Mellemørebetændelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

298 visninger
8 svar
1 synes godt om
11. december 2017

Anonymor

Såh, sådan en mulig mellemørebetændelse hos en voksen, kan man godt bare lade den være? Jeg tror måske jeg har ensidig mellemørebetændelse på højre øre. Jeg har været sløj og syg i 5 uger med slem forkølelse, og siden i torsdags har jeg været halvdøv på højre øre, og det suser og hyler for øret. Føles som der sidder en prop, bortset fra der ikke er noget at se i øregangen, så det er ikke voks. 

Først i dag er det begyndt at gøre lidt ondt. 

Men i og med jeg inden for den sidste måned har været hos lægen 5 gang (sygdom, sygemelding, udfylde lægeerklæring, graviditetsundersøgelse, henvisning fra JM pga blodtryk og en gang med min datter) og går til løbende tjek på fødegangen (3. Gang i dag), så magter jeg helt ærligt ikke kontakte lægen og skulle af sted igen... 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

11. december 2017

Pikku Myy

Profilbillede for Pikku Myy
Jeg skriver hvad jeg laver lige nu...
Anonymor skriver:

Såh, sådan en mulig mellemørebetændelse hos en voksen, kan man godt bare lade den være? Jeg tror måske jeg har ensidig mellemørebetændelse på højre øre. Jeg har været sløj og syg i 5 uger med slem forkølelse, og siden i torsdags har jeg været halvdøv på højre øre, og det suser og hyler for øret. Føles som der sidder en prop, bortset fra der ikke er noget at se i øregangen, så det er ikke voks. 

Men i og med jeg inden for den sidste måned har været hos lægen 5 gang (sygdom, sygemelding, udfylde lægeerklæring, graviditetsundersøgelse, henvisning fra JM pga blodtryk og en gang med min datter) og går til løbende tjek på fødegangen (3. Gang i dag), så magter jeg helt ærligt ikke kontakte lægen og skulle af sted igen... 

Jeg ved ikke om det er anderledes for voksne, men tommelfingerreglen for børn er at der gives antibiotika, hvis det ikke er muligt at smertedække med panodil. Ofte kan kroppen klare arbejdet selv, og så er der ingen grund til bøvl

Anmeld Citér

11. december 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Hvis du har mellemørebetændelse og du tænker din trommehinde er sprunget er du altså ikke i tvivl. 

Jeg døjede meget med mellemørebetændelse i start 20'erne og jeg lå og skreg ned i en pude indtil trommehinden sprang, så var det bare en lettelse.

Så tro mig hvis du har mellemørebetændelse, så VIL du have pinicillin, så jeg tror umiddelbart ikke at du har det 

Anmeld Citér

11. december 2017

Smølfine123

Profilbillede for Smølfine123
Anonymor skriver:

Få en tid hos en ørelæge. Det kan vædelser har sat sig. Når du også er sløj ville jeg tage afsted.

Anmeld Citér

11. december 2017

Pikku Myy

Soonmom skriver:

Hvis du har mellemørebetændelse og du tænker din trommehinde er sprunget er du altså ikke i tvivl. 

Jeg døjede meget med mellemørebetændelse i start 20'erne og jeg lå og skreg ned i en pude indtil trommehinden sprang, så var det bare en lettelse.

Så tro mig hvis du har mellemørebetændelse, så VIL du have pinicillin, så jeg tror umiddelbart ikke at du har det 

Min søn har haft mellemørebetændelse flere gange (konstateret af ørelæge), hvor han ikke har været videre påvirket. Han har også haft nogen, der har været smertehelveder. Pointen er bare at det behøver det ikke at være

Anmeld Citér

11. december 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom
Pikku Myy skriver:

Min søn har haft mellemørebetændelse flere gange (konstateret af ørelæge), hvor han ikke har været videre påvirket. Han har også haft nogen, der har været smertehelveder. Pointen er bare at det behøver det ikke at være

Hvis det er akut er det, mens de fleste børn reagere ikke så meget på det, da det ikke er akut mellemørebetændelse som er det mange voksne får

Anmeld Citér

11. december 2017

Anonymor

Soonmom skriver:

Hvis det er akut er det, mens de fleste børn reagere ikke så meget på det, da det ikke er akut mellemørebetændelse som er det mange voksne får

Jeg må også erklære mig uenig med dig, da jeg for et par år siden fik konstateret mellemørebetændelse med samme symotombillede som jeg har nu det er derfor jeg har den mistanke. 

Men altså. Tak for svar alle. Jeg tror, jeg ser det an lige for nu! 

Anmeld Citér

11. december 2017

Pikku Myy

Soonmom skriver:

Mellemørebetændelse er vel betændelse i mellemøret. Det er vel ikke betinget af hvor ondt det gør ...?

Sakset fra sundhed.dk:

• Mellemørebetændelse og akut mellemørebetændelse er det samme 
  • Akut mellemørebetændelse er en infektion, som er fremkaldt af virus eller bakterier
  • Pus fra betændelsen i mellemøret trykker på trommehinden, hvilket giver kan give kraftige smerter
  • De fleste tilfælde af akut mellemørebetændelse går over af sig selv uden antibiotika, men smertestillende medicin kan lindre symptomerne

Anmeld Citér

11. december 2017

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+

Jeg havde det her i sommerferien og det gik over af sig selv efter en uges tid. Var alene med 4 unger indtil kl 18 hver dag og den mindste larm rungede inde i mit hoved, ku næsten ikke holde ud at være nogle steder, kunne ikke ligge ned da det så føltes værre. Det var også som om der var en prop i øret. Så sad nærmest bare i sofaen hele ugen. Må nok indrømme at jeg ønskede vores dejlige unger langt væk men se det an og hvis det bliver værre eller fortsætter i flere dage så få det tjekket. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+