Nakkefoldsscanning nervøs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

485 visninger
9 svar
5 synes godt om
17. oktober 2017

Tante15

Profilbillede for Tante15

Jeg skal til Nakkefoldsscanning i denne uge og må erkende, at jeg er noget nervøs grundet min alder denne gang. Jeg forsøger ikke at tage sorger på forskud, men jeg ved også godt, at det er muligt med dårlige tal, når man er 38 år. Jeg har bare ikke tidligere haft de samme bekymringer, men måske det kommer med alderen. Grundet disse overvejelser er det en hemmelighed for omgivelserne, da jeg gerne vil have overstået Nakkefoldsscanning før vi deler det med andre.  Jo tættere vi kommer på dagen, jo mere frygter jeg det. 

Jeg ved godt, at det ikke giver mening, da jeg jo ikke har fået dårlige tal og ikke kender svaret endnu. 

Er der andre, som har de samme tanker/ bekymringer?

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. oktober 2017

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Tillykke med graviditeten 

jeg blev gravid i 2011 og endte desværre med en MA som blev opdaget til NF 12+6 og fik en udskrabning i 34 års fødselsdaggave 

i 2013 var jeg gravid igen, ( naturligt efter et år i behandling) og var også bange for tallet til NF. vi fik tallet 1:542 hvilket var fint for os efter det vi havde været igennem, og kort fortalt fik vi en sund og rask pige i oktober 2013 

blev ( mirakuløst) gravid igen i 2014, da min datter var 1 år, og havde allerede forberedt mig på at det ville blive et endnu dårligere tal til NF og en moderkagebiosi.... Da jeg nu var 37 år... 

MEN tallet var 1:1777 og jeg fik en sund og rask dreng da jeg var 38 år  

Nu er jeg 40 med to skønne og aktive børn på 2 og 4 år, Kan godt forstå du er meget nervøs men det er bestemt ikke sikker at der er noget galt bare fordi du har en høj alder... 

Sender alle bedste tanker til dig  

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Mullemee

Profilbillede for Mullemee

Jeg fik min sidste, da jeg var 36. Mit tal var ikke ret godt, så jeg blev tilbudt en moderkagebiopsi. Det takkede jeg ja tak til. Det gjorde ikke ret ondt, det føltes som om, at det var en sygeplejerske, der var dårlig til at tage en blodprøve der stak, hvor man godt kan mærke det nive lidt. Jeg fik svar tilbage på, at alting var fint. Har I dag en skøn pige på 3,5. Så lad dig ikke slå ud, hvis tallet ikke er perfekt. Der er mange andre måder at teste på i dag. Pøj pøj til dig. 

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Tante15

Inger skriver:

Tillykke med graviditeten 

jeg blev gravid i 2011 og endte desværre med en MA som blev opdaget til NF 12+6 og fik en udskrabning i 34 års fødselsdaggave 

i 2013 var jeg gravid igen, ( naturligt efter et år i behandling) og var også bange for tallet til NF. vi fik tallet 1:542 hvilket var fint for os efter det vi havde været igennem, og kort fortalt fik vi en sund og rask pige i oktober 2013 

blev ( mirakuløst) gravid igen i 2014, da min datter var 1 år, og havde allerede forberedt mig på at det ville blive et endnu dårligere tal til NF og en moderkagebiosi.... Da jeg nu var 37 år... 

MEN tallet var 1:1777 og jeg fik en sund og rask dreng da jeg var 38 år  

Nu er jeg 40 med to skønne og aktive børn på 2 og 4 år, Kan godt forstå du er meget nervøs men det er bestemt ikke sikker at der er noget galt bare fordi du har en høj alder... 

Sender alle bedste tanker til dig  

Tak for svar - det giver håb, og har lige brug for at høre, at man godt kan få et godt svar, trods alder.

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Tante15

Mullemee skriver:

Jeg fik min sidste, da jeg var 36. Mit tal var ikke ret godt, så jeg blev tilbudt en moderkagebiopsi. Det takkede jeg ja tak til. Det gjorde ikke ret ondt, det føltes som om, at det var en sygeplejerske, der var dårlig til at tage en blodprøve der stak, hvor man godt kan mærke det nive lidt. Jeg fik svar tilbage på, at alting var fint. Har I dag en skøn pige på 3,5. Så lad dig ikke slå ud, hvis tallet ikke er perfekt. Der er mange andre måder at teste på i dag. Pøj pøj til dig. 

Tak for svar - vil helt sikkert tænke på dit eksempel, hvis jeg får dårlige tal og huske på, at det ikke betyder, at der er noget galt, og det stadig er muligt, at alt er fint. 

Anmeld Citér

21. oktober 2017

CKJ

Profilbillede for CKJ

Jeg fik også et dårligt tal her i maj måned, men skulle efter sigende vente en sund dreng 

hvordan gik din scanning så?? 

Anmeld Citér

21. oktober 2017

Tante15

CKJ skriver:

Jeg fik også et dårligt tal her i maj måned, men skulle efter sigende vente en sund dreng 

hvordan gik din scanning så?? 

Det gik betydeligt bedre end frygtet - det så fint ud og hun delte tal ind i kategori høj eller lav risiko. ( ved ikke tallet) Jeg fik et tal med lav risiko, så nu tør jeg godt fortælle omverdenen det

Anmeld Citér

21. oktober 2017

Mortilenengel17

Profilbillede for Mortilenengel17
Tante15 skriver:

Jeg skal til Nakkefoldsscanning i denne uge og må erkende, at jeg er noget nervøs grundet min alder denne gang. Jeg forsøger ikke at tage sorger på forskud, men jeg ved også godt, at det er muligt med dårlige tal, når man er 38 år. Jeg har bare ikke tidligere haft de samme bekymringer, men måske det kommer med alderen. Grundet disse overvejelser er det en hemmelighed for omgivelserne, da jeg gerne vil have overstået Nakkefoldsscanning før vi deler det med andre.  Jo tættere vi kommer på dagen, jo mere frygter jeg det. 

Jeg ved godt, at det ikke giver mening, da jeg jo ikke har fået dårlige tal og ikke kender svaret endnu. 

Er der andre, som har de samme tanker/ bekymringer?

Jeg er "ung" fik et virkelig højt tal så der var virkelig lav risiko.

men til md var hun blevet dødsyg af noget andet ig vi endte med at miste hende.

det jeg vil fortælle er at man kan aldrig vise sig sikker, uanset om man får gode/dårlige tal. Så jeg ville nok bare prøve at nyde graviditeten uanset hvad og tag en dag af gangen..

Anmeld Citér

22. oktober 2017

VA

Profilbillede for VA

Jeg havde det fuldstændig på samme måde som dig. Jeg er også 38 og er gravid med mit 3. barn. De første 2 gange tænkte jeg overhovedet ikke over nakkefoldsskanningen, men denne gang fyldte det meget mere og det var udelukkende på grund af min alder.

Men jeg var til NF i torsdags og fik tallet 1:649, så jeg var rigtig lettet.

Husk at alderen trods alt kun udgør en enkelt faktor i udregningen af risikoen 

Anmeld Citér

22. oktober 2017

Tante15

VA skriver:

Jeg havde det fuldstændig på samme måde som dig. Jeg er også 38 og er gravid med mit 3. barn. De første 2 gange tænkte jeg overhovedet ikke over nakkefoldsskanningen, men denne gang fyldte det meget mere og det var udelukkende på grund af min alder.

Men jeg var til NF i torsdags og fik tallet 1:649, så jeg var rigtig lettet.

Husk at alderen trods alt kun udgør en enkelt faktor i udregningen af risikoen 

Det er underligt, som alderen kunne fylde inden, og er lettet nu og har to børn, som vi endelig turde fortælle, at der kommer en lillebror/søster med termin 01.05.18 

Tillykke med graviditeten, og kan regne ud, at du også må have termin omkring maj

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.