Hvad er chancen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.130 visninger
7 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. oktober 2017

Anonym trådstarter

Jeg har i dag været til gennemskylning af mine æggeledere, OG den ene er lukket. 

Hvad så nu, lægen sagde jeg stadig har over 50% chance for at blive gravid, men det var også kun det jeg fik af vide selvom jeg havde 100 spørgsmål, men det havde han ikke tid til da den anden læge var syg 

Når du den ene er lukket for jeg så stadig positive ægløsningtest hvis det er i den jeg har ægløsning i? Hvor tit for jeg nu ægløsning, er der ikke noget med at hver æggestok skiftes til at få ægløsning? 

Andre som er blevet gravide naturligt på kun en æggeleder? Eller skulle i igennem behandling før dette lykkedes? 

Hvor tit i måneden skal man tage ægløsningstest? 

Undskyld de mange spørgsmål, men aner ikke ellers hvor jeg skulle få infomatonen fra :-) 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2017

Maxeza

Svar sakset fra et andet sted på nettet 

Bliver simpelthen nødt til at svare på din tråd, for jeg er en af dem der er blevet gravide på min "lukkede side" :-) Jeg har været i fertilitetsbehandling det meste af det her år (har PCOS og dermed ingen ægløsning), og i starten af året var jeg tilknyttet en klinik, der ikke inseminerede når jeg fik æg på højre side, da den er fuldstændig lukket (har været igennem både HSU og HSG, og der er ingen gennemgang). I sommer skiftede jeg til en anden klinik (af helt andre grunde), og her sagde de at de altid inseminerede, når der var æg på den side der var lukket, for de så altså at den anden gik ind og tog ægget (han snakkede noget om bughulen - men spørg mig ikke hvordan det fungerer). Men summasumarum er at i september blev jeg insemineret med to æg på den lukkede side (og NEJ der gemte sig ingen æg/folikler på den anden side, det blev tjekket grundigt) og i dag er jeg gravid :-)

Så tænker da helt sikkert at dine chancer stadigvæk er gode for snart at blive gravid igen, og selvom jeg ikke kan give dig et link til nogen der siger det, så kan jeg bare sige, den holdning har de altså ud på Trianglen i Hellerup, som skriver, at de er en af de største klinikker i norden

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Ellybelly

Hejsa

Ikke helt samme situation, men jeg har fået fjernet højre æggestok + æggeleder pga. et stort fibrom. Er blevet meget hurtigt gravid to gange siden da. I mit tilfælde går min venstre side jo bare ind og tager over, så har stadig ÆL hver måned, det ved jeg ikke om den gør hos dig 

Men er sikker på at du stadig blive naturligt gravid når du har ÆL på den side der ikke er lukket

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Min svigerinde fandt også ud af, at hun havde en lukket æggeleder (højst sandsyneligt pga. klamydia hendes første køreste smittede hende med da hun var 20) Hun er nu 34.

Anyway de havde fået tid til at få den fjernet, da lægen mente det var bedst hvis de skulle i behandling og dagen før hun skulle opereres fandt hun ud af, at hun var gravid og lige efter den første var født blev hun gravid igen med det samme... og begge gange helt naturligt.

Anmeld Citér

20. oktober 2017

Anonym trådstarter

Hej piger, det lyder helt fantastisk at man faktisk stadig kan blive gravid med kun en æggeleder �� min kæreste og jeg har prøvet 4 år, og lægen kunne ikke rigtig finde ud af hvorfor ud over jeg har for mange æggeblære (mild form af pco) Jeg har regelmæssig mens, og også ægløsning så det er ret stramt at det ikke er lykkedes endnu :-( men lægen fortalte mig at efter sådan en skylning var det bare hjem og komme i gang med lagengymnastiken  da de fleste efter sådan en skylning blev gravide, da det glider lidt bedre ned ægget �� så vi håber der kommer gevinst eller skal vi i gang med iui 

Anmeld Citér

21. oktober 2017

Drengemor1113

Jeg har haft nemt ved at blive gravid, trods kun en fungerende æggeleder. Har desværre bare mistet tidligt alle gange.

Vi blev henvist til behandling, hvor man fandt ud af den ene æggeleder var lukket. Så vi skulle igang med IUI. Jeg blev dog gravid i den sidste cyklus inden hormon start - og endte ud med en dejlig baby.

Så det kan sagtens lykkes 

Anmeld Citér

21. oktober 2017

Anonym trådstarter

Drengemor1113 skriver:

Jeg har haft nemt ved at blive gravid, trods kun en fungerende æggeleder. Har desværre bare mistet tidligt alle gange.

Vi blev henvist til behandling, hvor man fandt ud af den ene æggeleder var lukket. Så vi skulle igang med IUI. Jeg blev dog gravid i den sidste cyklus inden hormon start - og endte ud med en dejlig baby.

Så det kan sagtens lykkes 

Så du fik også en skylning og blev gravid efter dette?:-) 

Anmeld Citér

24. oktober 2017

Drengemor1113

Anonym skriver:

Så du fik også en skylning og blev gravid efter dette?:-) 

Ja det gjorde jeg  Havde slet ikke ventet det. Så var klar til at tage på apoteket efter hormoner osv... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.