Arbejdstider på døgntilbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
9 svar
3 synes godt om
25. november 2017

SK85

Profilbillede for SK85

Jeg er uddannet pædagog og søger pt. arbejde i døgntilbud, da jeg er blevet anbefalet dette pga. arbejdstiderne, som betyder at jeg har skæve arbejdstider, overnatninger mm. - hvilket betyder at jeg også har ugentlige fridage alene herhjemme, hvor jeg kan lade op mens mit barn er i pasning.

Men nu har jeg været til et par jobsamtaler på døgntilbud, og begge steder har vagtplanen været at man enten møder ind omkring 6.30 til midt på eftermiddagen, eller møder ind midt på eftermiddagen og så først få fri omkring kl. 22.30.

Er der nogen der ved om der findes en bestemt slags døgntilbud indenfor mit fag, hvor arbejdstiderne ligger bare lidt mere midt på dagen, fremfor meget tidligt og meget sent på dagen?

Eller er der nogen der har erfaring med de mødetider jeg opremser, og som kan fortælle om man vender sig til det?

For jeg synes umiddelbart at det virker lidt uoverskueligt at skulle vænne sig til både at kunne stå op kl. 5.30 dage, og så andre dage være på arbejde (og forholdsvis frisk i hovedet) til kl. 22.30

(Det skal lige tilføjes at jeg har en 2-årig hjemme i soveværelset, så jeg vil jo ikke kunne sove længe herhjemme, selvom jeg først sover kl. 23.30).

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. november 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Når man arbejder med døgnbemanding, er arbejdstider fra ca 7 til ca 15 + ca 15 til ca 23 + ca 23 til ca 7 nok det mest almindelige.

Så er der formentlig nogle steder, man arbejder med 12 timers vagter, er det dét, du efterspørger?

Anmeld Citér

25. november 2017

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar

Jeg har ikke hørt om steder hvor man arbejder midt på dagen. Det er som regl 7-15 15-23 og igen 23-7 plus minus et par timer. Vi har dog haft 7-17 og 9-19 vagter på mit arbejde men det var en del af rullet og du skulle fortsat også have de andre vagter. Et alternativ er at søge arbejde hvor du evt har 24 timers vagter? Så møder man oftest fra 15-15 agtigt og har blot en eller to af dem plus en kortere vagt alt afhængigt af hvordan de sætter det sammen. 

Men ja man vænner sig til at kører blandede vagter og det er dejligt at nogle gange møde sent for så har man dagen hjemme og få ordnet nogle ting og kan smutte til lægen osv. Og andre dage har man fri kl 14 og har eftermiddagen hjemme. Desuden er det rent arbejdmæssigt dejligt fordi arbejdsgangene er forskellige om man arbejder dag eller aften og får dermed noget afveksling og alt afhængigt af stedet er beboerne jo på arbejde om dagen eller arbejdet er i hvert fald forskelligt :-)

Anmeld Citér

25. november 2017

Thea14

Tror ikke du skal regne med at få ønske arbejdstider. Det er jo ikke er 8-16 job som vi jo nok alle i sidste ende ville ønske vi kunne have. (Jeg ville i hvert fald)

Jeg kender ikke til at møde tidligt, da de tidligste vagter i mit job (helt anden branche) hedder 9-17. Men jeg har ofte vagter der først slutter mellem midnat og 01. Og selv med disse vagter har jeg skulle op kl. 6, for at hjælpe med at få barn klar til at hendes far kunne aflevere hende på vej på arbejde (han har nemlig 8-16 jobbet, næsten). Jeg har dog aldrig haft problemer med at sove et par timer så snart de har været ude af døren.

Uanset hvad vagttider man har, så bliver det en vane at stå tidligt op eller komme sent i seng. Jeg havde en lang periode hvor jeg først gik i seng kl. 3 om natten, for det var optil der der var ro i hjemmet, så jeg kunne få skrevet min bog og få den klar til udgivelse. Også det blev en vane.

Anmeld Citér

25. november 2017

SK85

Profilbillede for SK85
Thea14 skriver:

Tror ikke du skal regne med at få ønske arbejdstider. Det er jo ikke er 8-16 job som vi jo nok alle i sidste ende ville ønske vi kunne have. (Jeg ville i hvert fald)

Jeg kender ikke til at møde tidligt, da de tidligste vagter i mit job (helt anden branche) hedder 9-17. Men jeg har ofte vagter der først slutter mellem midnat og 01. Og selv med disse vagter har jeg skulle op kl. 6, for at hjælpe med at få barn klar til at hendes far kunne aflevere hende på vej på arbejde (han har nemlig 8-16 jobbet, næsten). Jeg har dog aldrig haft problemer med at sove et par timer så snart de har været ude af døren.

Uanset hvad vagttider man har, så bliver det en vane at stå tidligt op eller komme sent i seng. Jeg havde en lang periode hvor jeg først gik i seng kl. 3 om natten, for det var optil der der var ro i hjemmet, så jeg kunne få skrevet min bog og få den klar til udgivelse. Også det blev en vane.

Tak for alle jeres svar. Jeg havde indtryk af at arbejdstiderne forskellige fra sted til sted, alt efter typen af institution.

Ift. det nederste du skriver, så er det jo netop det som jeg synes virker stressende ved disse arbejdstider - at det er så varierende, så man netop ikke kan vende sig til en bestemt døgnrytme. Men at man nogle dage på ugen skal op kl. 5.30 og andre dage på ugen først kan gå i seng lidt før midnat (men skal alligevel tidligt op med sønnike).

Og hvis jeg så går hjem og sover når han er sendt i daginstitution hen på formiddagen - og så skal arbejde om aftenen - så får jeg jo alligevel ikke noget ud af den dag... eller ingen tid til at slappe af eller ordne ærinder i hvert fald.

Anmeld Citér

25. november 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra
SK85 skriver:

Tak for alle jeres svar. Jeg havde indtryk af at arbejdstiderne forskellige fra sted til sted, alt efter typen af institution.

Ift. det nederste du skriver, så er det jo netop det som jeg synes virker stressende ved disse arbejdstider - at det er så varierende, så man netop ikke kan vende sig til en bestemt døgnrytme. Men at man nogle dage på ugen skal op kl. 5.30 og andre dage på ugen først kan gå i seng lidt før midnat (men skal alligevel tidligt op med sønnike).

Og hvis jeg så går hjem og sover når han er sendt i daginstitution hen på formiddagen - og så skal arbejde om aftenen - så får jeg jo alligevel ikke noget ud af den dag... eller ingen tid til at slappe af eller ordne ærinder i hvert fald.

Jeg tror, at du stiller for høje krav til, hvor meget fritid man kan have med både lille barn og fuldtidsarbejde... Hvad med deltid? Så du havde en ugentlig fridag?

Anmeld Citér

25. november 2017

BML

Profilbillede for BML
Kærlighed og kaos ??

Jeg er pædagog og arbejder på døgn tilbud. 

- mine vagter er meget forskellige, 7-15, 15-23, 8-18, 14-22. 

Jeg arbejder aldrig om natten, og har en del fridage på hverdage, da jeg jo arbejder i weekend. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

25. november 2017

helle85

Profilbillede for helle85
SK85 skriver:

Jeg er uddannet pædagog og søger pt. arbejde i døgntilbud, da jeg er blevet anbefalet dette pga. arbejdstiderne, som betyder at jeg har skæve arbejdstider, overnatninger mm. - hvilket betyder at jeg også har ugentlige fridage alene herhjemme, hvor jeg kan lade op mens mit barn er i pasning.

Men nu har jeg været til et par jobsamtaler på døgntilbud, og begge steder har vagtplanen været at man enten møder ind omkring 6.30 til midt på eftermiddagen, eller møder ind midt på eftermiddagen og så først få fri omkring kl. 22.30.

Er der nogen der ved om der findes en bestemt slags døgntilbud indenfor mit fag, hvor arbejdstiderne ligger bare lidt mere midt på dagen, fremfor meget tidligt og meget sent på dagen?

Eller er der nogen der har erfaring med de mødetider jeg opremser, og som kan fortælle om man vender sig til det?

For jeg synes umiddelbart at det virker lidt uoverskueligt at skulle vænne sig til både at kunne stå op kl. 5.30 dage, og så andre dage være på arbejde (og forholdsvis frisk i hovedet) til kl. 22.30

(Det skal lige tilføjes at jeg har en 2-årig hjemme i soveværelset, så jeg vil jo ikke kunne sove længe herhjemme, selvom jeg først sover kl. 23.30).

På min mands arbejde, der arbejder de 7-15, 15-23 , 23-7. 

De fast ansætte har faste arbejds tider så man feks har fast dagvagt.

Også har de et flex team hvor de feks skifter mellem aften og dag.

Anmeld Citér

25. november 2017

Thea14

SK85 skriver:

Velkommen til et liv med et fuldtidsjob og barn. Der er bare ikke meget tid til at nå alt muligt hvis man samtidig vil have sin søvn. 

Jeg har af samme grund valgt kun at arbejde 25-30 timer om ugen. Netop for at have tid til familien, min hobby og til at være friskudhvilet.

Anmeld Citér

25. november 2017

SK85

Profilbillede for SK85

Jeg vil også meget gerne arbejde deltid, hvis det kan lade sig gøre, men de fleste jobs på døgninstitutioner er vist desværre fuldtid.I hvert fald langt de fleste af dem jeg har set der bliver slået op. Men nogle få er 30-34 timer om ugen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.