Hjælp til størrelser! Mange tak

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.078 visninger
10 svar
8 synes godt om
2. november 2017

Astrid&alex

Da vi bor i Italien vil jeg gerne købe en flyverdragt online. Men jeg er i tvivl om størrelse. Min dreng er 13 mrd, men han vejer kun godt 9 kilo, så han er ikke så stor. Han passer en petit bateau - 1.5 år så der er plads til at vokse. men altså i andet børnetøj kan han fint være i str. 1 år og nogen gange også i str. 9 måneder. 

De fleste flyverdragte jeg kan finde er nordiske. Og så bliver jeg bekymret over om en 1.5 år bliver for stor. Er de “nordiske modeller” større? Mange tak! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. november 2017

Rockertand

Astrid&alex skriver:

Da vi bor i Italien vil jeg gerne købe en flyverdragt online. Men jeg er i tvivl om størrelse. Min dreng er 13 mrd, men han vejer kun godt 9 kilo, så han er ikke så stor. Han passer en petit bateau - 1.5 år så der er plads til at vokse. men altså i andet børnetøj kan han fint være i str. 1 år og nogen gange også i str. 9 måneder. 

De fleste flyverdragte jeg kan finde er nordiske. Og så bliver jeg bekymret over om en 1.5 år bliver for stor. Er de “nordiske modeller” større? Mange tak! 

Efter nordisk standard er Petit Bateau meget småt, så hvis du tager udgangspunkt i det, så er vores størrelser store.

Anmeld Citér

3. november 2017

Soonmom

Jeg vil gætte på str 80, men igen afhængig af mærke

Anmeld Citér

3. november 2017

2017morigen

Det er faktisk ikke specielt interessant hvor gamle han er forhold til str. Vægt er lidt mere interessant. hvor lang er han?  Det angiver de fleste str i flyverdragt. Og hvilken kropsbygning har han da nogen mærker er bedre til Buddha baby og andre til alfe modellen. 

Anmeld Citér

3. november 2017

Astoria

Profilbillede for Astoria

Bor også i Italien, og ja, de franske mærker som Petit Bateau er mindre (og ikke til meget buttede babyer). Str. 18 måneder i Petit Bateau er en str. 80. Flyverdragter plejer altid at være lidt store i det, så tror en str. 80 er OK. Ellers kig efter målene. 

Anmeld Citér

3. november 2017

Astrid&alex

Hej tak for svar! Nogle af jer nævner at det kommer an på modellen. Han er bestemt ikke en Buddha baby, han er slank, med tykke kinder  

jeg ved faktisk ikke hvor lang han er. Jeg må få ham målt. Men kan nogle anbefale mærker til en slank model? Igen mange tak!

Anmeld Citér

3. november 2017

Lje

Hej tak for svar! Nogle af jer nævner at det kommer an på modellen. Han er bestemt ikke en Buddha baby, han er slank, med tykke kinder  

jeg ved faktisk ikke hvor lang han er. Jeg må få ham målt. Men kan nogle anbefale mærker til en slank model? Igen mange tak!

Isbjørn! Den er helt perfekt til de slanke, da den kan tilpasses godt i livet. Og er samtidig ikke kluntet. Syntes mange børn næsten vralter rundt i store 'vattede' flyverdragter .  Men den er dyr: 1800 kr. Jeg har fundet den billigst på tilbud til 1400 kr. Tilgengæld er den - for mig - hver en kroner værd på pasform, holdbarhed, gennemtænkte detaljer og tekniske specifikationer.

Tjek den eventuel i test (kan Googles).

Den er til den store side størrelsesmæssigt og den har skjulte søm, så den kan forlænges. Så mål barnet først 

Anmeld Citér

3. november 2017

Lenchick

Didriksson flyverdragter er ikke voldsomt tykke og er heller ikke kluntede. De kommer i dobbelt størrelser og har skjulte søm, som kan brættes op, i både armene og benene, så de bliver længere.

Str. 80 svarer til 74/80 og str. 90 svarer til 86/92. Der er præcise mål på mange af de hjemmesider, som sælger Didriksson.

Jeg mener deres overtøj er på niveau med Isbjörn, men prisen er helt fornuftig. Du kan oftest finde dem til 6-700 kr, især i de små størrelser.

Anmeld Citér

3. november 2017

Skouboe

Mange mærker har et måleskema på deres hjemmeside. Find det mærke du gerne vil købe og så tjek din søns mål i forhold til det.

Anmeld Citér

3. november 2017

Babilooo

Har aldrig fortrudt at købe Reima. De er altid suveræne i tests. Reima rec er bedst

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.