Bider i brystvorten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

274 visninger
5 svar
1 synes godt om
23. oktober 2017

RL2017

Profilbillede for RL2017

Min datter er begyndt at bide i brystvorten under amning, og da hun har to tænder i undermunden, er det meget smertefuldt for mig. Det er primært om aftenen, når hun ikke gider vente på nedløb mere, men det er en ond cirkel, for det går jo ikke hurtigere af, at jeg bliver anspændt pga smerten. Eller når hun er ved at være færdig, men ikke helt, for hun bliver tosset, hvis jeg tager hende fra.

Nogle med gode råd eller opmuntrende ord? Hun er knap 8 måneder, så jeg synes ikke, at vi er helt klar til at stoppe amningen. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

23. oktober 2017

Millemor1

Profilbillede for Millemor1
RL2017 skriver:

Min datter er begyndt at bide i brystvorten under amning, og da hun har to tænder i undermunden, er det meget smertefuldt for mig. Det er primært om aftenen, når hun ikke gider vente på nedløb mere, men det er en ond cirkel, for det går jo ikke hurtigere af, at jeg bliver anspændt pga smerten. Eller når hun er ved at være færdig, men ikke helt, for hun bliver tosset, hvis jeg tager hende fra.

Nogle med gode råd eller opmuntrende ord? Hun er knap 8 måneder, så jeg synes ikke, at vi er helt klar til at stoppe amningen. 

Min ældste søn havde også en periode hvor han bed. Han fik tænder tidligt, og da han begyndte at bide tog jeg ham fra - lillefinger i mundvigen og brystvorten ud også sagde jeg at det måtte han godt nok ikke gøre! Så kunne han godt blive lidt ked af det, men ville så gerne ligges til igen. Efter nogle gange stoppede han med at bide  

Anmeld Citér

23. oktober 2017

anna111

Profilbillede for anna111

Her fik jeg af vide jeg skulle skrige højt av hver gang h+n bed da de så ville blive forskrækket og finde ud af at det ikke var en rar ting at gøre 

Anmeld Citér

23. oktober 2017

Julletullemor

Profilbillede for Julletullemor
anna111 skriver:

Her fik jeg af vide jeg skulle skrige højt av hver gang h+n bed da de så ville blive forskrækket og finde ud af at det ikke var en rar ting at gøre 

Åh, det skal man være lidt varsom med - nogle børn bliver simpelthen så forskrækkede at de nægter at tage brystet igen, fordi de kommer til at forbinde det med noget ubehageligt. 

Anmeld Citér

24. oktober 2017

MysteriousAngel

Profilbillede for MysteriousAngel

Jeg skreg ofte og råbte nej.. så tog jeg hende fra og lod hende ikke få mere lige i den omgang. Så kunne hun godt få 15 min senere men det var vigtigt for mig, at signalere at det ikke var rart. Efter en 3 ganges tid så stoppede hun for hun fandt jo ud af at hun ikke fik mere babs lige der ved det. Jeg ammede så til hun var knap 2. Og det her er sket alle de 3 gange jeg har ammet så der er ikke sket nogen skade. Faktisk har jeg måtte tvinge dem til at lade være med at få babs til sidst..

Anmeld Citér

24. oktober 2017

Dorthe1986

Profilbillede for Dorthe1986
Mor til Emil og Ella

Jeg synes man skal være meget varsom med at råbe op og skrige og alt det der. For de er så små at de ikke forstår det. Min pige er 15 måneder og bliver stadig ammet og hun har 12 tænder. Hun har bidt mig måske 5 gange (tror endda det er mindre). Der har jeg blot fået hende til at slippe ved lige at få en finger en, så vakuumet forsvandt og imens sagt stille, hov du må da ikke bide mor. Så har jeg rettet lidt på hende og lagt hende til igen og hun fortsatte ikke med at bide, der kunne nemt gå lang tid.

Jeg tænker det må have samme effekt som at råbe højt. At man lige stopper amningen, taler stille og lægger til igen. For der lærer de vel også at amningen bliver afbrudt og det er heller ikke altid lige skægt

Det at råbe højt, udsætte amning osv, er en form for konsekvens-opdragelse (i mangel af bedre ord), som jeg ikke tænker er særlig anvendelig til så små børn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.