Når det er lidt svært at være voksen..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

756 visninger
4 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. november 2017

Anonym trådstarter

Ja, jeg synes altså det er lidt svært at være voksen nogen gange. 
Min økonomi har det sidste halve år været meget kaotisk grunden studiestop, et par måneder uden løn, og derefter meget lav/svingende løn. Der er blevet solgt ud af det unødvendige, og samtidig er min datter vokset ud af alt sit tøj, så hun skulle pludselig bruge en helt ny gardarobe. Alt i alt, har det bare været kaotisk, stressende og meget lidt sjovt. Det betyder også at jeg her i december har 2000 til mad (1 voksen og 1 barn), sjov og julegaver. Der skal selvfølgelig prioriteres, og det er jo sjov og julegaver der må sorteres fra. I hvert fald julegaver til de voksne. Men det gør sgu lidt ondt synes jeg! Jeg elsker julen, og jeg elsker at give gaver, men jeg har endnu ikke haft budget til at give gaver på samme niveau som resten af familien! - Det er første år jeg ikke er på su, og første gang jeg har været nødt til at vælge nogle gaver fra. ØV det er surt. 

Og jeg har selvfølgelig også meldt ud til familien at de ikke behøver at købe gaver til mig, når nu de ikke får noget den anden vej. 

Men øv, jeg sidder bare lidt med en ked af det følelse over ikke at kunne give gaver til dem jeg holder af...

Nå ynk og klage, det var rart lige at komme ud med. Hvis I læste med skal I have tak for det. Jeg manglede bare et sted at læsse det lidt af.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

30. november 2017

Anonym

Min økonomi har det sidste halve år været meget kaotisk grunden studiestop, et par måneder uden løn, og derefter meget lav/svingende løn. Der er blevet solgt ud af det unødvendige, og samtidig er min datter vokset ud af alt sit tøj, så hun skulle pludselig bruge en helt ny gardarobe. Alt i alt, har det bare været kaotisk, stressende og meget lidt sjovt. Det betyder også at jeg her i december har 2000 til mad (1 voksen og 1 barn), sjov og julegaver. Der skal selvfølgelig prioriteres, og det er jo sjov og julegaver der må sorteres fra. I hvert fald julegaver til de voksne. Men det gør sgu lidt ondt synes jeg! Jeg elsker julen, og jeg elsker at give gaver, men jeg har endnu ikke haft budget til at give gaver på samme niveau som resten af familien! - Det er første år jeg ikke er på su, og første gang jeg har været nødt til at vælge nogle gaver fra. ØV det er surt. 

Og jeg har selvfølgelig også meldt ud til familien at de ikke behøver at købe gaver til mig, når nu de ikke får noget den anden vej. 

Men øv, jeg sidder bare lidt med en ked af det følelse over ikke at kunne give gaver til dem jeg holder af...

Nå ynk og klage, det var rart lige at komme ud med. Hvis I læste med skal I have tak for det. Jeg manglede bare et sted at læsse det lidt af.

Vi sidder også stramt i det og synes vi har gjort det længe. Alt kommer altid mega ubelejligt. 

Min mand mistede sit job pga. nedskæringer. 14 dage efter brændte vores ene bil sammen(familiebilen) og jeg måtte sygemeldes pga. graviditet. 

Dog var min mand heldig at få job hurtigt igen, men det betød at vi var nødt til at købe ny bil. Men det resulterer også i at der går nogle måneder, før vores økonomi ligesom kan komme på plads igen. Synes vi har haltet længe. Det er lidt opslidende at skulle vende hver en krone og tilsidesætte en masse ting. 

Vi har altid været meget struktureret omkring vores økonomi og har altid betalt hvad der skulle betales og måtte leve for resten. 

Vi er meget beviste omkring indkøb og madspild, laver madplaner og handler én gang i ugen. Vi er en familie på 4, 2 voksende og 2 børn på 7 og 9. Sammenlagt bruger vi mellem 3100-3500kr. om måneden på mad og alt til husholdning . 

Men jeg kan godt mærke, ligesom du, at det er mega surt at sidde stramt i det, i december måned, når der altid bliver brugt ekstra penge. 

Jeg håber I får det til at løbe rundt. Det kan være du kan finde noget din datter ønsker sig brugt, så du kan spare nogle penge? Jeg købte engang(selvom økonomien var fin) en kæmpe kasse med my little pony og en masse tilbehør til 200kr. Hun var ellevild og blev enormt glad for at få omkring 50 heste. Det ville jeg aldrig have investeret i fra nyt. 

Anmeld Citér

1. december 2017

Anonym

Anonym skriver:

Kender det udmærket. Vi står også og vender hver en øre.. Manden mistede sit faste vikariat som havde givet en okay løn i et år her lige efter sommerferien.. Så røg han på dagpenge og vi røg derved ned med 6000 kr.. Det gjorde ondt.. Oveni så fik han så et løst vikariat, med supplerende dagpenge.. For så at finde ud af at dagpenge kommer på et tidspunkt og vikar penge midt i måneden, for ikke at sige første måned fik vi først begge ting midt i måneden fordi de åbenbart manglede et papir uden at be om det  jeg selv er på su.. Så julen bliver virkelig også lidt sølle i år, for ikke at sige at vi også både har en fødselsdag for familien, en nytårs aften og en fødselsdag for klassen  For at hive tæppet helt væk under os har jeg været nød til at købe noget medicin som bare koster kassen.. Så elsker bare at være voksen lige nu 

Anmeld Citér

1. december 2017

Anonym

Kender det så udemærket selv. 

Enlig mor på kh. (forhåbentlig job om 4 uger efter endt praktik). Har minus på kontoen når alle regninger er betalt så lever på min kassekredit hvilket er dyrt i renter. 

Jeg har så en lille hobby jeg tjener lidt penge på som hjælper på at holde kreditten nede så vidt muligt. 

Sælger ud af sønnens tøj og legetøj som han ikk bruger mere. 

Gaverne bliver små i år til familien. Men det er de heldigvis helt forstående overfor. 

Anmeld Citér

1. december 2017

Anonym

For nogle år siden var det os der sad i den situation. Og det var bestemt ikke sjovt at måtte spare i julen, og slet ikke da vi først havde en datter.

For to år siden (efter julen var overstået uden meget ekstra julehygge), satte jeg mig ned og lavede et budget. Alle udgifter blev noteret ned og jeg blev overrasket over hvor mange penge vi brugte på overflødige ting og hvor mange jeg ikke kunne redegøre for hvor forsvandt hen. Da jeg så skar de overflødige ting væk (fx fitness medlemskaber vi aldrig brugte), fik lavet et madbudget og indarbejdet en madplan, oprettet to opsparingskontoer, en til sjov og en alvor (sjov som bla værende julen, alvor som fx bil mm) og sørget for at samme beløb røg på budgetkontoen hver måned så vi ikke skulle leve for mindre de måneder med kvartalregningerne, så havde vi pludselig en helt anden økonomi end jeg troede. 

I dag har vi tre opsparingskontoer der til sammen lægges en tredjedel af vores rådighedsbeløb på. EN tredjedel bruges til mad og den sidste tredjedel er vores lommepenge til fornøjelser og personlige ting den måned. Heriblandt også tøj mm til ungerne. - i december er der så ingen penge der ryger på opsparingen. De er til gaver og julehygge.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.