Nu har jeg ikke pseudotvillinger, men min mand og jeg havde snakket om, at vi gerne ville have to børn, og grundet vores alder skulle det så nok være tæt på hinanden.
Så fik vi det første barn, og det er godt nok hårdt - også selvom hun er rimeligt nem på mange områder. Hun er 1½ år nu og vi kan slet ikke forestille os at skulle klare hendes energiniveau samtidig med en ny lille baby. Vi elsker vores lille skat, og skal nok ikke have flere end hende. 
Min pointe er at tilskynde dig til at mærke efter, om du har energien til at have to små. Nummer To ligger i liften og skriger og vil have mad, mens Nummer Et er på vej ud over sofakanten og hen for at hive katten i halen. Og manden er lige kommet træt hjem fra arbejde og opvasken flyder, og der er stadig mad på gulvet efter førstebarnets seneste måltid.
Er du typen, der kan klare alt det uden at blive totalt stresset? Vi kan selvfølgelig kun gisne om hvordan vi måske reagerer i givne situationer, men jeg kan da mærke på mig selv, at jeg ville føle mig meget overvældet i sådan en situation, og så kan du måske også. Og hvis du godt føler, at du ville kunne klare det, så er du da et skridt nærmere hvorvidt I skal have to børn lige om lidt eller ej.
I sidste ende handler det jo om hvorvidt DU kan klare det - og ikke hvordan alle andre gør, for der vil altid være både fordele og ulemper ved pseudotvillinger. 
Anmeld
Citér