Jeg er uddannet pædagog og søger pt. arbejde i døgntilbud, da jeg er blevet anbefalet dette pga. arbejdstiderne, som betyder at jeg har skæve arbejdstider, overnatninger mm. - hvilket betyder at jeg også har ugentlige fridage alene herhjemme, hvor jeg kan lade op mens mit barn er i pasning.
Men nu har jeg været til et par jobsamtaler på døgntilbud, og begge steder har vagtplanen været at man enten møder ind omkring 6.30 til midt på eftermiddagen, eller møder ind midt på eftermiddagen og så først få fri omkring kl. 22.30.
Er der nogen der ved om der findes en bestemt slags døgntilbud indenfor mit fag, hvor arbejdstiderne ligger bare lidt mere midt på dagen, fremfor meget tidligt og meget sent på dagen?
Eller er der nogen der har erfaring med de mødetider jeg opremser, og som kan fortælle om man vender sig til det?
For jeg synes umiddelbart at det virker lidt uoverskueligt at skulle vænne sig til både at kunne stå op kl. 5.30 dage, og så andre dage være på arbejde (og forholdsvis frisk i hovedet) til kl. 22.30 
(Det skal lige tilføjes at jeg har en 2-årig hjemme i soveværelset, så jeg vil jo ikke kunne sove længe herhjemme, selvom jeg først sover kl. 23.30).
Anmeld
Citér