Rhesus negativ

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

296 visninger
3 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. oktober 2017

Sabrinasej@live.dk

Jeg er en smule forvirret. Min blodtype er rhesus negativ, det har jeg dog først fundet ud af efter jeg fik foretaget mig en abort. Af den grund viste jeh naturligvis ikke, at jeg skulle have en anti-D indsprøjtning. Nu står jeg og er gravid i 6+3 "ønskebarn" og er en smule nervøs over hvad dette nu har betydning for mig. Er der større risiko for at få et udviklingshæmmet barn, downsyndrom eller gulsots? Kan nogle gøre mig lidt klogere?

snakkede med min læge inden jeg blev gravid og fortalte, at jeg ikke havde fået den anti- D hvortil hun sagde, at det ikke havde nogle betydning og heller for fremtiden med børn, da der mere eller mindre er kommer styr på alt nu. Meeeeeen? 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

24. oktober 2017

OscarMor

Profilbillede for OscarMor

Hej,

Jeg er også Rhesus Negativ, og fik min søn for 3 måneder siden 
Jeg fik at vide at der ikke er nogen forhøjet risiko for at få et barn som har downs syndrom, eller et udviklingshæmmet barn, når man er rhesus negativ. Lægerne tager en blodprøve af barnet i graviditetsuge 25. Hvis barnet også har blodtypen Rhesus negativ så skal der ikke foretages noget. Derimod hvis dit barn har rhesus positiv og du er rhesus negativ, kan du danne antistoffer mod dit barn. For at du ikke danner antistoffer mod dit barn får du denne anti-D indsprøjtning. 

At du ikke fik en anti-d indsprøjtning ved din abort, tror jeg ikke har nogen vindvirkning på denne graviditet (jeg har dog ikke haft en abort, men jeg spørger meget. Så jeg spurt lægen )

Jeg vil ikke være nervøs hvis jeg var dig. Jeg kan dog godt forstå din bekymring, jeg har selv haft den   

Og STORT Tillykke med den lille nye guldklump!  

Anmeld Citér

24. oktober 2017

Panther

Profilbillede for Panther

Hvis din abort var før uge 8 (mener jeg), så behøvede du ikke at få anti-d. Og som en anden skriver, gives det grundet antistoffer, der kan produceres hos moderen, hvis fosteret er rhesus positivt, hvilket potentielt kan sætte den næstfølgende graviditet i fare.

Du skal bare huske at få tjekket blodtype på barnet ved din læge.

Anmeld Citér

24. oktober 2017

Sabrinasej@live.dk

MiaNielsen skriver:

Hej,

Jeg er også Rhesus Negativ, og fik min søn for 3 måneder siden 
Jeg fik at vide at der ikke er nogen forhøjet risiko for at få et barn som har downs syndrom, eller et udviklingshæmmet barn, når man er rhesus negativ. Lægerne tager en blodprøve af barnet i graviditetsuge 25. Hvis barnet også har blodtypen Rhesus negativ så skal der ikke foretages noget. Derimod hvis dit barn har rhesus positiv og du er rhesus negativ, kan du danne antistoffer mod dit barn. For at du ikke danner antistoffer mod dit barn får du denne anti-D indsprøjtning. 

At du ikke fik en anti-d indsprøjtning ved din abort, tror jeg ikke har nogen vindvirkning på denne graviditet (jeg har dog ikke haft en abort, men jeg spørger meget. Så jeg spurt lægen )

Jeg vil ikke være nervøs hvis jeg var dig. Jeg kan dog godt forstå din bekymring, jeg har selv haft den   

Og STORT Tillykke med den lille nye guldklump!  

Tusind tak for respons. Har fået en større ro  

stort tillykke med din søn! Hvor er det dejligt!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.