baby tegnesprog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.100 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. april 2008

Kristina V

hmmm... Kald mig gal, men tror min datter prøver at fortælle noget... Når vi sidder ved aften bordet og spiser, knytter hun hænderne sammen tager dem op til munden og slår dem frem og tilbage på bunden hvor hun efter tager dem op over hovedet (stadig knyttet sammen) alt sammen mens hun brummer..

Nogle af jer som er eksperter i det her??? Den er sikker hvorgang vi spiser om aftenen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. april 2008

rlyn

Helt sikkert prøver hun at fortælle noget...men hvad (?)(?)(?)

De eneste, der nok kan tyde det er jer selv. Det enkelte barn opfinder jo selv sine tegn. Børn i den alder er faktisk meget intelligente og prøver ihærdigt at kommunikere, med de midler de nu har...fx. tegn :)
Måske hun beder om mere mad?

Knus
Rikke

Anmeld

10. april 2008

Kristina V

Har prøvet det, og har prøvet at give vand.. Er total hen i hampen med hva hun prøver at sige.. Hvor kan man finde ud af hva det betyder...???

Anmeld

11. april 2008

MorCamilla

Går hun i dagpleje?? Så kan det jo være at det er noget hun har set en af de andre børn gøre(?)

Jeg vil gætte på at du kan slå det op på Google.. Hvis det ikke hjælper nogt, skal jeg prøve at snakke med min mor om det.. Hun har været dagpleje for 2 døve piger, så hun kan to af de der børnetegnesprog.. Tegn til tale og noget andet jeg ikke er klar over hvad der hedder...

Jeg tror også hun prøver på at sige noget til jer.. men lige hvad, kan jeg ikke regne ud.. (?)

Anmeld

11. april 2008

Kristina V

nej hun starter først om nogle uger... Så det kan heller ikk være det.. har prøvet at google det, men kan ikk rigtig finde noget.. Det er mere artikler der kommer op omkring det..

Men er os sikker på hun prøver at sige et eler andet.. Hun er ikk sur¨når hun gør det tværdigmod.. Hun smiler over hele 5øren....

Anmeld

11. april 2008

MorCamilla

Jeg har fundet meget forskelligt på google.. prøv at søge under tegn til tale.. Det er rigtig meget forskelligt, både tekster og billeder af hvad de forskellige ting betyder..

Jeg kan ikke finde ud af at flytte billederne her over, men der er et par stykker der gør det du beskriver din pige gør.. Inten betyder det at hun ikke kan spise mere eller også vil hun gerne op.. Sådan tror jeg nok der stod...(?) Prøv at gå ind og kig, der er mange gode ting...

HVAD ER TEGN TIL TALE ?

Ttt er et hjælpemiddel for personer, der ikke har noget talesprog (der er til at forstå).
Ttt bygger på kropssprog, mimik og naturlige tegn, som er lettere at anvende end tale.
Kropssprog og mimik er noget vi alle bruger, hvad enten vi vil eller ej.
Kropssprog og mimik er noget vi alle læser, selvom vi ikke alle er lige dygtige til det.
Naturlige tegn bruges af alle i større eller mindre grad.De fleste naturlige tegn er lette at forstå også for folk fra andre kulturer.

Anmeld

11. april 2008

st

Hej Kristina.

Hvis det skulle være noget tegnesprog, så ville det kræve, at hun har set det gjort før. Man kan ikke tegnesprog ved fødslen, det var i hvert fad det jeg lærte, da jeg lærte tegn til tale. Men kan det betyde, at hun vil have en klud og have tørret munden? Lige som du beskriver, så ville jeg tro det var det.

st.

Anmeld

11. april 2008

Balderson

Hej Kristina

Jeg kan tegnesprog og tegn til tale.. Men lige udmiddelbart er det din datter gør ikke lige noget der lyder bekendt, synes jeg.. Men vil da lige kigge en ekstra gang i mine bøger :)

Som st skriver så ville det kræve at din datter har lært tegnet et sted fra for at det kan hænge sammen med det man kalder tegnesprog.. Men måske er det noget hun har set jer gøre (ubevidst fra jeres side) og så har koblet videre på det..

Du skriver ikke lige hvor gammel din datter er, men de kan jo sagtens begynde at lære tegn til tale fra de er 7-8 mdr..

Jeg har kommunikerede med et barn på 10 mdr. med tegn til tale... Selvfølgelig ikke det store, men mere hvor barnet fortalte mig hvad hun ville have, såsom mere mad eller tørstig..

Håber du finder ud af hvad det betyder og vil da gerne høre hvad det er hun prøver at fortælle dig :)

Mvh

Anmeld

11. april 2008

Kristina V

oki... Tusind tak for alle de gode svar.. Dejligt nok at man kan komme herind og få lidt svar:P

Anmeld

11. april 2008

camillawp1982

Hej

Jeg tror det hun vil fortælle jer er at jeres spisebord ikke står rigtigt i forhold til de bøger hun har læst om feng sheu (eller hvad det hedder). Nej seriøst. Jeg tror bare det er en eller anden vane hun har fået, fordi hun har opdaget at I reagerer når hun gør sådan. Jeg tror ikke at det betyder noget.

MVH Camilla

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.