Jer med lange babyer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.123 visninger
8 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
13. november 2017

HvidSne

Min pige er knap 4 1/2 måned og er 68 cm lang. Det er en overraskelse, da min mand og jeg begge to er til den lavere side.

Så nysgerrighed: er jeres lange babyer forblevet lange/høje?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2017

Anonym

Min pige var en lang, tynd baby det første års tid og så gik hun ligesom lidt i stå. Nu vokser hun nærmest i "hak".
Hun er 3 år og er "kun" lige under en meter høj, samt vejer "kun" knapt 15 kilo.
Hun bruger størrelse 98-104 i tøj og størrelse 26 i sko.

Min søn derimod er ekstremt præmatur og var meget lille - 31 cm og 586 gram - da han blev født, men er nu en ordenlig basse.
Han er 76 cm og vejer næsten 10(!) kilo i en alder af 11 måneder (7 måneder korrigeret), så han er oppe at bruge en størrelse 80.

Anmeld Citér

13. november 2017

Anonym

HvidSne skriver:

Min pige er knap 4 1/2 måned og er 68 cm lang. Det er en overraskelse, da min mand og jeg begge to er til den lavere side.

Jeg kan anbefale:  http://www.vækstkurver.dk (linket er til forskning fra Riget). De er gode til at forklare om "forudsigelserne", forbehold og forudsætninger. 

Vores søn har altid været høj - og godt bygget. Det følges heldigvis ad men han har altid ligget godt til på kurverne.

Han er lige knap 2,5 år, er 98 cm., vejer 16 kg. og bruger str. 27 i vinterstøvler. 

Vi er selv hhv. 1.75 og 1.80 cm. høje men der er høje starutter i familien. 

Anmeld Citér

13. november 2017

Anonym

Havde en baby på 70cm omkring 3,5 måned. Og ja hun er stadigvæk et langt barn på snart 9 og bruger 146 i tøj. Vi er begge ret gennemsnitlige højde men hun ligner mig i voksemønster og vi vokser hurtigt men ikke så længe. Regner med hun er udvokset om 2-3 år med en gemmensnitlig højde. 

Anmeld Citér

13. november 2017

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Vi yngste er lang og tynd - han var 3070 g og 52 cm ved fødslen . Gar altid vokset fint i længden men har svært ved at tage på. Han er nu knap 4,5 år er 108 cm høj og vejer 15 kg. Han bruger 98/104 i bluser, 104 i bukser udelukkende pga længden da han kun er 48 cm om maven. Short og underbukser der bruger han 86/92 så han er et mareridt at købe bukser til

Anmeld Citér

13. november 2017

lineog4

MIne har været forholdvis lange ved fødslen 59, 56 og 54 cm. Og de to længste fortsatte med at være lange til de 4-5 år og så løb de andre også til. Så omkring 9-10 års alderen har de taget en spurt til. Min datter på 14 år er vel 172 cm i dag og gisp bruger str 41 i sko. Og min søn er ved at tage et spring hvor han vokser efter sine kammerater - på dem begge er det især benene der vokser. 

Lillebror er en stump i forhold til dem, dvs. Han er lige på normalkurven for hans alder, mens de to andre altid ar været over normalkurven.

jeg er selv 174 og kommer med lidt høje aner, mens min mand er en lille splejs.

Anmeld Citér

13. november 2017

EKAB

Profilbillede for EKAB

Da min dreng var 10 måneder var han 92 cm. 

Nu er han lige blevet 3 år i sidste måned, og han er 114  cm. Så her er han stadig høj.

Anmeld Citér

14. november 2017

God-mor

HvidSne skriver:

Min datter var lang og slank og i dag er hun 4 år og er stadig lang og slank. Her er far dog 2 meter høj og min søn er også mega lang, men han er stadig baby så ved ikke hvad det ender med, med ham

Anmeld Citér

14. november 2017

Flomama

Min søn er født 2 måneder for tidlig og  var 48.5 cm så meget lang nu er han 5 år og 127 cm  så stadig meget lang men han "passer' godt sammen han er også robust i det  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.