Hvad kan man forvente af en 2-årig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

594 visninger
4 svar
12 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
16. december 2017

Anonym trådstarter

Jeg har en pige som lige er fyldt to for knap en måned siden. Jeg er dog i tvivl om hvad jeg kan forvente fordi jeg har set nogle ting der bekymrer mig. Først vil jeg sige at hun er en rigtig glad lige der trives og snakker alderssvarende tror jeg. Hun bruger omkring 200 ord og sætter cirka 3 ord sammen. Motorisk er hun også godt med. Hun er god socialt og er sæd ved andre børn. 

MEN. Hun vil simpelthen ikke være med til voksenstyrede aktiviteter. Fx når vi er til gymnastik eller svømning så gør hun sjældent det som læreren beder hende om, hun vil hellere lege sine egne lege. Og hvis jeg prøver at få hende til det bliver hun bare sur og nægter. Det samme hjemme. Hvis jeg finder på en leg så gør hun det kun hvis hun Selv har lyst. Det bekymrer mig at hun ikke "gør mere hvad der bliver sagt".

til gengæld er hun god til at acceptere et nej, og gør også alm ting som vi beder om, fx sidder ved bordet og spiser, osv osv. 

Men voksenstyrede aktiviteter vil hun som sagt ikke deltage i. Er det normalt når man er så "stor"?

jeg bekymrer mig for at når hun skal i børnehave at hun så vil nægte at sidde i rundkreds osv... i dagplejen er det lidt det samme lige nu. Hun bliver dog siddende fx på sin stol til en leg hvis dp mor siger hun skal, men sidder bare og ser sur ud og deltager ikke..

hvordan er jeres på den alder? Skal jeg være bekymret?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

16. december 2017

Anonym

Hun lyder fuldstændig normal. Det du taler om, kan du forvente af en 5-årig: ikke en to-årig.

frontallapperne er simpelthen ikke udviklet til at kunne forstå det koncept endnu. 

Anmeld Citér

16. december 2017

MKBP

Profilbillede for MKBP
Anonym skriver:

Jeg har en pige som lige er fyldt to for knap en måned siden. Jeg er dog i tvivl om hvad jeg kan forvente fordi jeg har set nogle ting der bekymrer mig. Først vil jeg sige at hun er en rigtig glad lige der trives og snakker alderssvarende tror jeg. Hun bruger omkring 200 ord og sætter cirka 3 ord sammen. Motorisk er hun også godt med. Hun er god socialt og er sæd ved andre børn. 

MEN. Hun vil simpelthen ikke være med til voksenstyrede aktiviteter. Fx når vi er til gymnastik eller svømning så gør hun sjældent det som læreren beder hende om, hun vil hellere lege sine egne lege. Og hvis jeg prøver at få hende til det bliver hun bare sur og nægter. Det samme hjemme. Hvis jeg finder på en leg så gør hun det kun hvis hun Selv har lyst. Det bekymrer mig at hun ikke "gør mere hvad der bliver sagt".

til gengæld er hun god til at acceptere et nej, og gør også alm ting som vi beder om, fx sidder ved bordet og spiser, osv osv. 

Men voksenstyrede aktiviteter vil hun som sagt ikke deltage i. Er det normalt når man er så "stor"?

jeg bekymrer mig for at når hun skal i børnehave at hun så vil nægte at sidde i rundkreds osv... i dagplejen er det lidt det samme lige nu. Hun bliver dog siddende fx på sin stol til en leg hvis dp mor siger hun skal, men sidder bare og ser sur ud og deltager ikke..

Ikke alle børn vil være med til fx lege til samling, men hos os i vuggestuen, forventer vi i den alder, at de er med - altså at de sidder i rundkreds i rummet vi er i. Desuden skal de kunne forstå beskeder, som "hent din madpakke", "ta' din jakke", "sæt dig ned" osv og kunne handle på dem. Børn er selvfølgelig meget forskellige, men ovenstående er hvad vi forventer af de 2 årige 

//Mette

Anmeld Citér

16. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Normalt, og så glemmer du lige "mor-faktoren". Børn er som regel engle og deltager, når mor ikke er i nærheden, når mor er der, skal der afprøves grænser.

Anmeld Citér

16. december 2017

Mariehøne123

Profilbillede for Mariehøne123

Børn er forskellige det der er helt normalt. Jeg ville droppe gymnastik mv til hun er ældre og selv har lyst. Når hun går i dagpleje er hun jo allerede meget ude og sammen med fremmede. 

Min datter elskede gymnastik i den alder min søn nægter. Så han går ikke til noget. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+