Frisk sæd eller....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.792 visninger
7 svar
0 synes godt om
12. oktober 2009

lotte32

Hej og godmorgen til jer alle, jeg har et lille spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med Imorgen skal manden aflevere en sædprøve for at finde ud af om der er noget dér som gør at vi ikke kan blive gravide, og så kom vi til at tænke... er det ligemeget om det er ny eller gammel sæd han afleverer?? altså self. ved vi at der må gå max 2 timer fra sædafgang til vi afleverer på klinikken, men vi skal jo også oplyse om tidspunkt for forrige sædafgang, også er spørgsmålet om det har nogen betydning om der er gået 4-5 dage siden sidste sædafgang eller er det en fordel at han har ´leveret´dagen før??

Håber i forstår mit spørgsmål og at i har et svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2009

Pia

Det vil være bedst at i ikke har haft sex i op til fire dage før.

Så får de den bedste test af sæden..

Nu ved jeg ike om det er blevet lavet om, men da min mand skulle aflevere sædprøver og da vi skulle bruge det i behandlig, ja der måtte der altså kun gå 1 time fra han havde lavet prøven til den skulle afleveres..

Og så er det vigtig at han holder prøven tæt ind til kroppen, når han køre ud og aflevere den, så den kan holde den rette temp.

Kh Pia.

Anmeld

12. oktober 2009

Ansemusen

Jeg troede det var bedst at have udløsning dagen før. Man siger i hvert fald, at det er bedst at have sex ofte, hvis man vil blive gravid, bl.a. fordi sædcellerne har bedre kvalitet når den er ny! Men jeg ved selvfølgelig ikke om det er det samme med sædprøve. Måske du kan ringe derud og spørge?

Anmeld

12. oktober 2009

oo

på OUH fertilitetsklinik skal manden ikke have sædafgang i 48 timer før sædaflevering, så er den optimal. Søren er fx i karantæne lige nu, fra igår klokken 8:30 til han skal aflevere sæd på klinikken imorgen klokken 8:30

MEN der skal ikke gå længere tid end det, helst - det forklarede sygeplejersken os den anden dag. "Ja, han skal ikke bare stoppe med at få udløsning NU fx, han skal helst først holde op med det 48 timer før" (og så har man et billede af sin mand der bare sprøjter sæd ud eller vejne indtil 48 timer før )

Anmeld

12. oktober 2009

benthe :-)

hejsa... min mand gik 7 dage hvor han ikke hade sex med mig.
det må vi ikke før vi skulle ned med hans sæd.
vi skulle var der inde 2 timer fra der han kom..
så den var så ny.
håber du kan bruge det til noget
Benthe

Anmeld

12. oktober 2009

Maise

lotte30 skriver:

Hej og godmorgen til jer alle, jeg har et lille spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med Imorgen skal manden aflevere en sædprøve for at finde ud af om der er noget dér som gør at vi ikke kan blive gravide, og så kom vi til at tænke... er det ligemeget om det er ny eller gammel sæd han afleverer?? altså self. ved vi at der må gå max 2 timer fra sædafgang til vi afleverer på klinikken, men vi skal jo også oplyse om tidspunkt for forrige sædafgang, også er spørgsmålet om det har nogen betydning om der er gået 4-5 dage siden sidste sædafgang eller er det en fordel at han har ´leveret´dagen før??

Har selv været samme tur igennem på fertillitetsklinik og de sagde at der skulle være 3 dage imellem, hverken mere eller mindre. Undre mig at i ikke er blevet oplyst om nogen form for retningslinier i det.

Anmeld

12. oktober 2009

Maise

lotte30 skriver:

han skal ihvertfald ikke have leveret dagen før, da det tager 2-3 døgn for sæd at regenererer sig selv.så tror jeg at de 4-5 dage som der er gået er meget bedre.

Anmeld

13. oktober 2009

lotte32

Hey, tak for jeres fine svar, jeg undrede mig osse over at vi ikke fik noget af vide ved lægen, men nu er sæden afleveret i skive, og så må de jo give besked hvis tiden fra sidste ´levering´ ikke er optimalt )

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.