Arbejdstider på døgntilbud

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

447 visninger
9 svar
3 synes godt om
25. november 2017

SK85

Profilbillede for SK85

Jeg er uddannet pædagog og søger pt. arbejde i døgntilbud, da jeg er blevet anbefalet dette pga. arbejdstiderne, som betyder at jeg har skæve arbejdstider, overnatninger mm. - hvilket betyder at jeg også har ugentlige fridage alene herhjemme, hvor jeg kan lade op mens mit barn er i pasning.

Men nu har jeg været til et par jobsamtaler på døgntilbud, og begge steder har vagtplanen været at man enten møder ind omkring 6.30 til midt på eftermiddagen, eller møder ind midt på eftermiddagen og så først få fri omkring kl. 22.30.

Er der nogen der ved om der findes en bestemt slags døgntilbud indenfor mit fag, hvor arbejdstiderne ligger bare lidt mere midt på dagen, fremfor meget tidligt og meget sent på dagen?

Eller er der nogen der har erfaring med de mødetider jeg opremser, og som kan fortælle om man vender sig til det?

For jeg synes umiddelbart at det virker lidt uoverskueligt at skulle vænne sig til både at kunne stå op kl. 5.30 dage, og så andre dage være på arbejde (og forholdsvis frisk i hovedet) til kl. 22.30

(Det skal lige tilføjes at jeg har en 2-årig hjemme i soveværelset, så jeg vil jo ikke kunne sove længe herhjemme, selvom jeg først sover kl. 23.30).

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

25. november 2017

Abracadabra

Profilbillede for Abracadabra

Når man arbejder med døgnbemanding, er arbejdstider fra ca 7 til ca 15 + ca 15 til ca 23 + ca 23 til ca 7 nok det mest almindelige.

Så er der formentlig nogle steder, man arbejder med 12 timers vagter, er det dét, du efterspørger?

Anmeld Citér

25. november 2017

koeapabshicar

Profilbillede for koeapabshicar