Nogen der ved? dyr fra udlandet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

489 visninger
8 svar
0 synes godt om
16. oktober 2017

Flomama

Profilbillede for Flomama

Hej  

Er der nogen der ved præcis hvilke vacciner og papirer et dyr (hund og kat) skal have når man flyver de  ind fra andre lande? Dyrene skal flyve med min familie og jeg med lufthansa. Nogen erfaringer her? 

På forhånd tak  

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

16. oktober 2017

Tranebaer

Profilbillede for Tranebaer
Flomama skriver:

Hej  

Er der nogen der ved præcis hvilke vacciner og papirer et dyr (hund og kat) skal have når man flyver de  ind fra andre lande? Dyrene skal flyve med min familie og jeg med lufthansa. Nogen erfaringer her? 

På forhånd tak  

Rabies!! Og det får fatale konsekvenser for dyret hvis den ikke har

Derudover skal dyret have chip og dyrepas. Rabiesvaccinationen samt dato skal stå i dyrepasset. Den gælder ikke før et stykke tid og kun i et vist stykke tid

Derudover kan nogle lande have flere krav

Anmeld Citér

16. oktober 2017

Flomama

Tranebaer skriver:

Rabies!! Og det får fatale konsekvenser for dyret hvis den ikke har

Derudover skal dyret have chip og dyrepas. Rabiesvaccinationen samt dato skal stå i dyrepasset. Den gælder ikke før et stykke tid og kun i et vist stykke tid

Derudover kan nogle lande have flere krav

Det passer fint med hvad jeg har læst  

Men er der vacciner udover rabies? Og andre papirer end pas,? Dyrene er registret med chip i vores navn i det land vi henter dem i 

Anmeld Citér

17. oktober 2017

Tranebaer

Flomama skriver:

Det passer fint med hvad jeg har læst  

Men er der vacciner udover rabies? Og andre papirer end pas,? Dyrene er registret med chip i vores navn i det land vi henter dem i 

Der kan være andre vacciner alt efter hvilket land I skal til Kunne dog ikke forestille mig, at andet end Rabies fører til at de skyder dyret

Ikke andre papirer end passet (med vaccinationer i)

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Flomama

Tranebaer skriver:

Der kan være andre vacciner alt efter hvilket land I skal til Kunne dog ikke forestille mig, at andet end Rabies fører til at de skyder dyret

Ikke andre papirer end passet (med vaccinationer i)

De skal til Danmark  

Skyder gør de sjældent  de afviser 

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Tranebaer

Flomama skriver:

De skal til Danmark  

Skyder gør de sjældent  de afviser 

I tilfælde af, at check-in personalet ikke har været opmærksomme, og de kommer med alligevel, så skyder de dyret når det kommer frem  

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Flomama

Tranebaer skriver:

I tilfælde af, at check-in personalet ikke har været opmærksomme, og de kommer med alligevel, så skyder de dyret når det kommer frem  

Nej de gør de ikke. 

Og du skal checke dyr ind helt specifikt så det under ordnet om check in har været opmærksomme eller ej . 

I ekstreme tilfælde kan dyr uden ledsager blive aflivet. Og så det selfølgelig en dyrlæge med nål og ikke en skydegal tosse med gevær 

Anmeld Citér

18. oktober 2017

Flomama

Meyer skriver:

https://www.foedevarestyrelsen.dk/Selvbetjening/Guides/Sider/Import-og-indfoersel-af-hunde-katte-og-fritter.aspx

Her kan man læse om reglerne

Jeg kan ikke komme videre på siden 

Man skal skrive ja eller nej til comeciel indførsel og så kan  man se guide. Men når jeg klikker på guide sker der ingenting 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.