1 vs. 2 graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvilken var hårdest?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

248 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. november 2017

Anonym trådstarter

Hejsa alle i skønne kvinder.. 

Nu er min datter snart 1,5 år og tankerne om en to'er er begyndt at strejfe os.

Derfor vil jeg høre jer hvilken graviditet der for jer var hårdest. 

Jeg var meget ramt af kvalme og opkast fra uge 5-14 og fra uge 16 fik jeg rygproblemer og blev deltidssygemeldt. Omkring uge 26 får jeg bækkenløsning. I uge 29 begynder jeg at have ekstremt mange plukveer. I uge 32 blev jeg helt sygemeldt grundet bækkenløsning, for mange plukveer og at jeg blev skidt tilpas ved at sidde ved mit skrivebord da bl lukkede af for alt når jeg sad længere tid af gangen. Da jeg var 37 uger henne var jeg næsten 100% sengeliggende og havde vildt meget vand i kroppen så havde det bare skidt og ondt ove alt hele tiden. Jeg håber at næste gang bliver bedre..  skal også siges jeg tog 25 kg. På og kun er 168

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. november 2017

Vivienne

Anonym skriver:

Hejsa alle i skønne kvinder.. 

Nu er min datter snart 1,5 år og tankerne om en to'er er begyndt at strejfe os.

Derfor vil jeg høre jer hvilken graviditet der for jer var hårdest. 

Jeg var meget ramt af kvalme og opkast fra uge 5-14 og fra uge 16 fik jeg rygproblemer og blev deltidssygemeldt. Omkring uge 26 får jeg bækkenløsning. I uge 29 begynder jeg at have ekstremt mange plukveer. I uge 32 blev jeg helt sygemeldt grundet bækkenløsning, for mange plukveer og at jeg blev skidt tilpas ved at sidde ved mit skrivebord da bl lukkede af for alt når jeg sad længere tid af gangen. Da jeg var 37 uger henne var jeg næsten 100% sengeliggende og havde vildt meget vand i kroppen så havde det bare skidt og ondt ove alt hele tiden. Jeg håber at næste gang bliver bedre..  skal også siges jeg tog 25 kg. På og kun er 168

Har stemt 2.  

Min første graviditet var en drømmegraviditet, spm jeg virkelig nød hvert et eneste øjeblik af. Derfor kom det ekstra meget bag på mig at min 2. var så hård. 

Min anden minder meget om din første + at jeg også blev påkørt bagfra da jeg var 5 mdr henne og måtte indlægges til observation. 

Jeg er 170cm og tog 20kg på første gang og 24kg 2. gang 

Men det betyder ikke at din 2. Bliver lige så slem. Min veninde fx. havde en forfærdelig første graviditet og var nærmest ved at opgive at få nr. 2 pga. den 1. Graviditet. 

Den 2. gik som smurt. Ingen problemer udover lidt vægtøgning. 

Held og lykke 

Anmeld Citér

26. november 2017

Soonmom

Profilbillede for Soonmom

Jeg har stemt at nr 2 var hårde, men det er ikke selve graviditeten, de var meget lig hinanden, ingen kvalme eller så store gener.

Men nr 2 graviditet var mere hårde fordi jeg skulle slæbe rundt på en under 1 år og fordi man ikke bare kan ligge sig og hvile som man kunne i 1 graviditet, shit det var luksus.  

Anmeld Citér

26. november 2017

Thea14

Her var der ikke en der var mere hård en den anden. Men de var forskellige, og kunne jer have kombineret dem og taget de gode perioder fra begge, havde jeg haft en god graviditet.

Første graviditet var jeg ramt af kvalme fra uge 6-12 og blev sygemeldt uge 14 med bækkenløsning. Fødte 38+1 efter er par drilske dage med plukkeveer og falske veer.

Anden graviditet blev jeg sygemeldt med bækkenløsning i uge 12. Ingen kvalme bortset fra som reaktion på noget penicillin i uge 8. Plukkeveer siden uge 17 og regelmæssige plukkeveer fra uge 30. Fødte 40+3 efter 6 uger med falske veer.

Jeg er glad for at min datter nåede at blive 4 år inden nr. 2 kom. Havde ikke klarer graviditeten med en der havde mere brug for hjælp hele tiden. I forvejen blev min bækkenløsning værere anden gang, fordi jeg ikke altid kunne blive liggende i sengen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.