Har lige brug for lidt råd, er virkelig typen der overtænker ting.
Vi skal snart til vores første skole/hjem samtale, (uden børn) og et mega nervøs. Jeg føler nærmest jeg skal til eksamen.
Puha... Føler jeg skal ind og bedømmes som forældre, og har mange scenarier i hovedet, bl.a. Ved jeg vores datter er meget følsom (nogle ville sige sensitiv), og hun bliver nemt ked af det og overtænker ligesom hendes mor alt. Er næsten 100% sikker på at dette også vil komme op til mødet.
Hendes lærer har skrevet på intra at de tager udgangspunkt i "samtaleblomsten" ved mødet, men han har ikke uddybet hvad denne går ud på, så nu vil jeg hører jer her på baby, kender i denne ? Hvordan forgår det ?
Og hvad er samtaleblomsten ?
Ydermer ville jeg hører om der er andre her på baby der kender til SOS børnebyernes omvendte julekalender ?
Jeg var lige inde og kigge på det og må indrømme jeg synes der er noget forkert i at børn på 6 år skal sidde og hører om hvor dårligt andre børn har det... hvorfor må de ikke være "lykkeligt" uvidende om dette ? Tænker at de tids nok skal finde ud af hvordan vores verden hænger sammen. Bliver faktisk lidt ked af tanken om at vores datter skal have det hevet ned over hovedet, især da jeg kender hende og ved hun vil tænke meget og længe over dette.
Hvorfor må små børn (og ja synes børn på 6, 7 og 8 år er små børn) ikke længere være børn og barnligt uvidende.
Håber der sidder nogle der lige kan komme med lidt feedback, til en mor der får grå hår lige op til sir første skole/hjem samtale. 
Anmeld
Citér