Alt for spændende at være vågen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

855 visninger
4 svar
1 synes godt om
19. november 2017

nadjaleah

Jeg har en lille søn på 3 måneder som lige i tiden synes der er kedeligt at sove. Det er alt for meget spændende at se på når man er vågen 

jeg ved der ligger et tigerspring her ved 3 måneder, men hvad gør i andre for at få de kære små til at slappe af og sove?

der udover vrider han sig meget når han vågner, ofte er det bøvser eller prutter der presser, men jeg kan simpelthen ikke få ham til at bøvse lige efter flasken. What to do?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. november 2017

Kris89

nadjaleah skriver:

Jeg har en lille søn på 3 måneder som lige i tiden synes der er kedeligt at sove. Det er alt for meget spændende at se på når man er vågen 

jeg ved der ligger et tigerspring her ved 3 måneder, men hvad gør i andre for at få de kære små til at slappe af og sove?

der udover vrider han sig meget når han vågner, ofte er det bøvser eller prutter der presser, men jeg kan simpelthen ikke få ham til at bøvse lige efter flasken. What to do?

Når vores børn har alt for travlt med omverdenen får de nusseklud/stofble over hovedet og så sover de. 

Hende på to år tager selv kluden over hovedet når hun bliver puttet nu 

så er der ro fra omverdenen på en eller anden måde. 

Anmeld Citér

20. november 2017

OscarMor

nadjaleah skriver:

Min søn på lige knap 4 måneder, har det nøjagtig på samme måde!

Jeg syntes det lyder som en god ide med stofbleen, men det gør mig dog en smule nervøs i forhold til risikoen for at han bliver kvalt 

Anmeld Citér

20. november 2017

Kris89

OscarMor skriver:

Min søn på lige knap 4 måneder, har det nøjagtig på samme måde!

Jeg syntes det lyder som en god ide med stofbleen, men det gør mig dog en smule nervøs i forhold til risikoen for at han bliver kvalt 

Kan godt se det blev skrevet lidt hurtigt. 

Lyder som om jeg pakker dem ind i bleen for at få ro - ha ha. 

Men altså stofbleen ligger hun altid med i armene (hun er 6 uger). Og så ligger jeg den lidt over øjnene så hun ikke har mulighed for at se så meget når man går med hende. Det samme i liften, men fjerner den lidt igen når hun sover den dybe søvn. 

Ellers vil hun allerhelst bare lige sove 5 min og så være vågen igen. På denne måde tager hun lure på 3-5 timer fordi hun er kommet i den dybe søvn. 

Anmeld Citér

23. november 2017

Hekate

Det samme skete her.

Her var løsningen at "trykke" på baby - ganske langsomt starte med at trykke på fødderne og slippe igen og derefter trykket hele kroppen godt igennem, mens man sætter ord på "så skal fødderne sove... sssh".
Det er stort set intet andet, der kan få min dreng til at falde til ro - de første gange, jeg gjorde det, var det endda så effektivt, at han faldt i søvn imens! Det var store sager... før tog en gennemsnitlig putning nok omkring 1 time!

Det virker ikke lige godt hver gang, man skal selv slappe af og være meget til stede - ellers mærker baby med det samme, at man selv er anspændt og gerne vil have det overstået. Det gør min dreng i hvert fald.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.