Et godt råd i en mærkelig sag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

881 visninger
5 svar
2 synes godt om
22. november 2017

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Hej

Jeg har et lille dilemma som jeg vil prøve at gøre kort.

Jeg har en veninde, hvor hendes bedste ven er begyndt at se en pige. Min veninde fortalte for lang tid siden hvor glad hun var for, at han endelig har fundet en sød pige,

Det viser sig så, at denne pige er kæreste (og bor sammen med min mands gode kammerat), som min mand arbejder sammen med hver dag (de arbejder ude sammen som rejsemontør i udlandet og er oftest kun hjemme i weekenderne). Jeg nævner kort, at jeg vist har hørt hun er sammen med en anden og om de mon virkelig er sammen? Men siger derefter til min mand jeg egentlig ikke vil blandes ind i noget, da jeg har fået det lidt afvide i ”fortrolighed” af min veninde.

Min mand siger nogle dage senere, at de ER sammen og de vist har haft nogle småproblemer for længe siden men som er løst og de bor sammen og er kærester og altså også har hus sammen.

Et par dage senere fortæller min veninde så om, hvor glad hendes ven nu er, for han er nu blevet kærester med hende pigen. Og jeg tænker bare whaaat…. Det værste er, at jeg mødte pigen for 3 dage siden i forbindelse med min mand og hans kammerat var hjemme og hente nogle ting, hvor hun var med…. Og hun var rigtig sød og spurgte om vi skulle udveksle telefon numre og drikke en kop kaffe en dag.

Min mand sagde sidst vi talte om det, at han ikke vil vide noget hvis jeg fik mere afvide fra min veninde, medmindre han så må fortælle det til hans ven.. for han vil IKKE have hemmeligheder for ham, så jeg tør simpelthen ikke sige noget til ham, da jeg så er bange for at ende som skurken.

Jeg har det bare mærkeligt med hele situationen, hvad ville I gøre?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2017

Abracadabra

Fik du udvekslet tlf.numre med pigen? Hvis ja, så send hende en sms, hvor du spørger hende, om hun er kærester med to mænd? Eller ring og spørg. 

Ellers kan du blande dig helt udenom og glemme alt om sagen. Det afhænger af din personlighed.

Anmeld Citér

22. november 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis du har hendes nr ka du jo evt henvende dig til hende og fortælle at du er blevet obs på, at hun ser 2 fyre og at du føler dug lidt i klemme.

Måske har de et åbent forhold, også er der jo ik noget problem. 

Du ka jo også vælge at fortælle din ven, at du ved 100 procent, at hun ser dem begge. Derefter må det være op til ham, at tage den med hende.

Hvorom alting er ka jeg virkelig godt forstå din mand! Vh Stine 

Anmeld Citér

22. november 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

Min kæreste er også rejsemontør. Og en af kollegaerne har en kone, der har en kæreste hjemme. Det er simpelthen en deal de har lavet fordi hun ikke kan lide at være så meget alene men elsker sin mand. 

Jeg har ingen ide om det her par har den aftale! Men det kan være. I så fald, er de åbne om det ovrfor hinanden og så kan man jo godt spørge.. 

men uanset. Jeg ville sgu nok spørge. Det er ualmindelig let at være utro når man er i forhold med en udlægger - både fra den ene og den andens side. Tillid er det vigtigste i hele verden i netop sådan et forhold. Jeg ville i hvertfald meget gerne vide det hvis jeg sad herhjemme og savnede ham alt imens jeg blev holdt for nar - og det samme ville min kæreste. 

Anmeld Citér

22. november 2017

IenFart

Profilbillede for IenFart

Bland dig helt uden om det. 

Anmeld Citér

23. november 2017

L-mor

Mette Jessen skriver:

Hej

Jeg har et lille dilemma som jeg vil prøve at gøre kort.

Jeg har en veninde, hvor hendes bedste ven er begyndt at se en pige. Min veninde fortalte for lang tid siden hvor glad hun var for, at han endelig har fundet en sød pige,

Det viser sig så, at denne pige er kæreste (og bor sammen med min mands gode kammerat), som min mand arbejder sammen med hver dag (de arbejder ude sammen som rejsemontør i udlandet og er oftest kun hjemme i weekenderne). Jeg nævner kort, at jeg vist har hørt hun er sammen med en anden og om de mon virkelig er sammen? Men siger derefter til min mand jeg egentlig ikke vil blandes ind i noget, da jeg har fået det lidt afvide i ”fortrolighed” af min veninde.

Min mand siger nogle dage senere, at de ER sammen og de vist har haft nogle småproblemer for længe siden men som er løst og de bor sammen og er kærester og altså også har hus sammen.

Et par dage senere fortæller min veninde så om, hvor glad hendes ven nu er, for han er nu blevet kærester med hende pigen. Og jeg tænker bare whaaat…. Det værste er, at jeg mødte pigen for 3 dage siden i forbindelse med min mand og hans kammerat var hjemme og hente nogle ting, hvor hun var med…. Og hun var rigtig sød og spurgte om vi skulle udveksle telefon numre og drikke en kop kaffe en dag.

Min mand sagde sidst vi talte om det, at han ikke vil vide noget hvis jeg fik mere afvide fra min veninde, medmindre han så må fortælle det til hans ven.. for han vil IKKE have hemmeligheder for ham, så jeg tør simpelthen ikke sige noget til ham, da jeg så er bange for at ende som skurken.

Jeg har det bare mærkeligt med hele situationen, hvad ville I gøre?

Jeg ville nok tage den kop kaffe og så fortælle hende om mit dilemma. Jeg ville ikke ‘blande mig’ i, hvad hun gør, men bare fortælle, at du synes, det havde sat dig i et dilemma. Og så ville jeg lytte til hendes svar. Måske siger hun noget, der får dit dilemma til at forløse sig. Måske sigerhun noget, der gør, at du ikke har lyst til at lære hende nærmere at kende.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.