Brug for råd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

819 visninger
3 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
11. december 2017

Anonym trådstarter

Piger jeg har brug for et råd fra jer der har fået børn lige efter hinanden også kaldet Pseudotvillinger, jeg kunne godt tænke mig at vide hvad det gode ved det var og hvad i syns var det sværeste ved det og hvorfor valgte i at få en lige bagefter ��❤️

Så dum som jeg er læste jeg en artikel igår fra en børnepsykolog som mente det bedste man ku gøre var at vente til sit første barn var minimum 3år før var det ikk klar på en lillebror/søster ��

jeg har lige testet positiv og så vidst jeg kan regne ud er jeg omkring 10 uger henne (9+5)og vis jeg beholder det vil min søn være omkring 15-16 mdr når baby kommer men nu er jeg kommet i tvivl ��❤️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2017

asphodel

Nu har jeg ikke pseudotvillinger, men min mand og jeg havde snakket om, at vi gerne ville have to børn, og grundet vores alder skulle det så nok være tæt på hinanden.

Så fik vi det første barn, og det er godt nok hårdt - også selvom hun er rimeligt nem på mange områder. Hun er 1½ år nu og vi kan slet ikke forestille os at skulle klare hendes energiniveau samtidig med en ny lille baby. Vi elsker vores lille skat, og skal nok ikke have flere end hende. 

Min pointe er at tilskynde dig til at mærke efter, om du har energien til at have to små. Nummer To ligger i liften og skriger og vil have mad, mens Nummer Et er på vej ud over sofakanten og hen for at hive katten i halen. Og manden er lige kommet træt hjem fra arbejde og opvasken flyder, og der er stadig mad på gulvet efter førstebarnets seneste måltid.

Er du typen, der kan klare alt det uden at blive totalt stresset? Vi kan selvfølgelig kun gisne om hvordan vi måske reagerer i givne situationer, men jeg kan da mærke på mig selv, at jeg ville føle mig meget overvældet i sådan en situation, og så kan du måske også. Og hvis du godt føler, at du ville kunne klare det, så er du da et skridt nærmere hvorvidt I skal have to børn lige om lidt eller ej.  I sidste ende handler det jo om hvorvidt DU kan klare det - og ikke hvordan alle andre gør, for der vil altid være både fordele og ulemper ved pseudotvillinger. 

Anmeld Citér

11. december 2017

Soonmom

Der er et års forskel på mine drenge, jeg ser kun fordele ved det og synes ikke det er hårdt at de er tæt på hinanden (den lille sover ikke om natten, men det havde han jo heller ikke gjort hvis den store havde været 3 )

jeg synes den værste alder er 2,5-4 år fordi den store er lille, men samtidig mere selvstændig og derfor kan blive tvunget til at skulle være mere sig selv, det er i øvrigt også den alder jeg høre om mest jaulosi 

Her skulle den store nok gøre opmærksom på sig selv fordi han netop stadig var lille, det stille så også nogle krav til os forældre, men ingen fare for at han blev tvunget til at blive stor i en fart

Det har også været super rart at være på barsel i de første to år af den stores liv, han går i dagpleje (det mener vi er bedst for ham) men har små korte dage, hvilket er helt perfekt.

hvis det ikke var fordi jeg skal have gjort min uddannelse færdig var jeg næsten klar til en treer. Men tænker vi laver et sæt pseuder når jeg er færdig med uddannelse 

Anmeld Citér

11. december 2017

Stivdie

Hej du. 

Jeg tror det kommer an det store barns temperament, og på den måde forældre griber det an på. 

Her er der endt med at være 4 år mellem vores piger, hvilket var et delvist bevidst valg. Vores store pige havde en svær start i livet med kolik og massive øreproblemer, og hun var derfor ekstremt tryghedssøgende. I hendes tilfælde vil eksperten have haft ret, hun havde ikke været klar. Da vi så gik i gang mistede jeg en gang undervejs, og derfor gik der 9 måneder inden vi stod med en brugbar, positiv test. Vi har en stor igen, der knuselsker sin babysøster, og vi taler meget med hende og involverer hende - og så afsætter vi alenetid til hende med begge forældre. 

Jeg kender både til psedoer, hvor de to søskende har et fantastisk forhold, og til nogen, hvor det er meget anstrengt. Det vigtigste tror jeg er, at I husker at afsætte alenetid til den store og inddrage den store. Og så kan man jo sagtens sidde på gulvet og amme mens man leger  Tror det er forældrene det er værst for med pseudoer, for I kommer til at være rigtig meget på de første to år af baby's liv. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.