Putning & sengetid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

995 visninger
3 svar
0 synes godt om
14. november 2017

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

God aften  

Jeg er ved at stresse lidt over putningen af min datter på 9 mdr. 

Hun sover egentlig fint 2 lure i løbet af dagen, hvoraf hun vågner fra den sidste imellem 14.30-15.30 alt efter hvornår hun er lagt. Problemet opstår om aftenen hvor hun bliver puttet i tremmesengen som står i mit soveværelse, omkring 18.30/19.00 

Hun får en flaske i stuen - drikker efterhånden ikke så meget af den, på det sidste kun 90-120 ml

Så bliver hun lagt op i seng, hvor hun er ok at få til at sove, men så efter ½ time - 40 min begynder mit renderi op og ned af trappen - Hun taber sutten, bliver begejstret når jeg kommer op, bliver ulykkelig når jeg går, og jeg ender med at sidde i sengen ved siden af i 15-20 min af gangen, og ligesom jeg tror jeg kan liste mig ud, begynder gråden forfra  Hun er inden i en periode lige nu hvor hun er ekstra morsyg, og skal underholdes af mig dagen lang! Hun er begyndt at kravle for 2-3 ugers tid siden, og har også rejst sig op af ting et stykke tid nu, så hun er selvfølgelig også motorisk urolig i sengen - Men hvor længe vare denne periode ? Er ved at gå ud af mit gode skind, da det virkelig er aftnerne jeg ser frem til noget MIG tid - Og hver aften falder det til jorden. Min skyldfølelse er efterhånden enorm, da jeg bliver så irriteret på hende  

En helt anden ting - som det ser ud nu vågner hun imellem 6.30-7.00 dog med en masse opvågninger igennem natten (Ender altid med at tage hende med over i min seng) hvor hun lige skal have sutten eller en enkelt flaske, men nu starter jeg på arbejde til Januar, og her skal vi op 5.30 - Og så ved jeg ikke helt hvornår hun skal puttes til natten 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2017

Mor11

Profilbillede for Mor11

9mdr = seperationsangst det er præcis den fase i er i lige nu. Din datter har opdaget at du kan blive væk, og er derfor også bange for at du ikke kommer tilbage igen. Så når du putter hende, og er ved hendes side, bliver hun bange/urolig når hun kommer lidt op til overfladen efter hendes første søvnfase (som typisk vare omkring 40min) og så opdager at du ikke er der længere. 

Det er en fase hvor du bare skal gå all in på trygheden og i hendes vågen tid måske lege en masse borte-tit lege, fx også hvor du står i et andet rum, ved døren fx. Netop for at øve at mor bliver væk, men kommer altid tilbage igen. 

Det er også derfor hun er morsyg for tiden. 

Jeg kan ikke fortælle dig hvor længe det varer, men jeg kan fortælle dig at det er naturligt og at det nok skal gå over  

Google evt og læs lidt mere om hvad du kan gøre for at øge trygheden hos hende. Måske putte hende i din seng som dufter af dig? 

Anmeld Citér

15. november 2017

MillyMy

Profilbillede for MillyMy

Jeg tænkte nok det var en fase, krydser bare fingre for den ikke vare længe endnu.  hun elsker når vi lege gemmeleg  det med at putte hende i min seng tør jeg ikke rigtig, hun kan nemlig falde ud. Alternativt skal jeg gå i seng sammen med  hende hver aften, og det syntes jeg er lige tidlig nok  

Men håber som sagt det snart er ovre. Hun starter nemlig også i vuggestue her til 1. December, men vi har heldigvis en go lang indkøring 

Anmeld Citér

15. november 2017

Lomm

Profilbillede for Lomm

Der er nok mange der vil være uenige med mig, men begge mine har et stort behov for mig ved sengetid, og efter at have kæmpet i månedsvis med vores ældste da hun var lille (hvor jeg var SÅ irriteret på hende over at jeg skulle bruge så meget tid på det hver aften), så tog jeg til sidst en beslutning om at "give op" og bare acceptere at hun var sådan. 

Det hjalp, både fordi jeg holdt op med at være irritabel & utålmodig, og bare lod som om jeg lagde mig til at sove. Derved gik det også hurtigere med at min pige faldt i søvn. Hun har for længst lært at sove selv, men vores dreng på 2,9 har stadig stort behov, vågner ofte om natten og kalder, og vi har derfor bare en seng til at stå inde på værelset, så jeg kan sove hos ham hvis det bliver nødvendigt. Så ja, min mening er, at man skal give dem den tryghed de har behov for.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.