Tasken til fødegangen ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.396 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

pedersen

Jeg Har virkelig ingen ide om hvad og hvor meget jeg skal putte i tasken til fødegangen.. Har selvfølgelig tøj til mig selv og lille pus.. Men skal jeg  feks. selv medbringe håndklæde ?? Så har jeg også læst et sted at jeg skal have dåbsattest, når vi ikke er gift  Jeg er så forvirret, håber nogle kan hjælpe ?? Charlotte

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

Sjl-msl-Mkl

Et håndklæde, toilettaske(badeting), ammebh, evt sut, et tæppe mor og far har sovet med - til at ligge ned i "vuggen", sådan at barnet er trygt, og evt en lille bamse fra mor & far. Nogen steder er der bind og sadanne ting på sygehuset, andre steder skal man selv medbringe det. Nogen steder skal du også selv medbringe bleer til barnet, andre steder tager du bare efter behov.

Når i ikke er gift skal i underskrive et stykke papir i får udlevet af personalet på fødegang eller barselsgang/afsnit for mødre og nyfødte. Og jeg kan selvfølgelig ikke lige pt huske hvad det sykke papir hedder.

Held og lykke med det hele.

P.s. Det ville være lækker med lidt læseligt til dig selv, måske noget kryds og tværs/soduku.

Anmeld

12. oktober 2009

SaNiNa

pedersen skriver:

Jeg Har virkelig ingen ide om hvad og hvor meget jeg skal putte i tasken til fødegangen.. Har selvfølgelig tøj til mig selv og lille pus.. Men skal jeg  feks. selv medbringe håndklæde ?? Så har jeg også læst et sted at jeg skal have dåbsattest, når vi ikke er gift  Jeg er så forvirret, håber nogle kan hjælpe ?? Charlotte

på ouh er der bler, håndklæder tøj til barn og dig hvis du vil have syghus tøj på. men nogle blade til fødegang alt efter hvor længe du skal være der, SLIK til manden. ja vi hvade ikke så meget med alt til lillemand da jeg ville have han skulle have eget tøj på resten kom manden med efterhånden som jeg fik brug for det, men brugte ikke ret meget da jeg hvademere travlt med at kigge på min lille dejlig nyfødte søn

vi hvade dåbsattest med, men skulle slet ikke bruge dem. alt papir arbejde ordnede vi da vi kom hjem.

Anmeld

12. oktober 2009

Betina88

Ja , du ska' bare ha' noget tøj med , toilettaske , og ta' endelig en sut med som en der skrev tidligere .. Så osse håndklæder og shampoo med ,,

Du ska' huske at ta' din vandrejournal med .. Det sku' jeg ha' med da jeg sku' føde ..

Anmeld

12. oktober 2009

Lise

På Hvidovre Hospital behøvede jeg faktisk ikke medbringe andet end toiletsager og vandrejournal. Alt var der...

Men tøj til jer begge (evt badekåbe, joggingbukser, løst og rart tøj), toiletsager, vandrejournal, tlf + oplader, kamera, læbepomade, slik/kiks/sodavand?, bog/blade, autostol/lift. Tror egentlig også jeg havde dåbsattest med, men den bad de ikke om.

Anmeld

12. oktober 2009

Mira0911

På silkeborg hospital skulle jeg selv medbringe, tøj til mig og barnet, dyne til barnet.. Faktisk alt undtagen bleer og bind..

Anmeld

12. oktober 2009

CarinaSB

Jeg skulle os have alt med selv .. Også bleer .. Der var 5 bleer til at starte med .. og så kunne man så købe bleer på patienthotellet .. Var på randers sygehus

Anmeld

12. oktober 2009

Hjaltesmor

Det havde vi med:

tøj til mig

tøj til vores dreng

tøj til min mand

ekstra t-shirt, min man kunne skifte til under fødslen (de får jo ikke hospitalstøj på, men kan stadigt blive ret beskidt og svedige undervejs)

ammeindlæg

juicebrikker med sugrør (kan ikke lide rød saft, som man fik på fødestuen, og det var nemmere at drikke af sugerør end af glas.)

lille gave til min mand (bogen Leg med din baby)

shampoo

balsam

creme

hårbørste

mascara

deodorent til os begge

kamera

mobiltelefoner

mobilopladere

liste med navne over hvem, vi skulle ringe til efter fødslen

vi lavede fødselsanmeldelse på nettet, da vi kom hjem, så vi havde ikke nogle papirer med. Vi fik håndklæder, bind, kæmpemæssige trusser, bleer og puslegrej

jeg fødte ambullant og var hjemme efter 4 timer, så måske har man brug for mere, hvis man bliver hængende på hospitalet. Vi skulle jo bare lige bruge til under fødslen, et bad bagefter og tøj til at tage hjem i

Anmeld

12. oktober 2009

Barbamama

og et elastik til håret eller en hårbøjle!!! Puh det kan blive varmt!!!

Anmeld

12. oktober 2009

malou

Jeg havde det på samme måde som dig... har jeg nu husket alt og hvad kan jeg mere proppe ned i den taske 

Jeg havde:

Mine egne håndklæder.. hader hospitals klæder er så stive...

sutsko og dejlige lune bamse strømper

bløde løse jogging bukser

3/4 lange toppe

Nogle dejlige hygge trøjer

Bhér str. STOR!!! (jeg ventede med at købe amme bhér til jeg kom hjem)

Nye trusser (bedstemor trusser til den store ble efter fødsel)

shampoo/balsam+bodyshower

tandbørste-tandpasta + hårbørste

VIGTIGT: husk hårelastikker og spænder.. rart under fødslen.

Tøj til Victor

Computer til at se DVD- film på..

Sodavand, frugt og jougurt til de mange timer med veer...

kamera + mobil og opladere

knus malou

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.