg kender desværre intet til Den Dominikanske Republik, men du kan garanteret læse mere på ovenstående link.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.