andre børn, det har svært ved at overgive sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

386 visninger
8 svar
2 synes godt om
20. december 2017

morsom17årig

Profilbillede for morsom17årig

hej 

er det nogle af jer som har børn, som har svært ved at overgive sig til søvn. Her har jeg søn på 14 uger, som har virkelig svært ved det. hvad gøre i ved det  ?, eller kan man ikke gøre noget ved det 

knus og kram 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

20. december 2017

AnoMom

Profilbillede for AnoMom
morsom17årig skriver:

hej 

er det nogle af jer som har børn, som har svært ved at overgive sig til søvn. Her har jeg søn på 14 uger, som har virkelig svært ved det. hvad gøre i ved det  ?, eller kan man ikke gøre noget ved det 

knus og kram 

Ja tak. Jeg har en søn på 2,4 år. Han har alle dage været svær at få til at sove. Det kan tage alt fra 20 minutter til 2,5 time. :/ 

Anmeld Citér

20. december 2017

morsom17årig

AnoMom skriver:

Ja tak. Jeg har en søn på 2,4 år. Han har alle dage været svær at få til at sove. Det kan tage alt fra 20 minutter til 2,5 time. :/ 

ja det kende jeg for godt. 

Anmeld Citér

20. december 2017

Mysonsmama

morsom17årig skriver:

hej 

knus og kram 

Min søn er også 14 uger, og gider slet ikke sove. De vil så gerne verden så søvn kan vente 

Men du skal lære ham at søvn er dejligt og det skal være en rar oplevelse. Min søn "græder" og protestere os når han blir puttet men det går over også falder han i søvn ellers står vi op igen og prøver 30 min senere.

Hvordan putter du ham?

Vh

Anmeld Citér

20. december 2017

Michfich

Profilbillede for Michfich
Elsker min lille ny familie

Har en på 2 år og 9 måneder som også altid har syntes at alting er for spændende til at sove fra  det kan være voldsomt anstrengende men i hans alder forsøger vi at overbevise ham om at det er vigtigt med søvn så man kan få en god dag i morgen og så læser og synger vi for ham. Det kan tage alt fra en halv til to timer. Heldigvis oftest 1 time. Forhåbentlig bliver det nemmere for jer med tiden 

Anmeld Citér

21. december 2017

morsom17årig

Mysonsmama skriver:

Min søn er også 14 uger, og gider slet ikke sove. De vil så gerne verden så søvn kan vente 

Men du skal lære ham at søvn er dejligt og det skal være en rar oplevelse. Min søn "græder" og protestere os når han blir puttet men det går over også falder han i søvn ellers står vi op igen og prøver 30 min senere.

Hvordan putter du ham?

Vh

hver anden dag bader, jeg ham ved 18.30 tiden. ender han skal have nattøj på, og have mad. men når han er i bad, lege vi og snak sammen. imens jeg vask ham, det tager som 30 min. fordi han er en rigtig vandhund (efter sin far) 

Jeg begynder pusle ham, til nat ved 19 tiden, hvor vi hygge om det. hvor jeg kys ham på maven, og nusse ham på foden. imens jeg skift hans ble og give ham nattøj på. og det kan godt tager 15-20 min, hvor vi bare skift ble og hygge om det med at får nattøj på. 

så når han har får nattøj på, så får han en flaske eller bryst. det tager mellem 15-45 min. 

så inden jeg ligger ham ved siden af mig i min seng, i  hans babynest. så synge jeg en sang for ham. 

og så er han lagde i sin babynest ved 8 tiden, og vil så ikke overgive sig til søvn for ved 21-22 tiden. det er lige meget hvad jeg gøre om jeg så gå en tur med ham i barnevogn eller jeg nusse ham. han sove første ved 21-22 tiden

Anmeld Citér

21. december 2017

morsom17årig

Michfich skriver:

Har en på 2 år og 9 måneder som også altid har syntes at alting er for spændende til at sove fra  det kan være voldsomt anstrengende men i hans alder forsøger vi at overbevise ham om at det er vigtigt med søvn så man kan få en god dag i morgen og så læser og synger vi for ham. Det kan tage alt fra en halv til to timer. Heldigvis oftest 1 time. Forhåbentlig bliver det nemmere for jer med tiden 

det tager meget tid og det virkelig svært, når han ikke kan lide at være uden mig. jeg skal have ham med overalt. han kan ikke lide at være ved andre, uden jeg skal være det for det går. 

hans far og mig er ikke sammen mere, og har ikke været det siden lui var 1 mdr gammel. så jeg stå helt alene med ham, fordi hans far vil ikke have noget med ham at gøre. men bor ved min forældre det er stor hjælp. 

Anmeld Citér

21. december 2017

Mysonsmama

morsom17årig skriver:

hver anden dag bader, jeg ham ved 18.30 tiden. ender han skal have nattøj på, og have mad. men når han er i bad, lege vi og snak sammen. imens jeg vask ham, det tager som 30 min. fordi han er en rigtig vandhund (efter sin far) 

Jeg begynder pusle ham, til nat ved 19 tiden, hvor vi hygge om det. hvor jeg kys ham på maven, og nusse ham på foden. imens jeg skift hans ble og give ham nattøj på. og det kan godt tager 15-20 min, hvor vi bare skift ble og hygge om det med at får nattøj på. 

så når han har får nattøj på, så får han en flaske eller bryst. det tager mellem 15-45 min. 

så inden jeg ligger ham ved siden af mig i min seng, i  hans babynest. så synge jeg en sang for ham. 

og så er han lagde i sin babynest ved 8 tiden, og vil så ikke overgive sig til søvn for ved 21-22 tiden. det er lige meget hvad jeg gøre om jeg så gå en tur med ham i barnevogn eller jeg nusse ham. han sove første ved 21-22 tiden

Det lyder som en god rutine.

Men husk på børn i den alder ingen rytme har som sådan. Der går et par måneder endnu, herhjemme tager det os en times tid før han sover..

Prøv evt at ligge en stof ble over øjnene mens du putter. Måske sker der for meget, eller er for mørkt.

Det for tidligt med fast rutine på dem måde, dem end dag virker det ene og næste uge er det noget helt andet.

Prøv dig frem Og sæt forventninger lift ned i forhold til hans søvn.  Det helt normalt

Anmeld Citér

21. december 2017

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella

Jeg har aldrig haft rutiner i den alder med mine børn. De er blevet puttet når de har været trætte. Det har måske været kl 19 den ene dag men næste dag kl 23. Det er først når de er ældre man kan forvente rutiner og rytmer 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.