Ja, jeg synes altså det er lidt svært at være voksen nogen gange.
Min økonomi har det sidste halve år været meget kaotisk grunden studiestop, et par måneder uden løn, og derefter meget lav/svingende løn. Der er blevet solgt ud af det unødvendige, og samtidig er min datter vokset ud af alt sit tøj, så hun skulle pludselig bruge en helt ny gardarobe. Alt i alt, har det bare været kaotisk, stressende og meget lidt sjovt. Det betyder også at jeg her i december har 2000 til mad (1 voksen og 1 barn), sjov og julegaver. Der skal selvfølgelig prioriteres, og det er jo sjov og julegaver der må sorteres fra. I hvert fald julegaver til de voksne. Men det gør sgu lidt ondt synes jeg! Jeg elsker julen, og jeg elsker at give gaver, men jeg har endnu ikke haft budget til at give gaver på samme niveau som resten af familien! - Det er første år jeg ikke er på su, og første gang jeg har været nødt til at vælge nogle gaver fra. ØV det er surt.
Og jeg har selvfølgelig også meldt ud til familien at de ikke behøver at købe gaver til mig, når nu de ikke får noget den anden vej.
Men øv, jeg sidder bare lidt med en ked af det følelse over ikke at kunne give gaver til dem jeg holder af...
Nå ynk og klage, det var rart lige at komme ud med. Hvis I læste med skal I have tak for det. Jeg manglede bare et sted at læsse det lidt af.
Vi sidder også stramt i det og synes vi har gjort det længe. Alt kommer altid mega ubelejligt.
Min mand mistede sit job pga. nedskæringer. 14 dage efter brændte vores ene bil sammen(familiebilen) og jeg måtte sygemeldes pga. graviditet. 
Dog var min mand heldig at få job hurtigt igen, men det betød at vi var nødt til at købe ny bil. Men det resulterer også i at der går nogle måneder, før vores økonomi ligesom kan komme på plads igen. Synes vi har haltet længe. Det er lidt opslidende at skulle vende hver en krone og tilsidesætte en masse ting.
Vi har altid været meget struktureret omkring vores økonomi og har altid betalt hvad der skulle betales og måtte leve for resten.
Vi er meget beviste omkring indkøb og madspild, laver madplaner og handler én gang i ugen. Vi er en familie på 4, 2 voksende og 2 børn på 7 og 9. Sammenlagt bruger vi mellem 3100-3500kr. om måneden på mad og alt til husholdning .
Men jeg kan godt mærke, ligesom du, at det er mega surt at sidde stramt i det, i december måned, når der altid bliver brugt ekstra penge.
Jeg håber I får det til at løbe rundt. Det kan være du kan finde noget din datter ønsker sig brugt, så du kan spare nogle penge? Jeg købte engang(selvom økonomien var fin) en kæmpe kasse med my little pony og en masse tilbehør til 200kr. Hun var ellevild og blev enormt glad for at få omkring 50 heste. Det ville jeg aldrig have investeret i fra nyt.