Jeg tror, at jeg har fået herpes på kønsdelene
Jeg er gravid uge 32+0. Jeg har aldrig haft det før.
Grunden til jeg tror det er, at jeg i går eftermiddag havde et punkt på indersiden af en af de ydre skamlæber, som kløede meget. Ikke over det hele som ved svamp, men et bestemt sted. Anede jo ikke hvad det var, så har kradset i det. I dag svier det og er ømt. Men kan kan dog ikke se noget der, siger min kæreste, hvilket jeg synes er lidt mærkeligt, for kan tydelig mærke det. Som sagt, startede i går eftermiddag, og i nat begynder jeg at få influenza-symptomer. Mathed, ondt i led og muskler osv. Og jeg kan forstå, at det er et typisk symptom på herpes genitialis.
Jeg har normalt herpes på munden, men har ikke prøvet det forneden. Men har læst det kan smitte via oralsex. Uheldigvis har min kæreste lig ehaft et MEGET voldsomt herpesudbrud ved munden. Altså han blev ved med at få nye sår, og måtte på piller mod det. Vi har self. søgt at vente med oralsex, til det var væk, men nu bliver jeg nervøs for, om vi ikke har ventet længe nok og han derfor har smittet mig.
Med hvad jeg fortæller her, lyder herpes så sandsynligt? Jeg kan læse, at det er ret skidt ift. baby hvis man har udbrud af herpes genitialis for første gang imens man er gravid i 3. trimester. Altså at det så ikke kun har betydning under selve fødslen, men også ift. anitistoffer man ikke har dannet endnu osv. Nogen der ved om det?
Lægen har lukket for i dag, så jeg kan først ringe i morgen.
Anmeld
Citér