ferie hver for sig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

603 visninger
7 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. december 2017

Anonym trådstarter

Hej alle sammen 

Jeg skriver fordi jeg har brug for at høre hvad I tænker om, at man holder ferie hver for sig? 

Jeg er nok lidt “gammeldags” på det område, og tænker at de 5-6 uger man har om året, skal bruges på ferie med familien. 

Min mand vil gerne på flere ture med sine venner, og det synes jeg også han skal, men jeg undrer mig måske lidt når vi er ude i 2-3 uger om året af de samlede ferieuger. Børnene bliver jo også ældre og jeg synes det bliver sværere at forklare hvorfor far tager på ferie uden dem/os. 

Personligt har jeg slet ikke et behov for at holde ferie uden min lille familie, det tænker jeg nu heller ikke min mand som sådan har, jeg tænker at han bare gerne OGSÅ vil holde med vennerne, men jeg ærgrer mig over at det “går ud over” de få uger vi har til rådighed sammen. 

Hvad tænker I? Og hvordan gør I hjemme ved jer? Og har I nogle gode råd til hvordan jeg måske kan blive lidt mere rummelig omkring det?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

14. december 2017

Anonym

Hos os holder vi ferie sammen. Men en enkelt weekendtur eller to med venner/veninder er der selvfølgelig plads til. 

Min kæreste må gerne tage på tur, men jeg vil helst have at det bliver holdt i weekenden. Jeg synes nemlig, at ferie er noget man holder sammen (selvom jeg godt kunne bruge en uge sydpå heeelt selv;-))

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Hos os holder vi ferie sammen. Men en enkelt weekendtur eller to med venner/veninder er der selvfølgelig plads til. 

Min kæreste må gerne tage på tur, men jeg vil helst have at det bliver holdt i weekenden. Jeg synes nemlig, at ferie er noget man holder sammen (selvom jeg godt kunne bruge en uge sydpå heeelt selv;-))

Har det på præcis samme måde, ville ønske vi også kunne holde ferie sammen og så tage på venneture i weekenderne 

Anmeld Citér

14. december 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Du giver lidt selv svaret. DU har ikke behov for ferie uden familien, men det har han. Så skal der selvfølgelig være mulighed for det sålænge familien kan hænge sammen.

2-3 uger om året på venneture lyder dog også som en sjat, hvis I har de normale 5-6 ugers frie, så jeg tænker I skal finde et kompromis på 1 uge og så må han klare resten med weekend ture eller hvad der nu er mulighed for.

Anmeld Citér

14. december 2017

Junipige15

Profilbillede for Junipige15

Holder han ferie med sine venner 2-3 uger om året? Det lyder ret vildt for en voksen mand med børn og kone  det ville jeg personligt ikke synes var ok. En skiferie feks på en uge ville jeg synes var ok, men ellers weekendture hvis det skal være. Herhjemme holder vi ferie sammen alle 4  

Anmeld Citér

14. december 2017

Anonym trådstarter

Junipige15 skriver:

Holder han ferie med sine venner 2-3 uger om året? Det lyder ret vildt for en voksen mand med børn og kone  det ville jeg personligt ikke synes var ok. En skiferie feks på en uge ville jeg synes var ok, men ellers weekendture hvis det skal være. Herhjemme holder vi ferie sammen alle 4  

Tre uger er måske lidt højt sat, men hvis man lægger det hele sammen henover året, så kommer det op på 14 dage 

jeg synes nemlig også det er lidt i overkanten, og han er trods alt snart 40 år ..

Udover det er han en helt fantastisk mand som gør alt hvad han kan for at vi skal have det godt, men lige på feriepunktet er han ret stædig ..

Anmeld Citér

14. december 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Her er min kæreste lige modsat din. Han ku aldrig drømme om at tage på ferie uden mig og ungerne, og det er lige før jeg syntes at han er lidt en bøvl pga af det Ham og nogle kamarater har i de 15 år vi har været sammen, snakket om at tage på fodbold rejse osv, og de får det ALDRIG gjort..

Jeg derimod har været på flere forlænget weekend ture med mine veninder fra torsdag til søndag, mens han er hjemme og hygger med begge ungerne

I mit tilfælde bruger jeg så godt nok ik ferie på det, da jeg arbejder skæve tider, men jeg bruger min fri weekend, da jeg arbejder hver anden weekend.

Men er enig med dig i at 2-3 uger er meget væk, fra den samlet ferie! Vh Stine 

Anmeld Citér

14. december 2017

Rosa-Sofia

Jeg ville nok også tænke, at én uge og så et par weekendture skulle kunne gøre det. Men nu kender jeg ikke din mand eller hans behov. Jeg tænker også, at det med at skære ned på ferier med vennerne kun er en periode. Lige nu interesserer børnene sig for at holde ferie med far og kan ikke lide, at han tager afsted uden dem, før var de måske for små til at tænke over det og om en årrække er de sikkert så store at de er ligeglade. Man kan forskellige ting med børn i forskellige aldre. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.