Jeg var sidste år igennem 6 forsøg med insemination med anonym donor på en privat fertilitetsklinik med positiv test ved 4. forsøg, desværre endte graviditeten allerede i 5. eller 6. uge.
I år er jeg så startet behandling i det offentlige, også med anonym donor. Jeg har fået taget 13 æg ud, hvoraf det er lykkes at befrugte 8. Rigtigt flot ifølge lægerne på klinikken. Jeg startede med IVF og har siden hen fået lagt optøede æg op, desværre uden held indtil videre. Alle gange har jeg fået div. medicin.
Jeg er nu i gang med 5. forsøg, denne gang i min egen cyklus. Det eneste medicin jeg har fået, er ægløsningssprøjten. Den tog jeg mandag den 23/10 og den 30/10 fik jeg lagt et flot æg op.
Mit spørgsmål er så, om der er nogen der ved, hvad der sker med det æg, der ikke er befrugtet, altså det der blev løsnet ved ægløsning?
Jeg spørger, fordi jeg i dag har fået menstruation. Jeg har næsten hele tiden pletblødt en smule, men i dag er det altså rigtig menstruation. Jeg tænker, at det måske kan være fordi, det ubefrugtede æg er blevet afstødt, ligesom det ville være blevet, hvis jeg ikke havde været i behandling og bare havde haft menstruation.
Jeg har først testdag (blodprøve) på mandag, så det er nok lidt for tidligt med hjemmetestene.
Har nogen af jer oplevet noget lignende og stadig været gravide? Jeg hælder selv til, at jeg nok ikke er gravid, men vil alligevel gerne høre, hvad I mener, da jeg siden ægoplægningen og stadig har en smule symptomer i form af niven og stikken i underliv/mave samt bryster og måske en smule øget sult. Desuden har det de andre gange gjort ret ondt, når det befrugtede æg er gået til grunde. Denne gang har jeg stort set ikke mærket noget til det ud over menstruationen.