hvor meget suteflaske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

270 visninger
5 svar
1 synes godt om
18. december 2017

Ungmortillui

hej 

jeg har en søn på 14 uger, hvor jeg amme og give lidt modermælk på suteflasker. 

men mit spørgsmål til jer, er hvor meget i tror eller ved hvor et barn på 3 snart 4 mdr. skal have pr.gang i suteflaske, lige nu give. jeg han 3-4 flasker om dagen, og rest amme jeg ham. hver gang han får suteflasker for han 125 ml, pr gang. men jeg synes, han vågne hurtig igen efter han har får flaske (15 min - 45 min). men når han får bryst, kan han godt sove (1½ time - 2 ½ time). det er ligesom om, når han får bryst. At han får fatte i fløde i mit bryst, og blive godt tilpasse efter måltid og en god lur. Men han er begynder at får, mos 2-3 gang om dagen. men får stadig bryst og flasker, 12-14 gang i døgnet. og er vågne 4 gang om natten, og skal have tører ble og mad. 

men skal han have mere i sin flaske.

han er blive målet til at være.

66 cm og 6870 g ved 3 mdr tjek 

sundhedsplejeske i morgen 

hvad ville i gøre for at han ikke vågne, så mange gang om natten. jeg er alene mor og han sove i min seng om natten i sin nest eller ved mit bryst. 

han er en meget vågne baby, som sove meget lidt. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

18. december 2017

Thea14

Hvorfor giver du flaske ved siden af amningen hvis amningen fungerer og mætter ham?? Desto mere flaske du giver, desto mindre mælk vil du producere.

Jeg er på nr. 2 flaskebarn (jeg opgav amningen ret hurtigt begge gange). Den første spiste meget lidt og skulle nærmest tvangsfodres for at få bare minimum af hvad hun burde have for at tage på. Nr. 2 spiser så længe der er mad, også selvom han får ondt i maven, så han er på ration.

Det hedder sig at baby skal spise indtil de selv siger stop, hvad enten de ammes eller får flaske. En ugidelige hedder 1/6 af deres vægt, men det er svært at vide hvad de får når man ammer. Vores søn på 3 mdr får 240 ml. 5 gange i døgnet. Han spiser hver 4 time i dagstimerne og sover så 8 timer i streg om natten. 

Det behøves ikke skyldes sult at dit barn vågner om natten. Måske har han bare svært ved at sove i længere tid. Er han ulykkelig når han vågner? Eller ligger han bare og pludrer? Hvis han ikke græder, så prøv at lade ham være eller bare nus ham i søvn igen. Sådan lærte vi vores dreng at slippe flasken om natten. 

Hvordan sover han om dagen? Han er jo nået en alder hvor han vil være mere vågen. Vores dreng sover 2-3 smålure mellem 7 og 11, tager så en længere lur på 2-3 timer mellem 11 og 15 og sover derefter smålure igen frem til kl. 19 hvor han så får flaske og tager 2 timer og så er klar på lidt leg igen inden han får godnatflasken og ligges i seng kl  23... smålurene kan vare fra 15-45 min.

Og som en sidebemærkning syntes jeg det lyder som meget tidligt at give andet end mælk. De skal være 4 mdr før maven er nogenlunde udviklet til at kunne fordøje ganske få ting, og 6 mdr før de kan fordøje det meste. Sundhedsstyrelsen anbefaler at vendte med at introducere rigtig mad (grød og mos) til de er 6 mdr. - 4 mdr hvis baby fx ikke tager nok på.

Syntes du skal tage en snak med din sundhedsplejerske og få adskilt de to problemstillinger.

Anmeld Citér

18. december 2017

Ungmortillui

han vågne ved 6:30 tiden og så blive han ammet  

så sover han lur fra 7:20 til 8:20

så sove han igen 9:15 til 9:45 

så har han mange små lur indtil, hans middagslur. hvor jeg har svært ved at får ham til at sove til middag, uden så skal jeg går med barnevogn imens han skal sove. så kan ikke hold barnevogn stille uden han vågne af det. så får det mest, sove han først middagslur ved 14 tiden. han er meget ked af det og utrøstlig, hvor det eneste det hjælp er at gå med ham i barnevogn. så han sove første middaglur fra 14 tiden til max 16 tiden. fordi jeg kan ikke stille barnevogn uden han vågne af det. 

så sove han igen fra 17:30 til 18:15 

så bliver pusle det ved 19 tiden og skal sove til nat, men det har jeg også nogle gang. hvor jeg skal gå med barnevogn, for at får ham til at sove. men han vågne, når barnevogn stå stille. så vågne igen det ved 20 tiden, og er ked af det. 

når jeg går i seng ved 21 tiden, sove han fra 21 tiden til 23:30.

så sove han igen fra 00:30 til 01:15 

så sove han igen fra 01:45 til 02:30 

så sove han igen fra 03:05 til 04:00 

så sove han igen fra 04:00 til 06:30

når han vågne om natten, græder han på fuld styrke, og er sulten. 

han får mad af anbefale af min egen læge, da han ikke kan blive rigtig mæt uden lidt andre. men ved godt selv at han ikke blive anbefale det for han er 4 til 6 mdr. 

han får flasker og bryst fordi hvis jeg kunne give bryst, af de 14 gang i døgnet han spise. vil jeg ikke have nok mælk til ham.

Anmeld Citér

18. december 2017

FruSteffensen

Profilbillede for FruSteffensen

Min baby på 5 uger får en natflaske af samme grund som du gerne vil give din - der er simpelthen ikke nok mælk i mine brystet til at han bliver mæt der sidst på aftenen og først på natten. Indtil vi introducerede natflasken, ammede han konstant fra 22.00 til 3.00 hvor han nærmest kollapsede af søvn.

Jeg er ikke sikker på hvor meget de skal have pr måltid, men min søn får en flaske med 125 ml og drikker til han er mæt. Nogle gange er det hele flasken, andre gange mindre. Så din må absolut skulle have mere end 125 ml. Jeg ville bare prøve mig frem i forhold til mængden, hvis jeg var dig. Lad ham spise til han er mæt.

Anmeld Citér

18. december 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

En tommelfingerregel er at flasken ikke må være tom, når babyen er færdig med at spise. 

Så hvis de 125 ml er væk, så skal der mere i flasken. Prøv at lav en stor flaske o se hvor meget der ryger ned.

Min dreng spiste 280 ml pr. Gang i den alder.

Anmeld Citér

18. december 2017

Nel

Profilbillede for Nel

Kort og godt: Han skal have så meget mælk, han kan drikke. Hvis han drikker de 125 ml. op så skal have mere.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+