Ved du hvad, jeg er så glad for at du har lavet det her indlæg. Vores datter er på samme måde, hun har lige siden fødslen været meget følsom over for ydre påvirkninger. Er hun lidt sulten eller træt, kan det kortslutte helt for hende. Indtil hun var omkring 5 måneder, kunne vi risikere at hun fik "flip" når vi var ude, især i andre folks hjem. Et flip bestod i at hun ville græde helt utrøsteligt indtil hun kunne falde i søvn. Det har været så hårdt, fordi vi aldrig har kunne være sikre på hvordan det ville gå at være ude. Hun har også siden fødsel været meget opmærksom på fremmede mennesker og har aldrig brudt sig om at blive holdt af andre.
Men det bliver bedre! Sig det til dig selv igen og igen.
Nu er hun 6 måneder, og det begynder at blive SÅ meget bedre. Hun er stadig meget følsom over for sult og træthed, men det er sjældent at hun får et decideret flip.
Det er skide hårdt og jeg har misundt de andre i mødregruppen, som sidder med deres små nemme babyer og, efter deres egne udsagn, næsten aldrig græder.
Jeg har accepteret at, ligesom voksne, er babyer forskellige. Du har ligesom jeg, en følsom baby. Men du skal huske at tage hensyn til dig selv og få aflastning.
Anmeld
Citér