Trææææææt !!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.308 visninger
5 svar
1 synes godt om
24. oktober 2017

hautecouture

Hold nu KÆFT hvor er jeg træt! Og det har jeg været i snart 10 måneder 

Altså, jeg husker bare tiden da storesøster var lille som HELT anderledes. Hun sov lynhurtigt igennem, hun var på intet tidspunkt plaget af tandpine, ørepine, hård mave osv. - ikke engang da hun fik skoldkopper var hun specielt plaget. Udover hun sov godt og tungt så kunne hun også falde i søvn overalt. Hvis hun var træt, så lukkede hun bare øjnene og plim; så sov hun 

Nu skal jeg fandme love for vi har fået en baby   Lillesøster skriger 24/7 (sådan føles det i al fald) - hvis ikke det er ørerne, så er det tænderne, mavekneb eller overtræthed - for nå ja, hun er MEGA dårlig til at falde i søvn.  Det lyder ikke så slemt på skrift, men det er forfærdeligt lige for tiden med det skrigeri - vi har en storesøster som "savner tiden før lillesøster" og en far der "nogle gange er tæt på at fortryde vi fik nr 2" og så mig...  der bare drikker kaffe som aldrig før og går med tændstikker i øjnene hvis jeg ikke får min formiddagslur (på MIN. 2 timer) - luren om morgenen/formiddagen kan jeg da heldigvis få nu hvor lillesøster er startet i dagpleje, shit det er lækkert  Til gengæld starter jeg på job mandag - og selvom jeg, rent mentalt, er virkelig klar og glæder mig til at komme tilbage, så frygter jeg virkelig for hvordan jeg overhovedet skal hænge sammen?! Haha. Please, sig det her går over!! - og gerne inden hun  fylder 2 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2017

klokkeblomsten85

hautecouture skriver:

Hold nu KÆFT hvor er jeg træt! Og det har jeg været i snart 10 måneder 

Altså, jeg husker bare tiden da storesøster var lille som HELT anderledes. Hun sov lynhurtigt igennem, hun var på intet tidspunkt plaget af tandpine, ørepine, hård mave osv. - ikke engang da hun fik skoldkopper var hun specielt plaget. Udover hun sov godt og tungt så kunne hun også falde i søvn overalt. Hvis hun var træt, så lukkede hun bare øjnene og plim; så sov hun 

Nu skal jeg fandme love for vi har fået en baby   Lillesøster skriger 24/7 (sådan føles det i al fald) - hvis ikke det er ørerne, så er det tænderne, mavekneb eller overtræthed - for nå ja, hun er MEGA dårlig til at falde i søvn.  Det lyder ikke så slemt på skrift, men det er forfærdeligt lige for tiden med det skrigeri - vi har en storesøster som "savner tiden før lillesøster" og en far der "nogle gange er tæt på at fortryde vi fik nr 2" og så mig...  der bare drikker kaffe som aldrig før og går med tændstikker i øjnene hvis jeg ikke får min formiddagslur (på MIN. 2 timer) - luren om morgenen/formiddagen kan jeg da heldigvis få nu hvor lillesøster er startet i dagpleje, shit det er lækkert  Til gengæld starter jeg på job mandag - og selvom jeg, rent mentalt, er virkelig klar og glæder mig til at komme tilbage, så frygter jeg virkelig for hvordan jeg overhovedet skal hænge sammen?! Haha. Please, sig det her går over!! - og gerne inden hun  fylder 2 

Det kunne lige så godt have været mig der skrev det du skriver.

Min ældste er 5 og min den yngste er 2.

Den store var så men som lille. Men lillesøster er total modsat storesøsteren. Lillesøster sover stadig ikke igennem om natten. Hun skriger over ingen ting. 

Jeg er blevet alene med Mine piger. Min mor kommer og passer lillesøster engang imellem så jeg kan bruge noget tid på den store. 

Min eks og jeg tænkte også engang imellem at vi skulle ikke have haft en 2er. Da den Bette var helt lille sov hun først kl. 1 om natten og storesøster vågnede kl.5. Puha det var hårdt. Min eks kørte på job kl.5.30. Min krop lærte at leve med lidt søvn. Det var rigtig hårdt da jeg skulle starte på job.Men jeg elsker Mine børn og kan ikke undvære dem.

Anmeld Citér

24. oktober 2017

Hullahop92

Herhjemme er det omvendt.  Storebror var det mest 'besværlige' barn, der hverken gad sove, bruge sut eller noget som helst andet end at skrige eller hænge i mors babs 24/7. Det var derfor med en vis ængstelse, da jeg halvandet år senere stod med en positiv test igen, men lillesøster har bare vist sig at være så nem! Jeg kan nu endelig sætte mig ind i glæderne ved at være på barsel - denne gang er det ikke bare ren overlevelse... Nå, men min pointe er: Ja, det er rockerhårdt med den slags børn! Men det bliver altså bedre. Her blev det mærkbart bedre efter han begyndte i institution og endnu mere efter jeg holdt op med at amme. Så hold ud! 

Anmeld Citér

27. oktober 2017

hautecouture

Tak for jeres svar  Lillesøster har ladet op til idag (fredag) ved, for første gang i maaaaange måneder at sove 10 timer uden at vågne  Så lige nu kan hele huset gå på vandet og alt er godt, håber det betyder begyndelsen på enden til alt det natteroderi/skrigeri 

Anmeld Citér

27. oktober 2017

frkchili

Føler med dig! Har ikke selv nogen unger (endnu), men gruer lidt for det dér søvnunderskud, når den tid kommer. Tror bare du må tage en dag ad gangen, når nu du starter på job igen, og så må du og manden være gode til at afløse hinanden, så I skiftes til at få en god nattesøvn. 

Og med de smukke øjne er hun sikkert også svær at være træt af i særlig lang tid ad gangen ��

Anmeld Citér

27. oktober 2017

hautecouture

frkchili skriver:

Føler med dig! Har ikke selv nogen unger (endnu), men gruer lidt for det dér søvnunderskud, når den tid kommer. Tror bare du må tage en dag ad gangen, når nu du starter på job igen, og så må du og manden være gode til at afløse hinanden, så I skiftes til at få en god nattesøvn. 

Og med de smukke øjne er hun sikkert også svær at være træt af i særlig lang tid ad gangen ��

Hun sov faktisk 10 timer uden at vågne i nat (for første gang i MANGE måneder), så lige i dag er hun jordens dejligste unge, haha - men ja, det er røvhårdt. Én ting er, at skulle være oppe eksempelvis fra 02.30-05.15 om natten - noget andet er, når de timer så er ét langt skrigeri fra baby. Så er man både udmattet fysisk og mentalt. Altså jeg har jo travet køkkenet og stuen rundt med en skrigende baby mens jeg selv har grædt af ren udmattelse og frustration ! Puha altså, haha. Men så er det jo godt, at når de så endelig stopper og sender et kærligt smil, så er alt glemt igen 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.