Ammestop?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

526 visninger
8 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
29. november 2017

KatMiro79

Hej allesammen,

Jeg har lagt mærke til at min næsten 14 måneder gammel søn har gradvist de sidste 2-3 måneder brugt mindre og mindre tid på brystet. Nu er han langt hovedparten af tiden kun på i 1-2 minutter før han ikke gider mere men oftest mindre tid end det. Han ammes 2-3 gange om dagen men beder aldrig selv om det og det er hver gang mig som tilbyder. Jeg tænker han er måske ved at vænne fra brystet?

Hvornår skal man holde op med at tilbyde bryst?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

29. november 2017

MummiT

Profilbillede for MummiT
D. 4/7-14 kom min skønne pige
KatMiro79 skriver:

Hej allesammen,

Jeg har lagt mærke til at min næsten 14 måneder gammel søn har gradvist de sidste 2-3 måneder brugt mindre og mindre tid på brystet. Nu er han langt hovedparten af tiden kun på i 1-2 minutter før han ikke gider mere men oftest mindre tid end det. Han ammes 2-3 gange om dagen men beder aldrig selv om det og det er hver gang mig som tilbyder. Jeg tænker han er måske ved at vænne fra brystet?

Umiddelbart tænker jeg at det er et ret naturligt tidspunkt at stoppe på, når han ikke er mere interesseret i det end hvad du skriver. 

Så jeg ville nok bare stoppe med at tilbyde, lade ham komme hvis han har lyst, og ellers bare se det som enden på ammetiden. 

http://lb3f.lilypie.com/9GQGp2.png

Anmeld Citér

29. november 2017

God-mor

Profilbillede for God-mor
Har en dejlig pige fra 13 og en skøn søn fra 17

Hej allesammen,

Man kan ikke amme ved mindre både mor og barn vil det. Jeg tænker at det er meget naturligt at han ikke ammer mere en få minutter i hans alder, men jeg ville prøve og strække den i morgen evt med at tilbyde brystet og se om han selv melder sig. Hvis han slet ikke melder sig over hele dagen, kan du overveje om det er tid til at stoppe. Men hvis du gerne selv vil fortsætte lidt endnu så tilbyd ham engang imellem som nu. Måske er han ved at miste interessen og så er det jo et naturligt stop nu  men ville da se om han ikke selv melder sig, hvis du ikke selv tilbyder. 

Anmeld Citér

30. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Enig med de andre.

Og ellers så feks kun tilbyd til nat, og ik i løbet af dagen. Vh Stine 

Anmeld Citér

4. december 2017

KatMiro79

Tak for svarene

Ok jeg prøver nok lidt endnu men regner så med at amningen snart stopper. Det er på en måde trist da jeg er en af dem som måtte kæmpe i starten for at få den til at fungerer Han har ikke selv bedt om bryst i flere uger så tvivler ret meget på at han skulle pludselig gøre det.

Var også i tvivl om det var for tidligt da jeg læste på nettet nogle kvinder som mente helt bestemt at børn under 2½ år stopper ikke amningen naturligt. Så er det fordi man giver dem for meget mad eller vand/komælk Eller man ikke tilbyder bryst nok. Glad for at høre at min søn er indenfor normalen alligevel

Anmeld Citér

4. december 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
KatMiro79 skriver:

Tak for svarene

Ok jeg prøver nok lidt endnu men regner så med at amningen snart stopper. Det er på en måde trist da jeg er en af dem som måtte kæmpe i starten for at få den til at fungerer Han har ikke selv bedt om bryst i flere uger så tvivler ret meget på at han skulle pludselig gøre det.

Var også i tvivl om det var for tidligt da jeg læste på nettet nogle kvinder som mente helt bestemt at børn under 2½ år stopper ikke amningen naturligt. Så er det fordi man giver dem for meget mad eller vand/komælk Eller man ikke tilbyder bryst nok. Glad for at høre at min søn er indenfor normalen alligevel

Rimelig skørt, at der findes kvinder, der mener, at man skal sulte og tørste sit barn for at holde interessen for brystmælk ved lige!

Anmeld Citér

4. december 2017

Hck

Profilbillede for Hck
KatMiro79 skriver:

Tak for svarene

Er sørme lidt i chok. Tilbageholder man virkelig den rugbrødsmad ( eller hvad det nu er barnet  gerne vil spise sig mæt i af god kost), for at barnet skal amme til det er 2,5 år ??

Anmeld Citér

6. december 2017

KatMiro79

Ja jeg syntes også umiddelbart at de kvinder var lidt underlige men kom alligevel lidt i tvivl om min søn var alligevel lidt tidligt på det med at stoppe amningen. 

Mener forresten den ene af dem ammede en 5 årig 

Anmeld Citér

11. december 2017

KatMiro79

Fandt endelig den tråd hvor der var nogle kvinder som mente ingen børn under 2.5 år vælge selv at stoppe amningen (den er på engelsk): 

http://www.mothering.com/forum/305-child-led-weaning/1066607-do-babies-really-self-wean-12-18-months.html#/topics/1066607?page=1

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.