Samtaleblomst og første skole/hjem samtale.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
9 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. november 2017

Anonym trådstarter

Har lige brug for lidt råd, er virkelig typen der overtænker ting. 

Vi skal snart til vores første skole/hjem samtale, (uden børn) og et mega nervøs. Jeg føler nærmest jeg skal til eksamen.  Puha... Føler jeg skal ind og bedømmes som forældre, og har mange scenarier i hovedet, bl.a. Ved jeg vores datter er meget følsom (nogle ville sige sensitiv), og hun bliver nemt ked af det og overtænker ligesom hendes mor alt. Er næsten 100% sikker på at dette også vil komme op til mødet. 

Hendes lærer har skrevet på intra at de tager udgangspunkt i "samtaleblomsten" ved mødet, men han har ikke uddybet hvad denne går ud på, så nu vil jeg hører jer her på baby, kender i denne ? Hvordan forgår det ?   Og hvad er samtaleblomsten ? 

Ydermer ville jeg hører om der er andre her på baby der kender til SOS børnebyernes omvendte julekalender ?

Jeg var lige inde og kigge på det og må indrømme jeg synes der er noget forkert i at børn på 6 år skal sidde og hører om hvor dårligt andre børn har det... hvorfor må de ikke være "lykkeligt" uvidende om dette ? Tænker at de tids nok skal finde ud af hvordan vores verden hænger sammen. Bliver faktisk lidt ked af tanken om at vores datter skal have det hevet ned over hovedet, især da jeg kender hende og ved hun vil tænke meget og længe over dette. 

Hvorfor må små børn (og ja synes børn på 6, 7 og 8 år er små børn) ikke længere være børn og barnligt uvidende. 

Håber der sidder nogle der lige kan komme med lidt feedback, til en mor der får grå hår lige op til sir første skole/hjem samtale. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

23. november 2017

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Der er intet, at være nervøs for. I har max 15 min og der vil I hører, hvordan at det går jeres barn. Ved ikke, hvad samtaleblomsten er. I min datters klasse (2. klasse) bliver der lavet elevplaner som samtalen går ud fra.

Hvis der var noget der stak meget ud for normalen ville I helt sikkert have hørt om det fra lærerne. Så læn jer tilbage og nyd det

Anmeld Citér

23. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Dette er et ex på en samtaleblomst.

I skA jo bare ha en lille, hyggelig snak omkring, hvordan det går med at gå i skole.

Hvis der er nogle ting, i er rigtig glade for, mindre glade for eller direkte utilfredse med, er det der i snakker om det.

At de høre om hvordan andre børn lever, er jo helt normalt, og den måde emnet blir taget op på, er pædagogisk velovervejet. Syntes vores den store har fået meget ud, af feks at klassen har haft besøg af flygtninge, der har fortalt om krigen i Syrien, om deres liv der og deres nye live her osv. 

Information formidlet rigtigt, er godt givet ud! Vh Stine 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. november 2017

MoarHvidovre

Jeg googlede samtaleblomst og der kom dette frem.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Der er intet, at være nervøs for. I har max 15 min og der vil I hører, hvordan at det går jeres barn. Ved ikke, hvad samtaleblomsten er. I min datters klasse (2. klasse) bliver der lavet elevplaner som samtalen går ud fra.

Hvis der var noget der stak meget ud for normalen ville I helt sikkert have hørt om det fra lærerne. Så læn jer tilbage og nyd det

Tusind tak for dit svar, det beroligede lidt.  Men puha man kan godt mærke alting er nyt nu man har et skolebarn. 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Jeg googlede samtaleblomst og der kom dette frem.

Ej tusind tak  jeg prøvede også dog ikke i billeder og der fandt jeg den ikke. 

Så har jeg noget at gå ud fra inden mødet. 

Anmeld Citér

23. november 2017

MoarHvidovre

Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar, det beroligede lidt.  Men puha man kan godt mærke alting er nyt nu man har et skolebarn. 

Selvfølgelig får man da sommerfugle i maven, men det skal nok gå. Skal jeres barn ikke med? Det skal de hos os

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

MoarHvidovre skriver:

Selvfølgelig får man da sommerfugle i maven, men det skal nok gå. Skal jeres barn ikke med? Det skal de hos os

Nej der stod på intra at det er uden børn. Men husker også jeg altid selv var med da jeg var barn. 

Anmeld Citér

23. november 2017

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Dette er et ex på en samtaleblomst.

I skA jo bare ha en lille, hyggelig snak omkring, hvordan det går med at gå i skole.

Hvis der er nogle ting, i er rigtig glade for, mindre glade for eller direkte utilfredse med, er det der i snakker om det.

At de høre om hvordan andre børn lever, er jo helt normalt, og den måde emnet blir taget op på, er pædagogisk velovervejet. Syntes vores den store har fået meget ud, af feks at klassen har haft besøg af flygtninge, der har fortalt om krigen i Syrien, om deres liv der og deres nye live her osv. 

Information formidlet rigtigt, er godt givet ud! Vh Stine 

Tusind tak for dit svar, havde ikke tænkt på at søge i billeder.  Pinligt... men tror jeg er lidt stresset for tiden. 

Har som sådan heller ikke noget imod at børn lærer om andre lande og deres kår, men synes nu vores datter er ret lille i forhold til den info de skal have.  Det rigtigt at hvis det bliver formidlet rigtigt så kan det godt være okay. Hmm er lidt splittet. 

Anmeld Citér

23. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79
Anonym skriver:

Tusind tak for dit svar, havde ikke tænkt på at søge i billeder.  Pinligt... men tror jeg er lidt stresset for tiden. 

Har som sådan heller ikke noget imod at børn lærer om andre lande og deres kår, men synes nu vores datter er ret lille i forhold til den info de skal have.  Det rigtigt at hvis det bliver formidlet rigtigt så kan det godt være okay. Hmm er lidt splittet. 

Det var i hvert fald så lidt! Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.