Gravid/forældre/uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.005 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. november 2017

Anonym trådstarter

Hej.

jeg skriver herinde da jeg har et par spørgsmål.

Jeg er en pige på 20 (21 her 2 december) jeg er netop gravid og er ca 9 uger henne, jeg er gravid med min kæreste igennem 4 år, og det var et ønskebarn.

min kæreste er 2 år ældre end mig og har fast arbejde, jeg er uddannet social og sundhedsassistent, og arbejder pt på et plejehjem og har gjort det i snart 2 år.��

Da vi begge har uddannelse og job ser vi ikke noget problem i og skal have vores første barn trods vores "unge alder".

vi havde tænkt os at fortælle familien det juleaften, men ved ikke hvordan de vil tage det da min forældre altid har haft sådan uddannelse først osv, men vi begge har jo uddannelse men nu synes de bare man skal være over 24 år eller er det synd for barnet...:/

jeg ved ikke om vi skal fortælle det juleaften eller om det bare ødelægger hele aften..��

Hvad ville i gøre hvis var os?

og et lille side spørgsmål har i en god ide hvordan man kan fortælle det på en sød og sjov møde? Hvordan fortalte i det???

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. november 2017

Anonym trådstarter

Er der slet ingen som har lyst til at dele deres historie bare?

Anmeld Citér

29. november 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4

Bor i sammen? 

Og når i har uddannelse og hvis i bor sammen. Og den alder i har . I er ikke teenager på 15-16 år. Men i bliver unge forældre. Men 

jeg synes ikke at der er noget at sætte fingre på. Tag det bare rolig og fortæl nyheden til jul. Det er en fantastisk tispunkt at sige det på. 

Vi fortalte også svigerforældre på juleaften. Vi var hjemme hos svigerforældre til juleaften. Vi var til scanning dagen før . Og juleaften var jeg 9 uger henne så vi pakket scanings billedet ind en kasse. Hvor vi lå scanings billedet nede i bunden og puttet masser af små avis papir hen over scanings billedet. Også pakket vi det ind i flot papir. Også da vi kom ind til dem sagde vi at vi har en lille gave til dem fordi de er værterne. 

Ved ikke om du kan bruge det til noget fordi på det tidspunkt var jeg 25 år og min mand 24 år

Anmeld Citér

29. november 2017

Anonym trådstarter

Love Angel skriver:

Bor i sammen? 

Og når i har uddannelse og hvis i bor sammen. Og den alder i har . I er ikke teenager på 15-16 år. Men i bliver unge forældre. Men 

jeg synes ikke at der er noget at sætte fingre på. Tag det bare rolig og fortæl nyheden til jul. Det er en fantastisk tispunkt at sige det på. 

Vi fortalte også svigerforældre på juleaften. Vi var hjemme hos svigerforældre til juleaften. Vi var til scanning dagen før . Og juleaften var jeg 9 uger henne så vi pakket scanings billedet ind en kasse. Hvor vi lå scanings billedet nede i bunden og puttet masser af små avis papir hen over scanings billedet. Også pakket vi det ind i flot papir. Også da vi kom ind til dem sagde vi at vi har en lille gave til dem fordi de er værterne. 

Ved ikke om du kan bruge det til noget fordi på det tidspunkt var jeg 25 år og min mand 24 år

Jeps vi bor i en 4-værelses lejlighed og kigger på hus sammen.

ej en sød ide i fik, tænker også jeg jo er omkring 12 uger henne på det tidspunkt så hvis vi får en scanning kan vi give et scanningsbillede

Havde tænkt enten at pakke dem ind en alm. Julegave eller give som værtsgave når vi kommer, vi skal nemlig holde jul hos mine forældre, og dagen efter altså den 25 skal vi hjem til svigerfamilie og spise og hygge, så der tænker jeg at de kan få en værtsgave og mine forældre måske kan få det i "julegave" altså bare under træet som alle de andre.

men vi pakker først gaver op efter maden og til maden plejer vi og drikke rødvin, hvordan sniger jeg mig så lige udenom den?? Plejer ikke at sige nej til vin haha

Anmeld Citér

29. november 2017

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Hej.

jeg skriver herinde da jeg har et par spørgsmål.

Jeg er en pige på 20 (21 her 2 december) jeg er netop gravid og er ca 9 uger henne, jeg er gravid med min kæreste igennem 4 år, og det var et ønskebarn.

min kæreste er 2 år ældre end mig og har fast arbejde, jeg er uddannet social og sundhedsassistent, og arbejder pt på et plejehjem og har gjort det i snart 2 år.��

Da vi begge har uddannelse og job ser vi ikke noget problem i og skal have vores første barn trods vores "unge alder".

vi havde tænkt os at fortælle familien det juleaften, men ved ikke hvordan de vil tage det da min forældre altid har haft sådan uddannelse først osv, men vi begge har jo uddannelse men nu synes de bare man skal være over 24 år eller er det synd for barnet...:/

jeg ved ikke om vi skal fortælle det juleaften eller om det bare ødelægger hele aften..��

Hvad ville i gøre hvis var os?

og et lille side spørgsmål har i en god ide hvordan man kan fortælle det på en sød og sjov møde? Hvordan fortalte i det???

Jeg ville ikke fortælle det juleaften. Synes det er lidt øv at risikere at ødelægge stemningen den aften, hvis nu familien ikke reagerer positivt. Jeg ville enten fortælle det inden eller efter jul. 

- Jeg blev selv mor som 19-årig, men stod i en lidt anden situation, da jeg ikke havde nogen uddannelse, ikke boede sammen med faren og graviditeten var lidt af en overraskelse

Men altså ja, tænker at det ville være en god idé at fortælle det inden jul (så skal I heller ikke bortforklare hvorfor du ikke evt drikker vin til maden), eller efter jul, for ikke at risikere at der bliver skabt en dårlig stemning lige netop den aften.

Måske noget af familien lige har brug for at sluge den (og indse at I ikke er børn) før de kan glæde sig på jeres vegne. Det havde min familie i hvert fald.

Anmeld Citér

29. november 2017

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 4
Anonym skriver:

Jeps vi bor i en 4-værelses lejlighed og kigger på hus sammen.

ej en sød ide i fik, tænker også jeg jo er omkring 12 uger henne på det tidspunkt så hvis vi får en scanning kan vi give et scanningsbillede

Havde tænkt enten at pakke dem ind en alm. Julegave eller give som værtsgave når vi kommer, vi skal nemlig holde jul hos mine forældre, og dagen efter altså den 25 skal vi hjem til svigerfamilie og spise og hygge, så der tænker jeg at de kan få en værtsgave og mine forældre måske kan få det i "julegave" altså bare under træet som alle de andre.

men vi pakker først gaver op efter maden og til maden plejer vi og drikke rødvin, hvordan sniger jeg mig så lige udenom den?? Plejer ikke at sige nej til vin haha

Okay ja god ideer du har

og hmm ja den er lidt svær, når du plejer at sige ja til rødvinen. 

Ved ikke hvad du skal gøre for at undgår det , uden at de mistænker

Da jeg undgik alt med alkohol fordi vi gav den værtegave før vi spiste. 

Anmeld Citér

29. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ang vinen, siger du jo bare at det er dig der køre, hvis i er i bil. Man drikker jo ik når man køre!

Syntes sagtens i ka gi et scaningsbillede i julegave/værtgave! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.