Nu ammer jeg ikke selv, men jeg har da stadig opfanget lidt her og der, og overhørte faktisk sundhedsplejersken snakke om lige præcis det problem forleden.
Når vi som mødre bliver trætte, så falder mælkeproduktionen, da kroppen bruger energien anderledes. Helt naturligt bliver vi trætte om aftenen.
Babyer er indrettet sådan, at når mor ikke producerer nok mælk, så vil de gerne spise mere for at øge den produktion.
Altså når man aften og baby vil have mere mad og mor producerer mindre mælk - og så vil baby helt naturlig blive urolig og vil spise oftere. Der er ikke nødvendigvis noget galt med hverken mælk eller baby.
Jeg ved ikke hvad man kan gøre ved det. Sundhedsplejersken jeg overhørte sagde at man enten kæmpede og ammede det oftere, eller man gav efter og gav baby en flaske om aftenen. Umiddelbart tænker jeg at det også må kunne hjælpe lidt på det hvis man kan gøre noget for ikke at være helt energiforladt når man når aften, men så kræver det nok en eftermiddagslur sammen med baby, og der vil de fleste vel hellere andre ting.
Anmeld
Citér