1 årig pludselig kræsen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

323 visninger
3 svar
1 synes godt om
28. november 2017

KatMiro79

Jeg har en snart 14 måneder gammel søn som plejede at spise alt, stort set. Men for tiden vil han ikke rigtig spise kød eller fisk selvom han plejede at kunne rigtig godt lide begge. De fleste grøntsager vil han heller ikke have. Han spiser kun kartofler, pasta og brød. Jeg er førstegangsmor så er lidt i tvivl hvorvidt det er normalt. Har ellers kun hørt om den kræsenhed der kommer når de er omkring 2 år.

Desuden bliver min mand ved og ved og ved med at prøve at få vores søn til at spise kødet. Jeg prøver kun 1-2 gange men hvis min søn nægter så lader jeg ham være. Ved ikke hvordan jeg skal få min mand til at lad være. Tror han er bange for vores søn ender med at være lige så vanvittig kræsen som hans 12 årig nevø og 9 årig niece men synes det er lidt tidligt at male fanden på væggen

Gode råd?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

28. november 2017

MorTil3+

Profilbillede for MorTil3+
KatMiro79 skriver:

Jeg har en snart 14 måneder gammel søn som plejede at spise alt, stort set. Men for tiden vil han ikke rigtig spise kød eller fisk selvom han plejede at kunne rigtig godt lide begge. De fleste grøntsager vil han heller ikke have. Han spiser kun kartofler, pasta og brød. Jeg er førstegangsmor så er lidt i tvivl hvorvidt det er normalt. Har ellers kun hørt om den kræsenhed der kommer når de er omkring 2 år.

Desuden bliver min mand ved og ved og ved med at prøve at få vores søn til at spise kødet. Jeg prøver kun 1-2 gange men hvis min søn nægter så lader jeg ham være. Ved ikke hvordan jeg skal få min mand til at lad være. Tror han er bange for vores søn ender med at være lige så vanvittig kræsen som hans 12 årig nevø og 9 årig niece men synes det er lidt tidligt at male fanden på væggen

Gode råd?

Vi har en småt spisende dreng på 2 år, vi har fået af vide at vi skal fjerne fokus fra maden og la ham spise det han vil (altså hvad der bliver serveret) der er ingen børn der sulter sig selv ihjel. Lige for tiden vil han slet ikk ha varm mad så han får tilbudt rugbrød i stedet. Vores store dreng har også altid været kræsen men her de sidste 2 år er han begyndt at spise næsten alt, han er 11 år. Vi havde meget fokus på hans madindtag da han var mindre, han levede nærmest kun af youghurt og kartofler med sovs. 

Anmeld Citér

28. november 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Det er helt normalt at børn omkring 1 års alderen bliver mere kræsne. Det er også normalt at de ikke spiser noget bestemt i en periode.

bliv ved med at tilbyde og lad vær med at gøre et stort nummer ud af det

Anmeld Citér

29. november 2017

KatMiro79

Ok tak for svarene 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+