Vildrede

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
8 svar
6 synes godt om
26. oktober 2017

Mille1210

Kære mødre. 

Jeg har en dreng på 3 mdr jeg fuldammer. Han tager fint på og har massere af våde bleer. Jeg ammer ham ca 10 gange om dagen, det afhænger lidt af hvor lange lure han sover. Jeg har den sidste måneds tid oplevet at han fra kl 20 om aften bliver helt ulykkelig og utrøstelig i 2 timer til han til sidst falder i søvn af udmattelse. Jeg oplever også at han vågner efter kl 03 om natten og vil have mad hver time. Jeg mistænker ikke at det er et spring, når det har stået på så længe.

Jeg er kommet i tvivl om det er min mælk der ikke længere mætter ham også han sidst på dagen reagere sådan. For om dagen oplever jeg ikke noget. 

Søger lidt nogle råd til hvad jeg kan gøre eller om der er andre der har stået i sådan en situation før? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. oktober 2017

migxher

Profilbillede for migxher

Det lydersom helt normal baby adfærd det er med sikkerhed en fase, men det kan godt være super hårdt. Hæng i !

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Mille1210

migxher skriver:

Det lydersom helt normal baby adfærd det er med sikkerhed en fase, men det kan godt være super hårdt. Hæng i !

Også selvom det har stået på så længe? 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

migxher

Mille1210 skriver:

Også selvom det har stået på så længe? 

Jep min dreng på 1 år har alle dage været urolig og maraton ammet om aftenen. Han gør det stadig. Jeg tror det skyldes at det er om aftenen og natten at de bearbejder dagens indtryk og derfor bliver urolige. 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Mille1210

migxher skriver:

Jep min dreng på 1 år har alle dage været urolig og maraton ammet om aftenen. Han gør det stadig. Jeg tror det skyldes at det er om aftenen og natten at de bearbejder dagens indtryk og derfor bliver urolige. 

Tak for svar! 

For jeg tænker at hvis min mælk nu ikke mættede ville han så ikke blive sur og ked af det når han spiste og efter han var færdig ved brystet?

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Thea14

Nu ammer jeg ikke selv, men jeg har da stadig opfanget lidt her og der, og overhørte faktisk sundhedsplejersken snakke om lige præcis det problem forleden.

Når vi som mødre bliver trætte, så falder mælkeproduktionen, da kroppen bruger energien anderledes. Helt naturligt bliver vi trætte om aftenen.

Babyer er indrettet sådan, at når mor ikke producerer nok mælk, så vil de gerne spise mere for at øge den produktion.

Altså når man aften og baby vil have mere mad og mor producerer mindre mælk - og så vil baby helt naturlig blive urolig og vil spise oftere. Der er ikke nødvendigvis noget galt med hverken mælk eller baby.

Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det. Sundhedsplejersken jeg overhørte sagde at man enten kæmpede og ammede det oftere, eller man gav efter og gav baby en flaske om aftenen. Umiddelbart tænker jeg at det også må kunne hjælpe lidt på det hvis man kan gøre noget for ikke at være helt energiforladt når man når aften, men så kræver det nok en eftermiddagslur sammen med baby, og der vil de fleste vel hellere andre ting. 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

migxher

Mille1210 skriver:

Tak for svar! 

For jeg tænker at hvis min mælk nu ikke mættede ville han så ikke blive sur og ked af det når han spiste og efter han var færdig ved brystet?

Din mælk mætter lige som den Skal, det er en myte at modermælk pludselig ikke mætter så længe ham har gode bleer, tager på og udvikler sig som han Skal, så er din mælk helt fint. 

Men aften uro er i hvertfald en hel normal ting.

Anmeld Citér

26. oktober 2017

migxher

Thea14 skriver:

Nu ammer jeg ikke selv, men jeg har da stadig opfanget lidt her og der, og overhørte faktisk sundhedsplejersken snakke om lige præcis det problem forleden.

Når vi som mødre bliver trætte, så falder mælkeproduktionen, da kroppen bruger energien anderledes. Helt naturligt bliver vi trætte om aftenen.

Babyer er indrettet sådan, at når mor ikke producerer nok mælk, så vil de gerne spise mere for at øge den produktion.

Altså når man aften og baby vil have mere mad og mor producerer mindre mælk - og så vil baby helt naturlig blive urolig og vil spise oftere. Der er ikke nødvendigvis noget galt med hverken mælk eller baby.

Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det. Sundhedsplejersken jeg overhørte sagde at man enten kæmpede og ammede det oftere, eller man gav efter og gav baby en flaske om aftenen. Umiddelbart tænker jeg at det også må kunne hjælpe lidt på det hvis man kan gøre noget for ikke at være helt energiforladt når man når aften, men så kræver det nok en eftermiddagslur sammen med baby, og der vil de fleste vel hellere andre ting. 

Ah den holder altså ikke helt hvis min mælkeproduktion fald hver gang jeg var træt så ville jeg ingen mælk have da jeg efterhånden er kronisk træt, jeg ammer forsat hver 2. Time og min søn er 1 år. Der skal faktisk utrolig meget til før mælkeproduktionen påvirkes.

Aftenuro derimod er helt normalt og mange babyer tanker op til natten ved at amme ofte om aftenen.

Anmeld Citér

27. oktober 2017

tarkoflen

Jeg kan virkelig anbefale dig at skrive til ammenet på facebook. Der sidder de sødeste frivillige ammevejledere parat til at svare på spørgsmål mandag formiddag fra kl 10.00 og torsdag aften fra kl. 20. De har virkelig hjulpet mig meget! Og jeg tror de kan give dig noget ro i at du ikke mangler mælk. 

Kram til dig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+