Er det helt efter bogen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

693 visninger
2 svar
1 synes godt om
26. november 2017

Anonym trådstarter

En offentlig myndighed har udsendt en mødeindkalelse til min datters far. Mødet omhandler min datter, der har det svært grundet mobning. I brevet er vedhæftet en udtalelse om min datters tilstand ligesom det af brevet fremgår at han er part i sagen, da han har del i forældremyndigheden. 

Problemet er bare, at min datters far ikke har del i forældremyndigheden ligesom han ikke har været en del af hendes liv de sidste 7 år. 

Har sagsbehandleren brudt sin tavshedspligt? Eller må vedkommende gerne sende personfølsomme oplysninger til hendes far? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. november 2017

Tip!

Profilbillede for Tip!
Du og jeg min skat??

Nej, offentlige myndigheder må ikke udlevere sådanne dokumenter til faderen,  når du har fuld fm. 

Min søns far, ringede engang til min søns læge for at få info om hans søn, men det måtte han ikke udlevere. 

Jeg har fuld fm.. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

27. november 2017

L-mor

Profilbillede for L-mor

Ovenstående er ikke korrekt. Den forældre, der ikke har forældremyndigheden har ret til orientering om barnet ifht. forældreansvarslovens paragraf 23.

ts, jeg tænker, at myndigheden har begået en fejl og overset, at faren ikke har del i forældremyndigheden. Du kan se i ovenstående paragraf, hvad far har ret til at få. Det kræver dog, at han anmoder det og det lyder det jo ikke til, at han har gjort.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.