Social angst&dep?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

498 visninger
1 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2017

Anonym trådstarter

Jeg har et familiemedlem, som lider af angst/depression. Vedkommende har svært ved at gå ind i noget nyt som fx lære nye mennesker og omgivelser at kende og er meget usikker på sig selv. Inden vedkommende startede på gym gik tiden på at være nervøs, ked af det og brække sig, men klarede alligevel gym med fine karakter. Nu står den på videregående uddannelse og personen lader til at have fået det endnu værre end før.. Græder hver dag, kan ikke spise, er ked af det hele tiden og kan slet ikke finde noget positivt.

Det er gået hen og har påvirket mig også, da jeg holder meget af personen, sådan at jeg er mega bekymret... men vi alle løber tør for idéer til hvordan man kan være opmuntrende og hvad vi mere skal sige for have en motiverende indflydelse.. Hvad kan man gøre? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2017

Anonym

Jeg lider selv af social angst og har tidligere haft depressioner. Det der har hjulpet mig bedst, har været at gå til psykolog. Derudover har jeg også fået medicin mod det. Er det en mulighed at få hende til lægen, så hun kan få en henvisning til psykolog, og evt. medicin, hvis hun ønsker det?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.