Gravid og herpes :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.930 visninger
11 svar
8 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
7. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg tror, at jeg har fået herpes på kønsdelene Jeg er gravid uge 32+0. Jeg har aldrig haft det før.

Grunden til jeg tror det er, at jeg i går eftermiddag havde et punkt på indersiden af en af de ydre skamlæber, som kløede meget. Ikke over det hele som ved svamp, men et bestemt sted. Anede jo ikke hvad det var, så har kradset i det. I dag svier det og er ømt. Men kan kan dog ikke se noget der, siger min kæreste, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt, for kan tydelig mærke det. Som sagt, startede i går eftermiddag, og i nat begynder jeg at få influenza-symptomer. Mathed, ondt i led og muskler osv. Og jeg kan forstå, at det er et typisk symptom på herpes genitialis.

Jeg har normalt herpes på munden, men har ikke prøvet det forneden. Men har læst det kan smitte via oralsex. Uheldigvis har min kæreste lig ehaft et MEGET voldsomt herpesudbrud ved munden. Altså han blev ved med at få nye sår, og måtte på piller mod det. Vi har self. søgt at vente med oralsex, til det var væk, men nu bliver jeg nervøs for, om vi ikke har ventet længe nok og han derfor har smittet mig.

Med hvad jeg fortæller her, lyder herpes så sandsynligt? Jeg kan læse, at det er ret skidt ift. baby hvis man har udbrud af herpes genitialis for første gang imens man er gravid i 3. trimester. Altså at det så ikke kun har betydning under selve fødslen, men også ift. anitistoffer man ikke har dannet endnu osv. Nogen der ved om det?

Lægen har lukket for i dag, så jeg kan først ringe i morgen.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg tror, at jeg har fået herpes på kønsdelene Jeg er gravid uge 32+0. Jeg har aldrig haft det før.

Grunden til jeg tror det er, at jeg i går eftermiddag havde et punkt på indersiden af en af de ydre skamlæber, som kløede meget. Ikke over det hele som ved svamp, men et bestemt sted. Anede jo ikke hvad det var, så har kradset i det. I dag svier det og er ømt. Men kan kan dog ikke se noget der, siger min kæreste, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt, for kan tydelig mærke det. Som sagt, startede i går eftermiddag, og i nat begynder jeg at få influenza-symptomer. Mathed, ondt i led og muskler osv. Og jeg kan forstå, at det er et typisk symptom på herpes genitialis.

Jeg har normalt herpes på munden, men har ikke prøvet det forneden. Men har læst det kan smitte via oralsex. Uheldigvis har min kæreste lig ehaft et MEGET voldsomt herpesudbrud ved munden. Altså han blev ved med at få nye sår, og måtte på piller mod det. Vi har self. søgt at vente med oralsex, til det var væk, men nu bliver jeg nervøs for, om vi ikke har ventet længe nok og han derfor har smittet mig.

Med hvad jeg fortæller her, lyder herpes så sandsynligt? Jeg kan læse, at det er ret skidt ift. baby hvis man har udbrud af herpes genitialis for første gang imens man er gravid i 3. trimester. Altså at det så ikke kun har betydning under selve fødslen, men også ift. anitistoffer man ikke har dannet endnu osv. Nogen der ved om det?

Har ikke selv prøvet det - får selv omkring munden, dog er det væsentligt aftaget her efter fødslen af min datter, som nu er 9 mdr. Håber det vare ved 

Hvis man får udbruddet på kønsdelene for første gang lige inden fødslen kan det i sjældne tilfælde smitte barnet, hvis man har haft det tidligere vil barnet være beskyttet af antistoffer

Anmeld Citér

7. november 2017

FruSteffensen

I patienthåndbogen på sundhed.dk lyder det som om eneste risiko er at barnet bliver smittet ved fødslen og at det ikke skulle være godt for barnet. Det ville man kunne undgå ved at sætte dig på en lavdosis daglig behandling med aciclovir, men det ved din læge mere om. Og så kan du selvfølgelig føde ved kejsersnit.

Tror ikke du skal være vildt bekymret

Her er link https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/graviditet/sygdomme/infektioner-i-graviditeten/herpes-i-graviditeten/

Anmeld Citér

7. november 2017

FruSteffensen

Nu har jeg lige læst din besked igen, og jeg synes egentlig det lyder mere som om du har fået en rift (som kan være svær at se for din kæreste) end som herpes. Mine herpesudbrud er i hvert fald ikke sådan lige til at overse - området bliver tydeligt rødt og hævet. Influenzasympytomer kunne jo fint være netop influenza eller en slem forkølelse der er på vej - det er jo årstiden for det.

Krydser fingre for dig

Anmeld Citér

7. november 2017

Anonym

Anonym skriver:

Jeg har haft herpes genitales. Og udfra de ting du siger så kan det godt være er mildt tilfælde. Kan også være svamp. 

Dengang jeg havde der havde jeg ekstrem kraftige smerter. Det gjorde så ondt at jeg ikke kunne have trusser på og kun meget løse bukser. Kunne hverken stå eller sidde. 

Anmeld Citér

7. november 2017

xStinepigen

Anonym skriver:

Nu har jeg slev herpes, så Sybtes du skal tage et smut forbi lægen - heller ikke sikkert de kan se det, det kunne de ikke ved mig, opdagede først keg havde herpes da jeg smittede min søns far. Men du skal ikke være bekymret forbudt herpes udbrud, det skal man kun være hvis man får sit første udbrud under selve fødslen, for nu danner din krop antistofferne imod det. Det var hvad jeg fik at vide

Anmeld Citér

7. november 2017

xStinepigen

Og nu de andre beskriver deres herpes, kan jeg også lige beskrive hvordan mit er, da mit er rimelig mildt. 

Der omkring jeg blev smittet havde jeg influenza symptomer, blærebetændelse hele tiden. Og så fik jeg ondt og svie i underlivet, var bare rød - ingen blære eller noget som helst, og nok læge tørrede det SF med det var svamp, og jeg skulle komme igen hvis jeg fik sår. 

Jeg jar kun meget få gange haft sår, ellers er jeg bare rød ved den ene skamlæbe. Igennem det sidste stykke tid har mit rykket sig tip numsen, af en eller anden grund, og der klør eller svider det bare. Eller eet klør helt ekstremt, og så får jeg noget ser kan ligne en hudafskrabning som ikke engang er 1 kilometer i diameter .. meget mildt, har ofte udbrud men mærker det ikke rigtigt

Anmeld Citér

7. november 2017

AnoMom

xStinepigen skriver:

Og nu de andre beskriver deres herpes, kan jeg også lige beskrive hvordan mit er, da mit er rimelig mildt. 

Der omkring jeg blev smittet havde jeg influenza symptomer, blærebetændelse hele tiden. Og så fik jeg ondt og svie i underlivet, var bare rød - ingen blære eller noget som helst, og nok læge tørrede det SF med det var svamp, og jeg skulle komme igen hvis jeg fik sår. 

Jeg jar kun meget få gange haft sår, ellers er jeg bare rød ved den ene skamlæbe. Igennem det sidste stykke tid har mit rykket sig tip numsen, af en eller anden grund, og der klør eller svider det bare. Eller eet klør helt ekstremt, og så får jeg noget ser kan ligne en hudafskrabning som ikke engang er 1 kilometer i diameter .. meget mildt, har ofte udbrud men mærker det ikke rigtigt

1 kilometer i diameteren? Det var voldsomme hudafskrabninger eller en meget stor numse 

Anmeld Citér

7. november 2017

xStinepigen

AnoMom skriver:

1 kilometer i diameteren? Det var voldsomme hudafskrabninger eller en meget stor numse 

Haha autocorrect ���� 

Anmeld Citér

7. november 2017

AnoMom

xStinepigen skriver:

Haha autocorrect ���� 

Hahahaha det tænkte jeg nok 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.