Arbejde, 17 år og gravid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
5 svar
13 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. oktober 2017

Bby00

Profilbillede for Bby00

Hej allesammen. Jeg er 17 år og er gravid i uge 14, jeg skal have mig et arbejde, ellers kan jeg og min kæreste ikke få mad på bordet, da jeg bor hos ham og vi fra den 27/10/17 ikke får en eneste krone til noget som helst, fordi han fylder 18 og hans far ikke giver madpenge mere. Men jeg skriver her fordi jeg vil spørge jer om det er muligt for mig at få et arbejde hvis jeg siger til jobsamtalen at jeg er gravid? Vil ikke blande kommunen ind i for meget mere end højst nødvendigt og er derfor selv nød til at finde ud af penge.. (min mor giver mig ingen penge og hvis jeg vil have hende til at betale min mad kan jeg jo bare tage hjem) 

knus en pige der er lidt på bar bund.. 

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

22. oktober 2017

Smølfine123

Profilbillede for Smølfine123
Bby00 skriver:

Hej allesammen. Jeg er 17 år og er gravid i uge 14, jeg skal have mig et arbejde, ellers kan jeg og min kæreste ikke få mad på bordet, da jeg bor hos ham og vi fra den 27/10/17 ikke får en eneste krone til noget som helst, fordi han fylder 18 og hans far ikke giver madpenge mere. Men jeg skriver her fordi jeg vil spørge jer om det er muligt for mig at få et arbejde hvis jeg siger til jobsamtalen at jeg er gravid? Vil ikke blande kommunen ind i for meget mere end højst nødvendigt og er derfor selv nød til at finde ud af penge.. (min mor giver mig ingen penge og hvis jeg vil have hende til at betale min mad kan jeg jo bare tage hjem) 

knus en pige der er lidt på bar bund.. 

Ikke for at lyde hård ... men du havde ikke overvejet jeres økonomi før du blev gravid?

Måske er løsningen at bide i det sure æble og tage imod hjælp hjemmefra. .. også hvis det betyder at flytte hjem i et stykke tid. 

Det er overvældende selv for voksne med uddannelse og job at blive forældre. Du kan bruge al den hjælp du har brug for. 

Ellers tag fat i mødrehjælpen.

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Smølfine123

Profilbillede for Smølfine123

Og hvis jeres økonomiske situation er så elendig for tiden - og I er så unge...... hvorfor fik du så ikke en abort ..? 

Jeg undrer mig bare

Anmeld Citér

22. oktober 2017

FruSteffensen

Profilbillede for FruSteffensen

Jeg ville ikke skrive noget om det i ansøgningerne, men fortælle det som noget af det første til samtalerne. Her er det så vigtigt at du har forberedt en god speak om hvorfor din graviditet ikke vil være til hinder for jobbet osv. Men ærligt tænker jeg at dine chancer er små.

Jeg tror nu du skal tage fat i kommunen inden så længe. Du skal under alle omstændigheder blande dem ind i det når du skal på barsel, hvis du ikke meget hurtigt får et fuldtidsjob.

Hvad med din kæreste? Han skal vel også have sig et job?

Anmeld Citér

22. oktober 2017

NCB89

Profilbillede for NCB89

Måske du har ok chance for at finde arbejde her op til jul, hvor der ofte søges efter juleassistancer på en del timer. Her tænker jeg ikke din graviditet vil betyde noget, når det er en kortvarig ansættelse. Der forventes også sjældent erfaring

Anmeld Citér

22. oktober 2017

StineW79

Profilbillede for StineW79

Måske du ka melde dig ind i et vikar berue, endten med noget rengøring eller som hjemmehjælper. 

Gå med aviser/reklamer.

Jeg tænker dog, det kommer til at knibe med, at opnå nok timer inden barsel, så ved ik hva du ka få af barselspenge. Vh Stine 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.