Erfaringer ønskes!!!! - befrugtning og ÆO :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.746 visninger
10 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
25. oktober 2017

Anonym trådstarter

Vi er igang med vores første IVF/ICSI forsøg efter 5 mislykkede IUI. Jeg fik målt mit AMH til omkring 26, og jeg havde mange fine follikler ved første scanning. Alt så godt ud, det eneste vi "døjede" med var min skønne mands sædkvalitet, som er lidt under gennemsnittet. Jeg blev scannet til omkring 10 store follikler ved sidste scanning inden ÆU, men der blev "kun" taget 7 æg ud. Dette blev jeg lidt ærgerlig over, da jeg havde håbet på lidt flere, men pyt - 7 er jo rigtig fint. 

MEN nu her til morgen, hvor jeg skulle ringe ind og høre, hvor mange der er befrugtet, får jeg en besked, som jeg slet ikke kan forholde mig til og som har slået al håb helt ud af mig  Der var kun ét æg, der var befrugtet (ICSI) - resten var umodne! Tør slet ikke håbe på, at det deler sig som det skal eller at det bliver til en graviditet  

Er der nogen, som har nogle erfaringer - gode som dårlige???? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2017

Anonym trådstarter

Slet ingen? 

Anmeld Citér

25. oktober 2017

TLO

Har ikke selv oplevet så mange umodne æg, men som garvet 8 *æu vil jeg ikke bare hoppe forbi - måske du kan bruge mine tanker som input ift samtale fremadrettet med klinikken, altså hvis det bliver nødvendigt

Du skriver mange store, men måske dine follikler skal have et nøk mere, inden du får æu. Ellers så tænker jeg at et andet hormonpræparat skal forsøges for at se om det giver flere modne.

Det er møg hårdt at være i behandling, men ro på, det er jeres første ivf, så lægen skal lige have tunet behandlingen ind til din krop.

Stort kram

Anmeld Citér

25. oktober 2017

FruSteffensen

Enig med TLO ovenfor. Det er skide hårdt at have været så meget igennem med hormoner, scanninger og udtagning og så stå med et resultat som bare ikke er som man håbede på. Men ro på - 1. runde er altid en testrunde hvor de lærer en masse om din krop og hvordan den reagerer, som de ikke kan se ud fra blodprøver, scanninger med mere, og den viden bruger de til at tilpasse runde 2 med.

At nogen så er heldige at blive gravide i testrunden, er bare dejligt for dem. Vi andre må trække luften heeelt ned i maven, tude lidt, slå lidt koldt vand i blodet og så se fremad mod næste forsøg.

Jeg har været gennem 2 ægudtagninger og 2 oplægninger. Som dig fik jeg taget 7 æg ud begge gangen, men æggene fra 1. runde var noget juks der ikke delte sig særlig flot. På dag 3 var der et enkelt æg på 5 celler som på INGEN måde var prangende, men som blev sat op fordi der vel trods alt var en teoretisk mulighed for at det ville blive til noget. Det blev det ikke. Og jeg var knust.

I 2. runde fastholdt de den korte behandling, men jeg skiftede hormonpræparat, og det hjalp gevaldigt på æggene. De var stadig ikke superæg, og der var ingen til frys, men der var 2 der var af fornuftig kvalitet og som blev sat op. 1 satte sig fast og jeg har termin om 14 dage.

Jeg ved hvor slået ud og ked af det du er. Giv dig selv lov til at sørge over dine bristede forhåbninger for denne runde, men forsøg så at lægge det lidt bag dig, og se i stedet frem mod næste forsøg - hvis altså ikke miraklet sket og du bliver gravid - og vid at der kan være stor forskel fra måned til måned og lægerne er i min erfaring sindssygt dygtige

Anmeld Citér

25. oktober 2017

Anonym trådstarter

TLO skriver:

Har ikke selv oplevet så mange umodne æg, men som garvet 8 *æu vil jeg ikke bare hoppe forbi - måske du kan bruge mine tanker som input ift samtale fremadrettet med klinikken, altså hvis det bliver nødvendigt

Du skriver mange store, men måske dine follikler skal have et nøk mere, inden du får æu. Ellers så tænker jeg at et andet hormonpræparat skal forsøges for at se om det giver flere modne.

Det er møg hårdt at være i behandling, men ro på, det er jeres første ivf, så lægen skal lige have tunet behandlingen ind til din krop.

Stort kram

Tak for svaret! 

Jeg håber på at det er et guldæg der er befrugtet, og ellers håber jeg de ændre behandlingen næste gang  

Kan ikke lade være med at tænke, om det er mine æg der er dårlige, når vi nu også har 5 IUI forsøg bag os  

Anmeld Citér

25. oktober 2017

Anonym trådstarter

FruSteffensen skriver:

Enig med TLO ovenfor. Det er skide hårdt at have været så meget igennem med hormoner, scanninger og udtagning og så stå med et resultat som bare ikke er som man håbede på. Men ro på - 1. runde er altid en testrunde hvor de lærer en masse om din krop og hvordan den reagerer, som de ikke kan se ud fra blodprøver, scanninger med mere, og den viden bruger de til at tilpasse runde 2 med.

At nogen så er heldige at blive gravide i testrunden, er bare dejligt for dem. Vi andre må trække luften heeelt ned i maven, tude lidt, slå lidt koldt vand i blodet og så se fremad mod næste forsøg.

Jeg har været gennem 2 ægudtagninger og 2 oplægninger. Som dig fik jeg taget 7 æg ud begge gangen, men æggene fra 1. runde var noget juks der ikke delte sig særlig flot. På dag 3 var der et enkelt æg på 5 celler som på INGEN måde var prangende, men som blev sat op fordi der vel trods alt var en teoretisk mulighed for at det ville blive til noget. Det blev det ikke. Og jeg var knust.

I 2. runde fastholdt de den korte behandling, men jeg skiftede hormonpræparat, og det hjalp gevaldigt på æggene. De var stadig ikke superæg, og der var ingen til frys, men der var 2 der var af fornuftig kvalitet og som blev sat op. 1 satte sig fast og jeg har termin om 14 dage.

Jeg ved hvor slået ud og ked af det du er. Giv dig selv lov til at sørge over dine bristede forhåbninger for denne runde, men forsøg så at lægge det lidt bag dig, og se i stedet frem mod næste forsøg - hvis altså ikke miraklet sket og du bliver gravid - og vid at der kan være stor forskel fra måned til måned og lægerne er i min erfaring sindssygt dygtige

Mange tak for svaret 

Jeg håber du har ret i, at de kan få rettet lidt i behandlingen næste gang  Eller at det er et godt æg, som deler sig som det skal til i morgen! 

Stort tillykke 

Det er bare skide hårdt!!  Jeg håber inderligt det lykkes for os denne gang, vil nødig igennem en ÆU igen 

Anmeld Citér

25. oktober 2017

Baby-Crazy

Jeg har været igennem 2 ICSI forsøg. 1. Gang var der 5 æg, men kun to var modne. Men de blev desværre ikke befrugtet. Derfor var der ikke æg til oplægning

2. Gang fik jeg taget 6 æg ud. Denne gang var kun ét modent ægget blev dog befrugtet og lagt op. Desværre endte det ikke i graviditet

Jeg håber jeg snart går 3. Gang i møde og at min lægen er blevet klogere på hvordan vi kan modne mine æg bedre

Det er pisse hårdt at være igennem! Men man formår at kæmpe videre

Held og lykke med projekt baby

Anmeld Citér

25. oktober 2017

Anonym trådstarter

Baby-Crazy skriver:

Jeg har været igennem 2 ICSI forsøg. 1. Gang var der 5 æg, men kun to var modne. Men de blev desværre ikke befrugtet. Derfor var der ikke æg til oplægning

2. Gang fik jeg taget 6 æg ud. Denne gang var kun ét modent ægget blev dog befrugtet og lagt op. Desværre endte det ikke i graviditet

Jeg håber jeg snart går 3. Gang i møde og at min lægen er blevet klogere på hvordan vi kan modne mine æg bedre

Det er pisse hårdt at være igennem! Men man formår at kæmpe videre

Held og lykke med projekt baby

Håber ikke vi skal igennem så mange forsøg   
Jeg håber jeres 3. forsøg er lykkens gang! 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

Anonym trådstarter

Lille opdatering: 

Har lige fået lagt et rigtig fint æg op her til morgen! Krydser alt hvad jeg overhovedet kan komme til og håber det ender godt 

Anmeld Citér

26. oktober 2017

FruSteffensen

Anonym skriver:

Lille opdatering: 

Har lige fået lagt et rigtig fint æg op her til morgen! Krydser alt hvad jeg overhovedet kan komme til og håber det ender godt 

Dejligt at høre. Jeg krydser fingre for jer

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.