Hjælp med et journal notat

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

860 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. november 2017

tivolistang

Jeg har været igennem nogen blodprøver. Jeg har desværre PCO. Min læge gav mig absolut ingen forklaring på mit prøvesvar, så jeg har selv været inde os læse om det på sundhed.dk.

I min journal står der:
LH/FSH AMH på 96 normale androgener.

Er der nogen som kan tolke det for mig? Når jeg har google AMH, kan jeg se at en normalværdig er fra 3 - 10. Hvis jeg har et tal på 96 er det da voldsomt`?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. november 2017

esioul

Mull skriver:

Jeg har været igennem nogen blodprøver. Jeg har desværre PCO. Min læge gav mig absolut ingen forklaring på mit prøvesvar, så jeg har selv været inde os læse om det på sundhed.dk.

I min journal står der:
LH/FSH AMH på 96 normale androgener.

Er der nogen som kan tolke det for mig? Når jeg har google AMH, kan jeg se at en normalværdig er fra 3 - 10. Hvis jeg har et tal på 96 er det da voldsomt`?

AMH er en indikator for din ægreserve - altså hvor tæt du er på overgangsalderen. 

Jeg ved, at når man har PCO, så er tallet meget højt - hvilket dit jo også indikerer. Så mon ikke den er taget, for at understøtte deres formodning om PCO?

Anmeld Citér

30. november 2017

tivolistang

esioul skriver:

AMH er en indikator for din ægreserve - altså hvor tæt du er på overgangsalderen. 

Jeg ved, at når man har PCO, så er tallet meget højt - hvilket dit jo også indikerer. Så mon ikke den er taget, for at understøtte deres formodning om PCO?

Jo, blodprøven er netop udredning for PCO, som jeg skriver jeg har.

Men jeg spørger ind til tallene i min journal.
så hvis den er 3 eller lavere, så er jeg tæt på overgangsalderen?
Men et tal på 96 er vel meget? Men så snakkede en læge om, at jeg nemt kan overstimuleres, men min læge havde travlt og gav et lidt "vaet" svar.

Anmeld Citér

30. november 2017

esioul

Mull skriver:

Jo, blodprøven er netop udredning for PCO, som jeg skriver jeg har.

Men jeg spørger ind til tallene i min journal.
så hvis den er 3 eller lavere, så er jeg tæt på overgangsalderen?
Men et tal på 96 er vel meget? Men så snakkede en læge om, at jeg nemt kan overstimuleres, men min læge havde travlt og gav et lidt "vaet" svar.

Ja jo lavere tallet er, jo tættere på overgangsalderen. Jeg ved dog ikke om man kan konkludere det, når der er tale om en med pco. Pcoen forstyrrer nemlig prøve resultatet. 

Det er rigtigt at man nemt kan ovwrstimuleres, hvis man får hormoner i forbindelse med fertilitets behandling. 

Anmeld Citér

5. december 2017

tivolistang

esioul skriver:

Ja jo lavere tallet er, jo tættere på overgangsalderen. Jeg ved dog ikke om man kan konkludere det, når der er tale om en med pco. Pcoen forstyrrer nemlig prøve resultatet. 

Det er rigtigt at man nemt kan ovwrstimuleres, hvis man får hormoner i forbindelse med fertilitets behandling. 

så er mit høje tal en god ting? Lægen på hospitalet fremtonede det som noget negativt ! Så det ville da være skønt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.