Stafylokokker hvad kan vi gøre ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

444 visninger
6 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. november 2017

Anonym trådstarter

Vores datter startede med en vabel, men efter to dage begyndte vablen at se meget rød og hævet ud og var meget øm. Tog derfor til vagtlæge da mor her ikke turde vente en hel nat. Han udskrev penecillin og her til morgen var foden ikke så hævet. Puha tænkte vi. 

Men men... så gik det den gale vej igen... lillae og røde plamager dukkede op og foden hævede det dobbelte af igår... puha afsted til egen læge som stiller diagnosen, mulig Stafylokokker i såret.... fik udskrevet stærkere penecillin og hjem med foden op. 

Der blevet taget en podning som vi får svar på imorgen. 

Men hvad nu? Når jeg søger på internettet har jeg svært ved at lurer hvor alvorligt det er ? Om der er andre ting vi skal tage hensyn til udover at vaske det et par gange om dagen og give den angivet medicin? 

Håber nogle kan hjælpe lidt her, for puha man bliver da lidt nervøs. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

1. november 2017

CBbaby

Profilbillede for CBbaby
Anonym skriver:

Vores datter startede med en vabel, men efter to dage begyndte vablen at se meget rød og hævet ud og var meget øm. Tog derfor til vagtlæge da mor her ikke turde vente en hel nat. Han udskrev penecillin og her til morgen var foden ikke så hævet. Puha tænkte vi. 

Men men... så gik det den gale vej igen... lillae og røde plamager dukkede op og foden hævede det dobbelte af igår... puha afsted til egen læge som stiller diagnosen, mulig Stafylokokker i såret.... fik udskrevet stærkere penecillin og hjem med foden op. 

Men hvad nu? Når jeg søger på internettet har jeg svært ved at lurer hvor alvorligt det er ? Om der er andre ting vi skal tage hensyn til udover at vaske det et par gange om dagen og give den angivet medicin? 

Bare rolig.

Jeg har haft det. Du skal dog se efter, om der kommer røde streger (blodforgiftning) op af benet. Men når hun er på pencilin, så skal det nok gå Jeg fik også af flere omgange

Anmeld Citér

1. november 2017

Skouboe

Profilbillede for Skouboe
Anonym skriver:

Du kan evt. købe medi-skrub på apoteket og vaske det med, det desinficerer. Men tag det roligt og træk vejret, det er ikke så alvorligt.

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

1. november 2017

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Tag det bare helt roligt  

jeg har tildens til stafylokker, bare i år har jeg haft det 4 gange.. jeg får bare min pecilin og så er det væk ca 10 dage efter det startede jeg får som regl, et sår i næsen eller uden på næsen, og så snart det begynder at hæve voldsomt op, så skal jeg kontakte lægen, for at få pencilen  

lægerne sagde til mig, at det ikke var synderligt farligt i min alder, men jeg skulle passe på når jeg blev gammel

Anmeld Citér

1. november 2017

Skouboe

Profilbillede for Skouboe
Moooooooartilto:) skriver:

Tag det bare helt roligt  

jeg har tildens til stafylokker, bare i år har jeg haft det 4 gange.. jeg får bare min pecilin og så er det væk ca 10 dage efter det startede jeg får som regl, et sår i næsen eller uden på næsen, og så snart det begynder at hæve voldsomt op, så skal jeg kontakte lægen, for at få pencilen  

lægerne sagde til mig, at det ikke var synderligt farligt i min alder, men jeg skulle passe på når jeg blev gammel

Har du prøvet at bruge medi-skrub fra apoteket? Vask stedet, hvor du har tendens til at få infektionen i mindst 1 minut hver gang du går i bad. Sådan holder jeg min under armen nede, og jeg slipper for konstante penicillin kure, der kun behandler det akutte problem, og ikke løser det.

http://www.kreablogger.dk/

Anmeld Citér

1. november 2017

migxher

Profilbillede for migxher

Jeg hopper med på medi skrub sæbe.

Sådan kom jeg en stafylokokker betændt neglerod til livs i min første graviditet hvor lægen helst ikke ville give mig penicilin.

Jeg vasket 3 gange om dagen, 1 minut hver gang

Anmeld Citér

6. november 2017

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Skouboe skriver:

Har du prøvet at bruge medi-skrub fra apoteket? Vask stedet, hvor du har tendens til at få infektionen i mindst 1 minut hver gang du går i bad. Sådan holder jeg min under armen nede, og jeg slipper for konstante penicillin kure, der kun behandler det akutte problem, og ikke løser det.

Det kan jeg desværre ikke, da de fleste af gangene sidder oppe i næsen,men jeg bruger det når jeg får sår på selve næsen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.