Må man spørge hvorfor du vil give mme i en uge??
Jeg forsøgte at malke ud da jeg fik den første, men det var simpelthen umuligt for mig. Der kom meget lidt ud uanset hvordan jeg gjorde.
En pumpe stimulerer ikke mælkeproduktionen lige så godt som baby gør. Men effektiv udpumpning minimum hver tredje time hele døgnet, burde kunne holde nok gang i produktionen den uges tid. Dog skal du så nok forvente et par hårde opstartsdage igen, da baby skal have produktionen sat op igen.
Mme mætter anderledes end modermælk og er samtidig længere om st blive fordøjet. På den uge risikerer du at baby vender sig til at være mæt i længere tid, og du kan derfor ende med en baby der har sværere ved at føle sig mæt af amningen eller som bliver meget hurtigt sultent igen. Der er også nogle babyer der finder flasken dejlig nem, og derefter ikke længere vil brystet, fordi det er for hårdt arbejde. Begge mine har nægtet brystet efter første flaske - du kan altså risikere at den uge på mme kommer til at koste amningen.
Og så er der jo en risiko for at baby slet ikke vil tage flaske og/eller mme i første omgang.
Uanset din årsag til at ville pumpe ud og give mme istedet, så overvej om der er risikoen værd for dig.
Anmeld
Citér