3 børn. Erfaringer søges og for/imod

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

470 visninger
2 svar
1 synes godt om
4. december 2017

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17

Vi går lidt og grubler herhjemme. Vi ved simpelthen ikke om vi skal have 3. barn og hvis vi skal, hvornår så? Vi har en pige på knap 5 år og en dreng på 8 måneder. Vi elsker at børnene har hinanden og vi kunne begge godt forstille os at få en mere, men 3 er også bare mange på en eller anden måde  Det skræmmer mig en lille smule, fordi der så mangler et ekstra sæt hænder. Vi har snakket om at få nummer 3 sol en efternøler måske. Evt. om 5-7 år. 

Men nogle dage tænker vi også at to børn er lige tilpas og at de er sunde og raske og har to gode graviditeter samt fødsler bag mig, og hvorfor så "gamble" med det. 

Vi har et skønt hus, dog kun med to børneværelser. Vores økonomi er god. Så det er ikke en hindring. 

Jer med 3 børn, hvordan er det? Og hvad er aldersforskellen? Fordele/ulemper 

Kom gerne med jeres erfaringer 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

4. december 2017

Meyer

Profilbillede for Meyer

Jeg har tre piger med lille aldersforskel. De er i dag 12, 11 og 9. Jeg elsker at have tre børn, synes ikke det var nogen stor forskel på at have to eller tre børn. De har alle dage haft stor glæde af hinanden, og de kan lave mange ting sammen, som er væsentlig sjovere når man er tre.

Jeg er selv ud af en folk på 4 med stor aldersforskel 4-6 år forskel i mellem os søskende. Jeg var den ældste, og jeg synes ikke jeg havde særlig meget glæde af mine søskende, derfor har jeg lille afstand mellem mine, men det er jo et temperament spørgsmål.

Men jeg kan varmt anbefale tre børn.

Anmeld Citér

4. december 2017

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17
Meyer skriver:

Jeg har tre piger med lille aldersforskel. De er i dag 12, 11 og 9. Jeg elsker at have tre børn, synes ikke det var nogen stor forskel på at have to eller tre børn. De har alle dage haft stor glæde af hinanden, og de kan lave mange ting sammen, som er væsentlig sjovere når man er tre.

Jeg er selv ud af en folk på 4 med stor aldersforskel 4-6 år forskel i mellem os søskende. Jeg var den ældste, og jeg synes ikke jeg havde særlig meget glæde af mine søskende, derfor har jeg lille afstand mellem mine, men det er jo et temperament spørgsmål.

Men jeg kan varmt anbefale tre børn.

Det var dog et dejligt svar  Jeg er mega skræmt over om 3 er for stor en mundfuld, fordi lige nu er vi jo 1 voksen pr. barn. Vores store pige er dog så selvhjulpen at hun kan det meste selv i forhold til praktiske ting osv. Det er et meget stort skridt at gå fra 2 til 3 føler jeg. Samtidig vil jeg helt vildt gerne  Min mand hælder mest til en efternøler, hvis vi skal have 3. Tusind tak for input. Lyder skønt med 3 piger 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+