Tale til navngivningsfest!!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

522 visninger
6 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2017

Anonym trådstarter

Hej allesammen!

Jeg har virkelig brug for hjælp her 

Vi skal holde navngivning for vores søn om et par måneder, både min kæreste og jeg blev døbt så jeg har aldrig været til sådan noget.

Jeg kan læse mange holder en Tale "for barnet", og det vil jeg RIGTIG gerne (ellers min kæreste da jeg nok bare bryder ud i gråd haha).. Men hvad siger man?

Kom gerne med forslag og ideer, de modtages ned kyshånd!!! Vil give ham den perfekte dag

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. december 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Jeg har aldrig oplevet nogen holde en decideret tale til en navngivning eller barnedåb for barnet.

En af forældrene har som regel budt velkommen, og sagt tak for at gæsterne ville komme og fejre deres datter/søn, og selvfølgelig tak for gaverne.

Så er der som regel sagt lidt om maden, og hvis der er nogle praktiske oplysninger. 

Og når gaverne er pakket ud, så siger man individuelt tak til hver enkelt gæst.

Anmeld Citér

14. december 2017

Loa

Profilbillede for Loa
kan ikke ønske mig mere :)

Har aldrig oplevet at nogen holdt en tale for barnet...

Altså barnet fatter jo ikke noget alligevel? Og sover måske endda?

Sådan noget gemmer man da til en konfirmation hvor barnet forstår det man siger

Ellers ville jeg skrive det ned til barnet og sætte i en gæstebog eller give på en anden måde. Så kan barnet læse når det bliver stort nok til at kunne det...

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym trådstarter

Loa skriver:

Har aldrig oplevet at nogen holdt en tale for barnet...

Altså barnet fatter jo ikke noget alligevel? Og sover måske endda?

Sådan noget gemmer man da til en konfirmation hvor barnet forstår det man siger

Ellers ville jeg skrive det ned til barnet og sætte i en gæstebog eller give på en anden måde. Så kan barnet læse når det bliver stort nok til at kunne det...

Nej jeg mener heller ikke sådan direkte til barnet 

Men mere en lille "fortælling" om det at blive forældre, og hans første måneder, hvilke følelser det hele har givet os osv. Også ligge den i mappen hvor folk har skrevet en lille hilsen fik nok formuleret set forkert

Anmeld Citér

14. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg har heller aldrig oplevet nogen holde en tale hverken om barnet, til barnet eller andet ifb med dåb/navngivning men hvis i gerne vil, skal i da bare gøre det. 

Den eneste tale jeg har hørt til en dåb, var morfaren der rejste sig og fortalte hvor stolt han var af hans datter og hvordan hun havde taklet dét at blive mor helt alene <3 det var så fint.

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Jeg har heller aldrig oplevet nogen holde en tale hverken om barnet, til barnet eller andet ifb med dåb/navngivning men hvis i gerne vil, skal i da bare gøre det. 

Den eneste tale jeg har hørt til en dåb, var morfaren der rejste sig og fortalte hvor stolt han var af hans datter og hvordan hun havde taklet dét at blive mor helt alene <3 det var så fint.

Det lyder faktisk også rigtig fint, er det noget man spørger om eller sker det bare?

Anmeld Citér

14. december 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Det lyder faktisk også rigtig fint, er det noget man spørger om eller sker det bare?

Det var klart morfarens eget initiativ det er lidt underligt at bede folk skrive en tale til en  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+