SU. ? Forklaring ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: udbetaling d. 31/12-2017? :)

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

719 visninger
10 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
24. november 2017

Alarnna

Profilbillede for Alarnna
:) God jul alle sammen :D

Hej der er sikkert 100 debatter om dette emne. Men jeg vil hører om der er nogen der kan give mig et reelt svar.. ikke bare gæt ? 

Der står på min Su oppe i hjørnet hvornår jeg er startet på uddannelse og hvornår jeg slutter. Der står jeg slutter januar 2018

Betyder det så jeg får en udbetaling d. 31. december ? (altså FOR januar måned) ? 

jeg havde hele tiden regnet med at jeg kun fik til og med december. men blev i tvivl da en veninde sagde at når jeg står skrevet op til 2 mundtlige eksamener i januar måned så burde jeg være su berrettiget for januar måned....

Nogen der kan hjælpe ? Får jeg en udbetaling d. 31. december 2017? 

mvh Natasja  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

24. november 2017

BML

Profilbillede for BML
Kærlighed og kaos ??

Det vil jeg mene at du gør ja. 

Jeg sluttede min uddannelse 9 juni, og fik min sidste SU den sidste dag i maj. 

Der findes intet bedre end min familie 

Anmeld Citér

24. november 2017

Nel

Profilbillede for Nel

Ja, har du eksamener i januar får du også SU i januar. :-)

Anmeld Citér

24. november 2017

Alarnna

Tak for jeres svar  det ville da være dejligt  

Anmeld Citér

24. november 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Alarnna skriver:

Tak for jeres svar  det ville da være dejligt  

Ja, du for din su, men alt efter hvad du skal bagefter, kan du risikere at skulle betale den tilbage.

Anmeld Citér

24. november 2017

Alarnna

Hck skriver:

Ja, du for din su, men alt efter hvad du skal bagefter, kan du risikere at skulle betale den tilbage.

Skal på en videregående der starter 1. Februar  

Anmeld Citér

24. november 2017

Hck

Profilbillede for Hck
Alarnna skriver:

Skal på en videregående der starter 1. Februar  

OK, det var bare hvis du skulle på kh bagefter ��

Anmeld Citér

24. november 2017

Anonymor

Profilbillede for Anonymor

Jeg har lige stået i den situation. Jeg afleverede mit speciale i september og regnede med det var sidste måned med Su. Men fordi jeg først fik svar på mit speciale den 4. Oktober, var jeg også SU berettiget i oktober. Su kontoret sagde, at bliver man færdig EFTER den 1. I en måned er man SU berettiget i den måde. Vær obs på dagpenge.

Jeg var heldig. Normalt vil det være sådan at Su er forudbetalt og dagpenge bagud, hvilket jo så giver en måned hvor man ikke får penge den 1. I mit tilfælde var jeg både berettiget til Su i oktober, og så til dagpenge fra den 5. Dagen efter jeg blev færdig. Så jeg slap for en måned uden indkomst. 

Anmeld Citér

25. november 2017

Alarnna

Update fik tilfældigvis opgørelse i går Aftes for næste år. Og jeg får en udbetaling for januar (31/12-17) tak for alles svar   

Anmeld Citér

26. november 2017

Møghe

Profilbillede for Møghe
Hck skriver:

OK, det var bare hvis du skulle på kh bagefter ��

Hun ville ikke skulle tilbagebetale SU'en, hvis hun overgik til kontanthjælp efterfølgende. Det ville derimod få betydning for, hvornår hun ville kunne søge kontanthjælp. Hun er forsørget hele januar, og derfor tidligst kunne søge kontanthjælp den 1. februar med udbetaling 28. Februar. Og så ville hun evt kunne få engangshjælp som kompensation for at overgå fra forudbetalt til bagud betalt ydelse. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.